برگزاري تورهاي آدينه‌گردي در تهران

مدير بافت تاريخي منطقه‌ي 12 تهران از برگزاري تورهاي آدينه‌گردي در هفت مسير مختلف در تعطيلات تابستان خبر داد.

مدير بافت تاريخي منطقه‌ي 12 تهران از برگزاري تورهاي آدينه‌گردي در هفت مسير مختلف در تعطيلات تابستان خبر داد.

محمدعلي محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: تورهاي آدينه‌گردي با هدف پركردن اوقات فراغت تهراني‌ها و ايجاد انگيزه براي ديدن بافت تاريخي و توسعه و تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي و گردشگري در سطح شهر تهران توسط شهرداري و مديريت بافت تاريخي منطقه‌ي 12 برگزار مي‌شود.

وي انتخاب و پيشنهاد مسيرهاي مختلف تاريخي و گردشگري توسط گردشگران را يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي تورهاي آدينه‌گردي دانست و گفت: اگر يك گروه 20 نفره در اين تورها شركت كند، علاوه بر انتخاب مسير مورد علاقه‌ي خود، مي‌تواند روزي به‌جز جمعه را براي برگزاري اين تور انتخاب كند.

او با اشاره به در نظر گرفتن دو ايستگاه اصلي «توپخانه» و «بهارستان» براي شركت علاقه‌مندان در اين تورها، ادامه داد: گذر «امامزاده يحيي»، گذر «ميدان مشق»، گذر «امين‌السلطان»‌، گذر «سي‌تير»‌، بازارچه‌ي «طرخاني»، بازارچه‌ي «عودلاجان» و گذر محدوده‌ي «ميدان ارگ» هفت گذر اصلي اين تورها در روزهاي جمعه هستند و هر هفته براساس درخواست متقاضيان، يك گذر انتخاب مي‌شود.

وي از جمله ويژگي‌هاي برگزاري تورهاي آدينه‌گردي در بافت تاريخي تهران را قدرت مانور و تنوع خدمات‌رساني براساس سليقه و نياز گردشگران دانست و اظهار كرد: با هدف اطلاع از اتفاق‌ها و رويدادهاي تاريخي و پيشينه‌ي فرهنگي، تاريخي و كالبدي گذرها، اين تورها برگزار مي‌شوند.

او با اشاره به برگزاري اين تورها به‌صورت پياده و سواره با توجه به مسيرهاي انتخاب‌شده، گفت: قيمت اين تورها كه به مدت سه ساعت برگزار مي‌شوند با يارانه و تخفيف‌هايي كه شهرداري منطقه‌ي 12 تهران براي گردشگران در نظر گرفته، براي هر نفر هشت‌هزار تومان است.

محمدي با اشاره به فعال شدن گذرهاي مذهبي ـ تاريخي در ماه مبارك رمضان و برگزاري تورها در ساعت‌هاي پاياني روز، بيان كرد: ورود عموم مردم به اين تورها آزاد است. علاقه‌مندان براي حضور در اين تورها مي‌توانند با شماره‌هاي تلفن 33569505 و 33546713 تماس بگيرند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91042615487
  • خبرنگار : 71191