در يادواره‌ي ديپلمات‌هاي ربوده‌شده عنوان شد:

«حاج احمد متوسليان مالك اشتر زمانه‌ي خود بود»

در يادواره سي‌امين سالگرد اسارت سردار جاويدنشان «حاج احمد متوسليان» و سه يار همراهش كه با عنوان «در هاله‌اي از غبار» شب گذشته (22 تير) در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد، از حاج احمد به عنوان مالك اشتر زمانه خود ياد شد.

در يادواره سي‌امين سالگرد اسارت سردار جاويدنشان «حاج احمد متوسليان» و سه يار همراهش كه با عنوان «در هاله‌اي از غبار» شب گذشته (22 تير) در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد، از حاج احمد به عنوان مالك اشتر زمانه خود ياد شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم، فرمانده سپاه حضرت رسول (ص) تهران گفت: حاج احمد متوسليان فرماندهي شجاع، مدبر، دلسوز، عاشق امام (ره) و اسلام و قاطع در صحنه‌هاي مبارزه با ضدانقلاب و متجاوزين بود و آرزو داشت عليه صهيونيست‌ها مبارزه كند.

یادواره‌ی سی‌امین سالگرد اسارت سردار متوسلیان و سه یار همراهش

سردار سيدمحسن كاظميني افزود: لحظه لحظه عمر «حاج احمد» براي خدمت بيش‌تر به انقلاب اسلامي و مردم سپري شد و همه تلاشش اين بود كه پرچم اسلام در ايران و جهان برافراشته شود.

وي با اشاره به روحيه شجاعت و فداركاري متوسليان، اضافه كرد: او در جريان مبارزه با ضدانقلاب در كردستان، به مردم آن ديار بخصوص مريوان ياد داد كه چگونه در مقابل متجاوزين ايستادگي كنند.

او در ادامه با بيان اين‌كه حركت بيداري اسلامي و شروع تشكيل حزب‌الله لبنان يكي از اثرات حضور متوسليان در جنوب لبنان بود، گفت: او ثابت كرد كه آماده است در هر گوشه‌ از جهان براي فداكاري و زنده نگه داشتن اسلام و مقاومت در مقابل صهيونيست‌ها حضور داشته باشد و مبارزه كند و آن‌ها را به خاك بسپارد.

كاظميني همچنين نحوه فرماندهي متوسليان را فرماندهي بر قلب‌ها دانست و افزود: حاج احمد در همان مدت كوتاهي كه براي راه‌اندازي هسته مقاومت در لبنان حضور داشت، به گونه‌اي بر قلب‌ها نفوذ كرد كه امروز هم رزمنده‌ها و اكثر مردم جنوب لبنان، او را به عنوان يكي از پايه‌گذاران مقاومت اسلامي مي‌شناسند.

او در پايان ابراز اميدواري كرد كه بتوانيم با امام راحل، رهبر معظم انقلاب، حاج احمد متوسليان و ياران شهيدش ميثاق ببنديم و مسير حركت انقلاب را كه همان سپردن پرچم اسلامي به دست حضرت صاحب الزمان (عج) است، به درستي ادامه دهيم.

در ادامه اين مراسم، حاج منصور كوچك محسني با ذكر شرايط ويژه آن دوران در لبنان و فعاليت‌هاي حاج احمد متوسليان و يارانش در آن كشور گفت: معجزه اين برادران در لبنان مرده‌ي آن زمان، زنده كردن فرهنگ ايثار و شهادت و بنيان‌گذاري حزب‌الله و بيداري لبنان بود كه تا امروز هم ادامه دارد و بسياري از فرماندهان حزب‌الله توسط همين برادران سپاه آموزش ديدند.

او حاج احمد را مالك اشتر زمانه خود و مصداق بارز آيه «اشداء علي الكفار و رحماء بينهم» دانست.

فرزند سيدمحسن موسوي ديگر سخنران اين مراسم بود كه در سخنان خود گفت: شخصا يقين دارم كه اين عزيزان روزي آزاد خواهند شد؛ ولي راه آزادي‌شان،‌ ادبيات مقاومت و برخورد قاطع با صهيونيست‌هاست.

رائد موسوي همچنين از پيگيري حقوقي وضعيت اين چهار ديپلمات در مجامع بين‌المللي و دادگاه‌هاي لبنان خبر داد و بيان كرد: بايد از طريق اين پيگيري‌ها و فشار بر كساني همچون «سمير جعجع»، رهبر فالانژيست‌ها كه عامل ربوده شدن اين عزيزان در لبنان و انتقال‌شان به سرزمين‌هاي اشغالي بوده، بتوانيم واقعيات اين پرونده را روشن كنيم.

صبري و برقي، از رزمندگان دفاع مقدس، دو نفر ديگر از سخنرانان اين مراسم بودند كه به ذكر خاطراتي از شهيدان «دستواره»، «ممقاني» و «صفرخاني» پرداختند.

همچنين سردار مجتبي عسگري، مسؤول برگزاري اين يادواره، از كتاب «در هاله‌اي از غبار» با موضوع نزدگي حاج احمد متوسليان به قلم «گلعلي بابايي» رونمايي كرد.

در خلال اين مراسم، فيلم و عكس‌هايي از حاج احمد متوسليان و يارانش پخش شد و همچنين شعرخواني و پرده‌خواني انجام گرفت.

در پايان اين يادواره، سردار كاظميني با اهداي يادبودي از خانواده‌هاي چهار جاويد‌الاثر ـ حاج احمد متوسليان، سيدمحسن موسوي، محمدتقي رستگار مقدم و كاظم اخوان ـ و همچنين شهيدان غلامرضا صالحي (جانشين فرمانده لشكر محمد رسول‌الله (ص)) ، محمدحسين مردي ممقاني، علي‌اصغر صفرخاني،‌ سيدمحمدرضا دستواره، مهدي كروبي و جان‌بزرگي، تقدير كرد.

یادواره‌ی سی‌امین سالگرد اسارت سردار متوسلیان و سه یار همراهش

«حاج احمد متوسليان» از فرماندهان دفاع مقدس و يكي از پايه‌گذاران لشكر 27 محمد رسول‌الله (ص) به همراه سه يار خود در تيرماه سال 1361 در لبنان و توسط شبه نظاميان ماروني حزب كتائب (فالانژيست‌ها) ربوده و پس از مدتي به زندان‌هاي رژيم غاصب صهيونيستي منتقل شدند و سرنوشت آن‌ها هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۳ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 91042313650
  • خبرنگار :