/چهاردهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/ 13 و پاياني

آخرين دفاعيات مدير مالي شركت خدمات عمومي فولاد ايران

در بخش پاياني چهاردهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، قاضي سراج از «ع.الف» خواست اگر مطلبي به عنوان آخرين دفاع دارد، بيان كند.

در بخش پاياني چهاردهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، قاضي سراج از «ع.الف» خواست اگر مطلبي به عنوان آخرين دفاع دارد، بيان كند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «ع.الف» پس از استقرار در جايگاه گفت: آقاي «ط.ن» شخصا با گروه ملي هماهنگي داشته و ما را در امور مربوطه دخالت نمي‌داده است. مدير مالي شركت‌ها نيز با هم هماهنگ هستند و همچنين سيكل كار از بازرگاني انجام مي‌شد و آقاي «الف.ش» كارمند مالي شركت خدمات عمومي فولاد ايران بوده و من تنزيل‌كننده نيستم. اگر مي‌دانستم خلافي انجام مي‌شود من قلم دستم را خرد مي‌كردم كه امضاها را به جاي آقاي «غ.ن» بزنم. از صداقت من به عنوان كارمند شركت خدمات عمومي فولاد سوء استفاده شده است. شركت گروه ملي ايران داد و ستد محصولات فولادي را انجام مي‌دهد و ما بايد از اين شركت استفاده مي‌كرديم تا سودمان بالا برود. در واقع از ما سوء استفاده شده است. خريد و فروش در شركت خدمات عمومي فولاد ايران در قالب گشايش اعتبار توسط گروه ملي انجام مي‌گرفته است و من در اين ماجرا ذي‌نفع نبوده‌ام و از موضوع اطلاع نداشته‌ام.

«ع.الف» ادامه داد: اگر يك ريال شما ديديد كه من كتمان كرده باشم، مي‌توانيد من را به اشد مجازات محكوم كنيد. من نفر آخر بودم و به جاي آقاي «غ.ن» امضاها را زدم. نمي‌دانستم كه كار صوري بوده و فكر مي‌كردم كه اين كار درست است. به خصوص زماني كه آقاي «ط.ن» به عنوان رييس هيات مديره شركت خدمات عمومي فولاد ايران براي امضاها به من تاكيد مي‌كرد و به من اخطار مي‌داد كه اگر انجام ندهي تو را اخراج مي‌كنم. من كارمندي بيش نبودم. نه تصميم‌گير بودم، نه تصميم‌ساز.

وي تصريح كرد: با شرافت مي‌گويم كه امضاهايي را كه از طرف آقاي «غ.ن» مي‌زدم، حتي خود او خبر نداشته و بنده هيچ معاونتي در اين قضيه نداشته‌ام.

در اين هنگام قاضي سراج خطاب به متهم گفت: مشكل اين است كه كالايي جابه‌جا نمي‌شده ولي پول جابه‌جا مي‌شده است.

«ع.الف» گفت: كالايي نبوده كه از انبار ما خارج شده باشد. بارنامه را به ما مي‌دادند و صورت‌جلسه مي‌كردند و به ما تحويل مي‌دادند و ما هم بايد بارنامه را امضا مي‌كرديم.

در اين هنگام قهرمان شجاعي ـ وكيل مدافع متهم ـ به عنوان آخرين دفاع از موكلش در جايگاه قرار گرفت و گفت: وقايع متعددي اتفاق مي‌افتد و بعضا افراد در محضر دادگاه همه صادق مي‌شوند. يك مقدار اين صداقت مشكل است. سيستم مديريت در كشور ما ناقص است. متاسفانه سيستم خودمحوري و خودشيفتگي در همه جاي كشورمان حاكم است. نماينده دادستان در اظهارات خود مطرح كرد‌ه‌اند كه موكل شما بايد از روندي كه انجام مي‌شده، اطلاع مي‌داشته و آن را تشخيص مي‌داده است كه بايد پاسخ بدهم پرونده به هشت هزار صفحه رسيده، شما الان تازه متوجه اين موضوع شده‌ايد؟

قاضي سراج گفت: هميشه مجرم جلوتر از قانون است.

وكيل مدافع «ع.الف» در پايان دفاعيات خود گفت: كساني در اين ماجرا دخيل هستند كه بايد مجازات شوند ولي خواهش دارم طوري برخورد نشود كه تر و خشك با هم بسوزند.

با اعلام ختم جلسه، قاضي سراج برگزاري جلسه بعدي را به يكشنبه هفته آينده موكول كرد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91041810687
  • خبرنگار : 71429