لاوروف: نشست بعدي درباره سوريه بايد با حضور ايران و عربستان برگزار شود

سرگئی لاوروف اعلام کرد كه نشست بعدي درباره مسايل سوریه باید با حضور همه شرکای با نفوذ خارجی از جمله ایران و عربستان برگزار شود.

سرگئی لاوروف اعلام کرد كه نشست بعدي درباره مسايل سوریه باید با حضور همه شرکای با نفوذ خارجی از جمله ایران و عربستان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاری نووستی گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در کنفرانسي خبری در مسکو اعلام کرد نشست بعدی "گروه اقدام" در خصوص مسايل سوریه باید با حضور همه شرکای با نفوذ خارجی از جمله ایران و عربستان برگزار شود.

اولین كنفرانس بررسي مسايل سوريه روز 30 ماه ژوئن با حضور بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه، آمریکا، انگليس، چین، فرانسه)، اتحادیه عرب، ترکیه، عراق، کویت، قطر و کاترین اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا و امور امنیتی در ژنو برگزار شد.

وزیر امور خارجه روسیه با یادآوری این که ایران، عربستان و سازمان همکاری اسلامی از آغاز در زمره کشورها و سازمان‌هایی بودند که بايد از آنها برای شرکت در کنفرانس ژنو دعوت شود، گفت: ما عقیده داریم که عربستان و ایران به دلايل مفهومی بر اوضاع سوریه تاثیر دارند و سازمان همکاری اسلامی نیز یکی از ساختارهایی است که سوریه و کشورهای همسایه آن را متحد می کند.

وي ادامه داد: با این وجود، همتایان آمریکایی ما و بعضی از شرکای غربی قاطعانه مخالف شرکت ایران بوده و تصمیم گرفتند به عنوان اقدام تعدیلی از عربستان نیز دعوت نکنند.

به گفته لاوروف، چنین برخوردی غیر سازنده است و مانع پیشرفت می‌شود.

امنیت سازمان ملل تا به حال نتوانسته روش حل و فصل درگیری را پیدا کند و همچنین طرح کوفی عنان موثر واقع نشده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ تیر ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91042716201
  • خبرنگار :