معاون سازمان توسعه تجارت ايران:

مديريت توليد در كشاورزي نداريم/امسال 4000 تن پياز در يكي از استان‌ها پوسيد

معاون كمك‌هاي فني سازمان توسعه تجارت ايران گفت: عدم هماهنگي بين مديريت توليد و بازار از مشكلات بخش كشاورزي است.

معاون كمك‌هاي فني سازمان توسعه تجارت ايران گفت: عدم هماهنگي بين مديريت توليد و بازار از مشكلات بخش كشاورزي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خراسان، محمدمهدي نهاوندي، روز گذشته 29 تير در جلسه كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خراسان رضوي كه در سالن اجتماعات اين اتاق برگزار شد، افزود: قيمت ارزان سيب زميني و پوسيدن 4000 تن پياز طي سال‌جاري در يكي از استان‌هاي جنوبي نشان از آن دارد كه نتوانسته‌ايم مديريت توليد در بخش كشاورزي داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: بايد بخش خصوص مديريت توليد در بخش كشاورزي را بر عهده گيرد.

معاون كمك‌هاي فني سازمان توسعه تجارت ايران با بيان اينكه بايد مديريت صادرات و تجارت به صورت متمركز و از مركز كشور انجام شود، گفت: در زمينه صادرات محصولات به كشورهاي ديگر بايد از ظرفيت بخش خصوصي استفاده كرد.

او از راندمان پايين توليد در بخش كشاورزي انتقاد و اضافه كرد: يكي ديگر از مشكلات صادرات محصولات كشاورزي كشور، صادرات اين محصولات در مقياس‌هاي كوچك است.

وي بر بسته‌بندي و آموزش در خصوص صادرات محصولات كشاورزي تاكيد و خاطرنشان كرد: بحث استانداردها يكي از موانع پيش‌روي صادرات محصولات كشاورزي كشور به ديگر كشورهاست.

وي افزود: بايد در صادرات محصولات كشاورزي به استاندارهاي خريدار توجه شود و اين در حالي است كه در صادرات محصولات كشاورزي ازايران به استاندارهاي كشور توجه مي‌شود.

انتهاي پیام

  • جمعه/ ۳۰ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91043018161
  • خبرنگار :