در گفت‌وگو با ايسنا

صادق الحسيني: طرح دوباره مساله مرگ عرفات براي برهم زدن آرامش فلسطين است

يك كارشناس مسايل فلسطين طرح دوباره مساله مرگ عرفات را به منظور برهم زدن آرامش فلسطين دانست.

يك كارشناس مسايل فلسطين طرح دوباره مساله مرگ عرفات را به منظور برهم زدن آرامش فلسطين دانست.

صادق الحسيني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره طرح مجدد علت مرگ ياسر عرفات، رييس فقيد تشكيلات خودگردان گفت: مرگ عرفات به دست عوامل رژيم صهيونيستي مساله جديدي نيست و اين مساله از سوي بسام ابوشريف و فاروق القدومي از مسوولان عالي‌رتبه جنبش فتح و ديگر دوستان و نزديكان عرفات اعلام شده بود.

وي ادامه داد: پيش از اين آنها اسناد معتبري را در اختيار داشتند تا آن را در دادگاه بين‌المللي مطرح كنند، اما متاسفانه اوضاع و شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي اجازه نداد تا مطالبات آنها عملي شود.

اين كارشناس مسايل فلسطين بيان كرد: اوضاع كنوني منطقه شبيه به روزهاي آخر عمر ياسر عرفات به بن بست رسيده است و اين مساله برخي را در منطقه تحريك كرده است تا با طرح دوباره اين مساله آرامش فلسطين را برهم بزنند شايد كه بتوانند توطئه‌اي عليه مساله فلسطين راه بياندازند. به نظر مي‌رسد كه شروع اين مساله صدور گزارشي از مبني بر يافتن ماده‌ پلونيوم در لوازم شخصي عرفات باشد.

وي افزود: به نظر مي‌رسد زنده كردن دوباره اين موضوع براي تحريك نهادهايي است كه در مساله فلسطين راكد هستند اما اين مساله موجب نمي‌شود ما مسلمانان اين مساله را جدي نگيريم و كميته حقيقت‌يابي را تشكيل ندهيم. مسموميت عرفات جنايتي قابل پيگيري است كه مي‌توان عاملان آن را مجازات كرد و در آن مجرميت رژيم صيهيونيستي ثابت خواهد شد. به نظر مي‌رسد اگر فلسطيني‌ها و مسلمانان بر اين مساله اجماع كنند، كه بايد هم اجماع كنند، به نتايج خوبي برسند.

حسيني با بيان اينكه مساله فلسطين به بن بست رسيده است، گفت: قدرت‌هاي خارجي مي‌كوشند تا با سوار شدن بر موج بيداري اسلامي ايجاد شده در منطقه، اين بيداري را به نام خود رقم بزنند و به مساله فلسطين خاتمه دهند. به شكلي كه بقاياي مقاومت فلسطين را به واسطه ايجاد جنگ داخلي از بين ببرند؛ اما به نتيجه نرسيدند و مردم فلسطين در برابر اين توطئه‌ها مقاومت كرد و اجازه نداد تا قدرت‌هاي خارجي اين موج سواري را به داخل فلسطين بكشانند و درگيري‌ها داخلي را در اين سرزمين ايجاد كنند.

وي افزود: از آنجا كه بيداري اسلامي در فلسطين قبل از بيداري كنوني ايجاد شد، تير دشمنان به سنگ خورد و آنها نتوانستند به اهدافشان برسند. جنبش‌هايي در فلسطين در حال مقاومت هستند كه منتظر زماني براي شروع مجدد مقاومت هستند اما نه با تحريك خارجي.

اين كارشناس مسايل خاورميانه بيان كرد: هدف قدرت‌هاي خارجي ايجاد فتنه بوده است، اما اين فرصت را به ما و فلسطيني‌ها مي‌دهد كه تهديدها را به فرصت تبديل كنيم به اين صورت كه كميسيون قضايي بين‌المللي حقيقت‌يابي را درخواست كنيم تا زمينه براي محاكمه عاملان صهيونيستي فراهم شود.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91041810379
  • خبرنگار : 90068