حمايت مجمع تشكل‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد از طرح بستن تنگه هرمز

مجمع تشكل‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در حمايت از طرح دوفوريتي نمايندگان مجلس در مورد بستن تنگه هرمز بيانيه‌اي منتشر كرد.

مجمع تشكل‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در حمايت از طرح دوفوريتي نمايندگان مجلس در مورد بستن تنگه هرمز بيانيه‌اي منتشر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن اين بيانيه به شرح زير است:

«در روزهاي اخير شاهد تحريم‌هايي از سوي آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي شديم هر روز تهديد پشت تهديد، هر روز تحريم‌ها اضافه مي‌شوند، تا ايران اسلامي‌مان را از دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي باز دارند، گويا اين كشورها هنوز هم در خواب غفلت به سر مي‌برند نمي‌دانند كه با تحريم بيشتر كشور ما به خودكفايي بيشتر خواهد رسيد. بايد بدانند كه ما هميشه تحريم را به فرصت تبديل كرده‌ايم.

ملت و دولت ما تنگه هرمز را همواره تنگه صلح و دوستي دانسته و مي‌داند و در عين حال بر اين اعتقاد دارند كه اين تنگه هرمز بايستي باز باشد، مسوولان كشورمان همواره تلاش كرده‌اند تا با ديگر همسايگان در منطقه براي حفظ صلح و ثبات در خليج هميشه فارس كار كنند، اما اگر قدرت‌هاي خارجي بخواهند در خليج فارس كوچك‌ترين خللي ايجاد كنند، اين حق طبيعي كشورمان و ديگر كشورهاي منطقه خواهد بود كه از خود دفاع كنند.

با توجه به بحران اقتصادي كه كشورهاي اروپايي با آن روبه‌رو هستند و به علت ترس و نگراني آنان از كمبود انرژي و دستيابي به اين ماده حياتي، هرگونه واكنش ايران در ممانعت از جريان آزاد تجارت نفت از شاهراه تنگه هرمز مي‌تواند پاسخي مثبت و تاثيرگذار بر اين تحريم‌ها باشد.

مجمع تشكل‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بخش مهم و تاثيرگذار بدنه جنبش اصيل دانشجويي ضمن محكوم كردن تحريك نفتي كشورمان از سوي كشورهاي اروپايي و آمريكا، از اين طرح دو فوريتي نمايندگان مجلس حمايت جدي خود را اعلام مي‌كين م و از آحاد مردم و بويژه اساتيد و دانشجويان فرهيخته ايران اسلاميمان مي‌خواهد حمايت همه‌جانبه خود را از اين طرح اعلام كنند.»

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91041810853
  • خبرنگار :