/حديث روز/

رسول اكرم(ص): كسي كه از حج فارغ مي‌شود، گويا تازه از مادر متولد شده است

پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله مي‌فرمايند: چون از حج فارغ شدي، گويا تازه از مادر متولد گشتي.

پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله مي‌فرمايند: چون از حج فارغ شدي، گويا تازه از مادر متولد گشتي.

به گزارش سرويس دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حج، عبادت بسيار با فضيلتى است و براى كسى كه توفيق يابد به حج يا عمره برود، خداوند پاداش ويژه‌اى را اختصاص داده است.

پيامبر اكرم(ص) فرموده است «حاجى، هنگامى كه آماده رفتن به حج مى‌شود، خداوند در برابر هر چيزى كه بردارد و بگذارد، ده حسنه براى او مى‌نويسد و ده گناه را از او بر مى‌دارد، و ده درجه او را بالا مى برد. و نيز وقتى سوار بر شترش مى‌شود، در برابر هر قدمى كه شتر بر مى‌دارد همين پاداش براى حاجى ثبت مى‌شود».

هم‌چنين از ديگر پاداش‌هاي حاجي مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه حجاج در طول سفر بر خداوند وارد شده و مهمان او هستند. لذا هر حاجت مشروع و ممكنى را كه از خداوند بخواهند، او برآورده مى‌سازد.

پيامبر اكرم(ص) هم‌چنين فرموده‌اند: الحَجّاجُ وَالعُمّارُ وَفْدُ اللّه يُعْطبهِمْ ماسَاءَلُوا وَيَسْتَجيبُ دُعائَهُمْ وَيَخْلِفُ نَفَقاتَهُمْ. يعني كسانى كه به حج و عمره مى‌روند، بر خداوند وارد شده‌اند هرچه از خداوند بخواهند به آنان مى‌دهد و دعاى آنان را مستجاب مى‌كند و مخارج آنان را مى‌پردازد.

در آخر با نگاهي بر سخن رسول خدا مبني بر اين‌كه «كسي كه از حج فارغ مي‌شود، گويا تازه از مادر متولد گشته »اين معني استنباط مي‌شود كه حج نوعي تولد دوباره است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۱ تیر ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91042112457
  • خبرنگار :