سوريه از اعلام آمادگي ايران براي ميزباني نشست با مخالفان استقبال كرد

مدير مركز مطالعات راهبري و ارتباطات بين الملل ايران گفت: آمادگي تهران براي دعوت از معارضان سوري به دنبال سفر اخير علي اكبر صالحي به ابوظبي و مذاكره با طرف عربستاني اعلام شد.

مدير مركز مطالعات راهبري و ارتباطات بين الملل ايران گفت: آمادگي تهران براي دعوت از معارضان سوري به دنبال سفر اخير علي اكبر صالحي به ابوظبي و مذاكره با طرف عربستاني اعلام شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير موسوي با اشاره به رايزني‌ها در ابوظبي، اظهار داشت: براساس برخی اطلاعات ديداري در سطح بالا ميان طرف ايراني و عربستاني در ابوظبي برگزار شده است.

موسوي افزود: موضوع برگزاري مذاكرات ملي سوريه در ايران همچنین پس از بازگشت علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه به تهران و ديدار عنان با مسئولان ايراني ارائه شد.

وي گفت: سوريه از اعلام آمادگي ايران براي ميزباني مذاكرات ملي آن کشور استقبال كرد.

مدير مركز مطالعات راهبري و ارتباطات بين الملل ايران خاطرنشان كرد: ايران با اعلام آمادگي خود براي ميزباني مذاكرات ملي سوريه امكان حل سياسي بحران آن كشور را فراهم كرد و راهكار برون رفت از اين مشكل را نشان داد.

موسوي تصريح كرد: ايران در حالي آماده ميزباني مذاكرات ملي سوريه است كه همه تحركات بين المللي براي تضعيف دمشق، تخريب و دخالت در امور اين كشور از طريق اعمال فشارهاي سياسي و حمايت مالي ، تسليحاتي و رسانه اي از گروه هاي مسلح فعال در آن کشور شكست خورده است.

وي افزود: سفر اخير كوفي، عنان نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه، به تهران نشان داد كه همه تلاش‌ها براي تخريب و تضعيف دمشق ناكام مانده است.

موسوي با اشاره به اینکه آمريكا و برخي طرف‌هاي غربي و عربي مصوبات ژنو را نمي‌پذيرند، گفت: سوريه به طرح جديد كوفي عنان كه مكمل طرح 6 ماده‌اي قبلي وي است، نيز پايبند است.

موسوي اظهار داشت: كوفي عنان در سفر به تهران مسائل بسياري را با مسوولان ايراني بررسي كرد و اين موضوع‌ها را به صورت گسترده با وزير امور خارجه و دبير شوراي عالي امنيت ملي در ميان گذاشت.

مدير مركز مطالعات راهبري و ارتباطات بين الملل در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم گفت: ايران به صورت جدي طرح خود را براي پايان دادن به دخالت طرف هاي منطقه اي و بين المللي در امور سوريه و متوقف كردن خونريزي ها در اين كشور ارائه كرده است.

علي اكبر صالحي وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم، از آمادگي تهران براي ميزباني نشست معارضان و دولت سوريه خبر داد.

صالحي با اعلام اين كه تهران آماده دعوت از معارضان سوري براي گفت وگو است، اظهار داشت: آمادگي داريم معارضان را به ايران دعوت و شرايط لازم را براي گفت و گو بين آنها و دولت سوريه فراهم كنيم.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91042615542
  • خبرنگار : 90068