تسليم پيام تبريك وزير خارجه ايران به وزير خارجه لبنان

غضنفر ركن‌آبادي، سفير ايران در لبنان در ملاقات با عدنان منصور، وزير خارجه لبنان، پيام كتبي دكتر علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان به مناسبت سالروز پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه را تقديم و درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو كرد.

غضنفر ركن‌آبادي، سفير ايران در لبنان در ملاقات با عدنان منصور، وزير خارجه لبنان، پيام كتبي دكتر علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان به مناسبت سالروز پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه را تقديم و درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان در اين پيام با اشاره به تاريخ درخشان مبارزات قهرمانانه مردم غيور و عزيز لبنان در دفاع از سرزمين خود در برابر تجاوزات رژيم غاصب صهيونيستي، اين مقاومت‌ها را مايه فخر و مباهات همه آزادگان جهان برشمرد و اظهاركرد: پيروزي مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه در راس افتخارات مردم عزيز لبنان به يادگار مانده است.

در اين ملاقات هم‌چنين جزييات اجلاس جنبش غيرمتعهدها كه از تاريخ 5 ـ 10 شهريور در سطوح كارشناسان، وزيران و سران به ميزباني جمهوري اسلامي ايران در تهران برگزار مي‌شود، گفت‌وگو شد.

وزير خارجه لبنان در اين ديدار با تشكر از وزير خارجه كشورمان، مراتب تقدير خود و دولت لبنان را نسبت به حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از اين كشور ابراز كرد.

غضنفر ركن‌آبادي، سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان در اين ديدار از اهتمام لبنان به پرونده چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان به ويژه حضور و سخنراني وزير خارجه لبنان در مراسم برگزار شده در منطقه صفر مرزي لبنان با فلسطين اشغالي در مارون الراس تقدير كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متن كامل پيام بدين شرح است:

« جناب آقاي عدنان منصور

وزير محترم امور خارجه و مهاجرين لبنان

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تبريكات اينجانب را به‌مناسبت فرا رسيدن سالگرد پيروزي بزرگ مقاومت اسلامي لبنان در جريان جنگ 33 روزه پذيرا باشيد.

تاريخ درخشان مبارزات قهرمانانه مردم غيور و عزيز لبنان در دفاع از سرزمينشان در مقابل تجاوزهاي رژيم صهيونيستي همواره مايه فخر و مباهات همه آزادگان، آزادي‌خواهان و دوستداران آن كشور بوده و الگوي بارزي از مبارزه عليه ستمگري و تجاوز بيگانگان براي ساير ملل به‌شمار مي‌آيد.

در اين ميان پيروزي مقاومت در جريان جنگ 33 روزه در رأس افتخارات مردم عزيز لبنان به يادگار مانده است.

ثبات، امنيت، آباداني و سربلندي لبنان آرزوي ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران است و بي‌شك با درايت مقام‌ها، رهبران و گروه‌هاي مختلف سياسي شاهد لبناني پيشرفته و زيباتر خواهيم بود و مناسبات برادرانه بين دو كشور نيز در همه زمينه‌ها توسعه خواهد يافت.

با اغتنام فرصت، از درگاه خداي بزرگ توفيق و بهروزي بيش از پيش جناب‌عالي و ملت شريف و سربلند لبنان را مسألت مي‌نمايم.

علي اكبر صالحي

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران»

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91042817496
  • خبرنگار :