اجراي ويژه برنامه‌هاي ماه رمضان با شعار «شهر خدا، شهر شکيبايي»

برنامه‌هاي فرهنگي هنري ماه مبارک رمضان در قالب ويژه برنامه‌هاي بر آستان جانان در 22 بوستان پايتخت، کاروان استقبال از اين ماه، سحرخيزان کوچک ويژه روزه اولي‌ها، جشنواره نان و خرما و يازدهمين دوره تجليل از پيشکسوتان و خادمان قرآن شهر تهران با عنوان عمري با قرآن برگزار مي‌شود.

برنامه‌هاي فرهنگي هنري ماه مبارک رمضان در قالب ويژه برنامه‌هاي بر آستان جانان در 22 بوستان پايتخت، کاروان استقبال از اين ماه، سحرخيزان کوچک ويژه روزه اولي‌ها، جشنواره نان و خرما و يازدهمين دوره تجليل از پيشکسوتان و خادمان قرآن شهر تهران با عنوان عمري با قرآن برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدعلي قندهاري‌نيا معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به حرکت کاروان‌هاي استقبال از ماه مبارک رمضان در تاريخ 29 تا 31 تير ماه در سطح شهر تهران و در خيابان‌هاي مرکزي شهر اشاره کرد و گفت: اين اقدام انجام مي‌شود تا فضاي معنوي پايتخت براي ورود به ماه خداوند مهيا شود.

اجراي ويژه برنامه برآستان جانان در سطح پايتخت

وي به آغاز ويژه برنامه‌هاي بر آستان جانان در 22 بوستان پايتخت از ابتداي ماه رمضان اشاره کرد و گفت: اين برنامه‌ها به مدت 17 شب در دو بخش قبل و بعد از اذان مغرب و در دو قالب برنامه صحنه‌اي و غرفه‌اي برگزار مي‌شود. اين برنامه‌ها طوري طراحي شده‌اند که تمام اعضاي خانواده بتوانند از آن بهره برداري کنند. در واقع ويژه برنامه بر آستان جانان فرصتي معنوي براي گذران اوقات فراغت خانواده در ماه مبارک رمضان است.

قندهاري‌نيا ويژه برنامه کودک، اجراي سرود، معرفي مستبصرين (افرادي که تازه به دين اسلام مشرف شده‌اند) نمايش بچه‌هاي شهر رمضان و توليد و اجراي ترانه را از جمله برنامه‌هاي بخش صحنه‌اي عنوان کرد و گفت: اين برنامه‌ها با هماهنگي‌هاي انجام شده به صورت گردشي در مناطق 22 گانه تهران در قالب ويژه برنامه بر آستان جانان برگزار مي‌شوند.

وي در ادامه تصريح کرد: علاوه بر اين برنامه‌ها بخش‌هاي مختلفي مثل ترتيل روزانه، تلاوت مجلسي، اجراي گروه‌هاي فرهنگي و هنري و کارشناس مذهبي و ... در قالب برنامه بر آستان جانان اجرا مي‌شود.

برپايي غرفه‌هاي فرهنگي هنري در برنامه بر آستان جانان

وي غرفه‌هاي کتاب، نجوم، مسابقات مکتوب و غرفه «کتاب من» ويژه کودکان را از جمله غرفه‌هاي فعال در برنامه بر آستان جانان اعلام کرد و گفت: در غرفه کتاب هزار عنوان کتاب عرضه خواهد شد. در غرفه مسابقات مکتوب، علاوه بر مسابقه جدول قرآني و مسابقه کتابخواني رازهاي آسماني، مسابقه کوچکترين جدول متقاطع 9 حرفي با موضوع فضايل اخلاقي هر روز برگزار مي‌شود و از برگزيدگان اين مسابقه تجليل خواهد شد.

قندهاري‌نيا غرفه‌هاي اصلاح نماز، پيام‌هاي قرآني، پيک نور، مشاوره و پاسخگويي به سوالات شرعي، جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي، اجراي نمايش عروسکي، سرگرمي و بازي‌هاي کودکان، نقاشي‌هاي قرآني، زندگي به سبک قرآن، غرفه‌هاي هنري با موضوعات خطاطي، منبت کاري، معرق، نقاشي و کاريکاتور، غرفه هنرهاي جمعي و غرفه کتابت قرآن را از ديگر غرفه‌هاي فعال در ويژه برنامه بر آستان جانان در مناطق مختلف اعلام کرد.

وي اظهار كرد: با توجه به طيف گسترده مخاطبان اين برنامه‌ها اعم از جوانان، نوجوانان و کودکان و سلايق متفاوتي که از اين برنامه استفاده مي‌کنند، برنامه ريزي‌هاي انجام شده به گونه‌اي صورت گرفته است که خدمات ارائه شده تنوع و گستردگي لازم را داشته باشند.

تجليل از پيشکسوتان قرآني و جشن روزه اولي‌ها

معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به توليد و توزيع بسته‌هاي افطاري به صورت منطقه‌اي و با توجه به امکانات و ظرفيت‌هاي هر منطقه اشاره کرد و گفت: توليد کالاهاي فرهنگي، اقدامات ويژه عيد سعيد فطر و برگزاري يازدهمين دوره تجليل از پيشکسوتان و خادمان قرآني شهر تهران همزمان با ولادت امام حسن مجتبي(ع) از ديگر برنامه‌هاي ماه مبارک رمضان در سال جاري است.

وي همچنين به اجراي ويژه برنامه سحرخيزان کوچک براي دخترهاي 9 ساله و پسرهاي 15 ساله در قالب ويژه برنامه‌هاي کودک و نوجوان بر آستان جانان اشاره کرد و گفت: جشنواره نان و خرما در فرهنگسراي انديشه برگزار مي‌شود و طي آن ضمن ارائه انواع خرماهاي استان‌هاي مختلف کشور و انواع نان‌هاي محلي، صنعتي و سنتي، کتب مرتبط با سلامت و تغذيه عرضه خواهد شد.

پخش ويژه برنامه تلويزيوني بر آستان جانان از شبکه تهران

قندهاري‌نيا از پخش ويژه برنامه تلويزيوني افطار «بر آستان جانان» از شبکه پنج سيما خبر داد و گفت: توجه به فضيلت اخلاقي صبر و حلم رويکرد اصلي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري سال جاري است. اين برنامه‌ها با هدف ايجاد فضاي شادابي و نشاط معنوي با تأکيد بر مبارک بودن اين ماه، ايجاد يک جريان فرهنگي در شهر، فراهم آوردن زمينه‌هاي گسترش فضايل اخلاقي برگزار مي‌شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بيشتر در ارتباط با زمان و مکان برگزاري ويژه برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان مي توانند با سامانه تلفن گوياي 1837 تماس بگيرند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ تیر ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91042716612
  • خبرنگار :