رايزني‌هاي وزير خارجه ايران با كوفي عنان و وليد معلم

صالحي با اشاره به حادثه دمشق: تروريسم در حال ريشه دواندن در سوريه و منطقه است

وزير امورخارجه كشورمان عصر چهارشنبه در تماس تلفني با كوفي عنان، نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در سوريه ضمن تاكيد بر حمايت از طرح وي در حل و فصل مساله سوريه، اقدام تروريستي امروز در اين كشور را محكوم كرد.

وزير امورخارجه كشورمان عصر چهارشنبه در تماس تلفني با كوفي عنان، نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در سوريه ضمن تاكيد بر حمايت از طرح وي در حل و فصل مساله سوريه، اقدام تروريستي امروز در اين كشور را محكوم كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان در اين مكالمه تلفني افزود: حادثه تروريستي روز چهارشنبه سوريه يك اقدام تروريستي بوده و نشانگر آن است كه تروريسم درحال ريشه دواندن در سوريه و منطقه است.

او از كوفي عنان درخواست كرد با توجه به پيامدهاي نامطلوب و مخاطره‌آميز حضور تروريسم در عراق و افغانستان از تكرار تجربه تلخ مزبور در شرايط كنوني سوريه از طريق اتخاذ مواضع قاطعانه جلوگيري كند.

كوفي عنان، نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در سوريه نيز در اين گفت‌وگوي تلفني با تاييد اظهارات وزير امور خارجه كشورمان و محكوميت حادثه تروريستي امروز در دمشق و اقدامات ضدامنيتي در اين كشور تصريح كرد كه از پيشنهاد وزير امور خارجه كشورمان براي ايجاد زمينه گفت‌وگوهاي ملي در سوريه با هدف بازگرداندن ثبات و استقرار به اين كشور حمايت مي‌كند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم‌چنين عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با ولید معلم، همتای سوری‌اش با تسلیت ضایعه فقدان وزیر دفاع سپهبد داوود راجحه و نایب ريیس ستاد مشترک ارتش، عاصف شوکت در حادثه تروریستی و جنایتکارانه، مراتب تسلیت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به دولت و ملت جمهوری عربی سوریه ابلاغ کرد.

دكتر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در اين مكالمه تلفني یادآور شد بی‌تردید ملت بزرگوار سوریه با عزم و اراده‌ای راسخ در دفاع از حاکمیت ملی، ثبات و امنیت خود ایستادگي خواهد كرد.

او در پايان تاكيد كرد: بی‌تردید تحقق آمال و نیات مشروع و صادقانه ملت بزرگوار سوریه از طریق راهکار سیاسی، مسالمت‌جویانه و مشارکت فراگیر آنان در سرنوشت سیاسی آینده این کشور رقم خواهد خورد، از این رو اقدامات جنایتکارانه و تروریستی با حمایت بیگانگان نمی‌تواند معیار کسب امتیاز و اقتدار سیاسی براي حاكميت بر این مردم باشد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91042817601
  • خبرنگار :