آيت‌الله يزدي:مقابل تحريم عقب نشيني نمي‌كنيم

آيت‌الله يزدي تصريح كرد: بيگانگان، غرب و دشمنان شناخته شده ما، يعني آمريكا و اسرائيل مطمئن باشند كه با ابزار تحريم نمي‌توانند موجبات عقب‌نشيني مردم را فراهم آورند و با همت مردم و مسوولان اين تحريم‌ها تبديل به فرصت خواهد شد.

آيت‌الله يزدي تصريح كرد: بيگانگان، غرب و دشمنان شناخته شده ما، يعني آمريكا و اسرائيل مطمئن باشند كه با ابزار تحريم نمي‌توانند موجبات عقب‌نشيني مردم را فراهم آورند و با همت مردم و مسوولان اين تحريم‌ها تبديل به فرصت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نايب رييس مجلس خبرگان كه در چهارمين جلسه مشترك هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري با كميسيون‌هاي خبرگان سخن مي‌گفت، به در پيش رو بودن ماه رمضان اشاره و اظهار كرد: ماه رمضان ماه خدا و سازندگي است و در اين ماه انسان‌ها به خدا و كتاب خدا نزديك مي‌شوند و عنايات الهي بيشتر جلب مي‌شود.

وي در ادامه به ارايه توضيحاتي در رابطه با دلايل برگزاري اين جلسه پرداخت و گفت: اين اجلاس به عنوان يك مصوبه است و در فاصله دو اجلاس اصلي برگزار مي‌شود كه در آن تعدادي از روساي كميسيون‌ها و اعضاي هيات‌رييسه و اشخاص مربوط به مسائل مورد بررسي حضور دارند. پس به كار بردن تعبير اجلاس اضطراري براي اين جلسه غلط است، چراكه برگزاري چنين جلسه‌اي طبق روال كار است و مصوبه قانوني دارد و هدف آن بررسي‌هاي لازم توسط مسوولان داخلي و روساي كميسيون‌هاست.

يزدي همچنين به مساله تحريم‌ها و تاثيرات آن اشاره و تصريح كرد: شكي نيست كه دشمن از روز اول پيروزي انقلاب در هر فرصتي با ابزارهاي مناسب آن روز با جمهوري اسلامي برخورد كرده است و در مقابل جمهوري اسلامي مقابله مناسب را داشته و تا امروز موفق بوده است.

وي با يادآوري دوران دفاع مقدس، فشارها و تحريم‌هاي قبلي كه از سوي دشمنان بر جمهوري اسلامي تحميل شد، افزود: با عنايت الهي از مشكلات قبلي عبور كرديم و قاطع هستيم كه در تحريم‌هاي اخير نيز مقابله لازم را انجام دهيم و به دشمنان نشان دهيم هيچ مشكلي وجود ندارد كه آنها تصور كنند با استفاده از آن مي‌توانند جمهوري اسلامي را به عقب‌نشيني وادار كنند.

يزدي با تاكيد بر اين‌كه ايران به هيچ قيمتي از مواضع خود عقب نمي‌نشيند، خاطرنشان كرد: ايران در مسائل هسته‌اي و... و البته حاكميت اسلام كه هدف اصلي آن است، به هيچ وجه كوتاه نمي‌آيد و مسوولان بايد در هر زمان متناسب با شرايط آن دوره همكاري‌هاي لازم را داشته باشند تا مشكلات موجود هرچه سريع‌تر حل شود و خوشبختانه شاهديم كه اين مساله مورد توجه روساي سه قوه قرار گرفته است.

نايب‌رييس مجلس خبرگان با بيان اين‌كه وجود اختلاف‌نظرها بين افراد طبيعي است، افزود: علي‌رغم وجود اختلاف‌نظرها، در اهداف مشترك و ارزش‌هاي عالي نظام هيچ اختلافي وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت و مسوولان عاليرتبه و روساي سه قوه و سازمان‌ها، همه با هم درصدد پيدا كردن راه حلي هستند كه مقابله دقيق‌تر و عميق‌تري نسبت به تحريم‌ها داشته باشند و مثل هميشه تهديدها را تبديل به فرصت كنند.

يزدي تصريح كرد: بيگانگان، غرب و دشمنان شناخته شده ما، يعني آمريكا و اسرائيل مطمئن باشند كه با ابزار تحريم نمي‌توانند موجبات عقب‌نشيني مردم را فراهم آورند و با همت مردم و مسوولان اين تحريم‌ها تبديل به فرصت خواهد شد.

نايب‌رييس مجلس خبرگان، با بيان اين‌كه به طور طبيعي فشارها عوارضي دارد، اما ملت ما با تحميل اين عوارض، از اهداف ارزشمند و عالي خود كوتاه نمي‌آيند، افزود: ملت ايران از اهداف اصلي خود به خاطر مسائل مختصر زندگي عقب نشيني نخواهد كرد.

وي با بيان اين‌كه اختلاف‌نظر مقامات در برخي تصميمات طبيعي است و بايد با گفت‌وگو مورد بررسي قرار گيرد تا آثار سوء نداشته باشد، تصريح كرد: شاهديم كه اين گفت‌وگوها شروع شده است و آقايان تصميم جدي دارند كه كارهاي مهم‌تر و بهتري انجام دهند و ما نيز بايد روي نقاط مثبت انقلاب و عوامل توفيق آن تكيه كنيم، چون خداوند نمي‌گذارد بعد از مدت‌ها حاكميتي كه بر اين سرزمين اتفاق افتاده است، آسيب ببيند.

يزدي همچنين به مساله بيداري اسلامي اشاره كرد و گفت: بيداري اسلامي در منطقه آثار محسوس‌تري داشته است، البته در دنيا نيز مطرح بوده است و در برخي از كشورها به نتيجه رسيده و شاهديم كه مردم حاكم شده‌اند، مثل مصر و ليبي و طبيعي است كه در كشورهايي كه وابسته به آمريكا و غرب بوده و هستند، آمريكايي‌ها دنبال جابه‌جايي سيستم حاكم بعدي به نحوي باشند كه بتوانند از آن استفاده كنند و در مصر و ليبي نيز به دنبال اين هستند كه سيستم حاكم بعدي براي آنها قابل استفاده باشد، اما مردم اين كشورها و مسلمانان بيدار شده‌اند و تذكرات مقام معظم رهبري نيز در اين راستا راهنماي آنهاست.

وي با اشاره به اين‌كه بيداري اسلامي غيرقابل انكار است، تصريح كرد: ترديدي نيست موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي از عوامل موثر در بيداري اسلامي بوده است و خواهد بود.

نايب‌رييس مجلس خبرگان ، در رابطه با برخوردهاي اخير عربستان سعودي گفت: اقدامات عربستان سعودي خلاف قواعد بين‌المللي و حقوق بشر بوده است.

وي با بيان اين‌كه پايه‌هاي سيستم حاكميت عربستان متضرر شده است، افزود: آمريكايي‌ها نيز اقرار كرده‌اند خانواده آل‌سعود نمي‌تواند كشور را اداره كند و بايد به فكر بعدي‌ها بود. آنها كه وابستگي به آمريكا دارند بايد بدانند كه دست و پا زدن مقابل بيداري مردم موجب تشديد بيداري آنها مي‌شود و اين از نعمت‌هاي الهي است كه اميدواريم در نهايت اين فراز و نشيب‌ها باعث حاكميت اسلام شود و مسلمانان دنيا اسلام حقيقي را درك كنند و اسلام حقيقي به حاكميت خود در همه كشورهاي اسلامي برسد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91042113203
  • خبرنگار : 71381