«آيين چراغ، خاموشي نيست»

پيام تسليت انجمن منتقدان و نويسندگان خانه‌ي تئاتر در سوگ سمندريان

انجمن منتقدان و نويسندگان خانه‌ي‌ تئاتر ايران در پي درگذشت پدر تئاتر ايران ـ استاد حميد سمندريان ـ پيام تسليتي را منتشر كرد.

انجمن منتقدان و نويسندگان خانه‌ي‌ تئاتر ايران در پي درگذشت پدر تئاتر ايران ـ استاد حميد سمندريان ـ پيام تسليتي را منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا‌)، متن اين پيام بدين شرح است: تئاتر ايران در سوگ حميد سمندريان، يكي از چهره‌هاي فرزانه و برجسته‌ي خود جامه‌ي سياه بر تن كشيد؛ دانشمندي كه علم و احساس را بر صحنه پيوند داد و آنچه خلق كرد، ما را وامي‌دارد تا ساليان سال به پاس او كلاه از سر برداريم. بنابراين امروز مرثيه‌سرايي نمي‌كنيم؛ چراكه خوب آموخته‌ايم آيين چراغ خاموشي نيست.

بخش چشم‌گيري از دانش تئاتر در ايران و بازنمايي فرهنگي اين ديار حاصل فعاليت‌هاي خستگي‌ناپذير استاد سمندريان در عرصه‌ي تدريس، كارگرداني و ترجمه است. اندك زماني پيش گزافه‌گويي‌هاي در باب استاد سمندريان منتشر شد؛ اما اين را هم به ياد داريم و از سر نو يادآوري مي‌كنيم؛ كه ايران، فرزندان لايقش را هيچگاه و با هيچ ترفندي از خاطر نخواهد برد و بي‌شك استاد سمندريان يكي از اين فرزندان بود.

امروز انجمن منتقدان و نويسندگان خانه‌ي تئاتر ايران در كنار جامعه محترم تئاتري، پرچم سياه برافراشته و با همه علاقمندان استاد، به ويژه همسر هنرمندش ـ بانو هما روستا ـ هم سوگي مي‌كند. يادش سبز و راهش پررهرو باد.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۲۲ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91042213445
  • خبرنگار :