در جمع خبرنگاران

صالحي: يقين داريم دولت ميانمار مقصران را به عدالت خواهد سپرد

رييس دسگاه ديپلماسي ايران گفت: يقين داريم كه دولت ميانمار به موضوع كشتار مسلمانان توجه لازم را خواهد داشت و آ‌ن‌هايي كه در اين جهت مقصر هستند به عدالت سپرده خواهند شد.

رييس دسگاه ديپلماسي ايران گفت: يقين داريم كه دولت ميانمار به موضوع كشتار مسلمانان توجه لازم را خواهد داشت و آ‌ن‌هايي كه در اين جهت مقصر هستند به عدالت سپرده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير امور خارجه كشورمان صبح سه‌شنبه در حاشيه اولين كنفرانس علمي بين‌المللي جنبش غيرمتعهدها در تهران، درباره سفر رييس‌جمهور مصر به تهران جهت شركت در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها گفت: مصر رييس كنوني "نم" است و بايد رياست اين جنبش را به ايران تحويل دهد.

او با اشاره به طرح بستن تنگه هرمز نيز بيان كرد: تنگه هرمز براي كشورهاي منطقه و براي جامعه بين‌الملل از اهميت فراواني برخوردار است و هيچ كشوري به اندازه ايران به صلح و ثبات و امنيت منطقه و به خصوص هرمز توجه نداشته است.

وي هم‌چنين درباره اقدام وزارت خارجه كشورمان در قبال كشتار مسلمانان در ميانمار بيان كرد: ديروز بيانه‌اي منتشر شد و ما از دولت ميانمار خواستيم كه درباره حادثه ناگوار اتفاق افتاده بررسي لازم را انجام دهد تا بفهمند چه اتفاقي افتاده است. به هرحال اتفاقي كه افتاده از نظر جمهوري اسلامي ايران جدي است و يقين داريم كه دولت ميانمار توجه لازم به بررسي اين موضوع خواهد داشت و آ‌ن‌هايي كه در اين جهت مقصر هستند به عدالت سپرده خواهند شد.

صالحي درباره آمادگي كشورمان براي ميانجيگري ميان معارضان و دولت سوريه تصريح كرد: ما آمادگي‌مان در اين خصوص را اعلام كرديم در مدت‌ها قبل ما با بخش عظيمي از معارضان در تماس بوديم. به هر حال اقدامات لازم در اين جهت در حال انجام است و ان‌شالله درآينده كه به نتايج ملموس رسيدم بيش‌تر اطلاع‌رساني خواهيم كرد.

وي افزود: راه حل بحران در گفت‌وگوي ميان دولت و معارضان در چارچوب پيشنهاد 6 ماده‌يي كوفي عنان و پيشنهاد تكميلي او است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ تیر ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91042716598
  • خبرنگار : 90068