يک تحليل‌گر در آمريكا: تحریم ایران، افزایش نفت در بازار جهانی را به دنبال دارد

يک تحليل‌گر درباره بالا رفتن بهاي نفت در بازارهاي جهاني به دليل تحريم‌ها عليه ايران هشدار داد.

يک تحليل‌گر درباره بالا رفتن بهاي نفت در بازارهاي جهاني به دليل تحريم‌ها عليه ايران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، راوي باترا، استاد اقتصاد دانشگاه ساترن متديست تگزاس در گفت‌وگو با شبكه خبري پرس تي‌وي گفت: اين احتمال وجود دارد که بهاي نفت افزايش يابد و به يک‌صد دلار و حتي صدها دلار هم برسد.

راوي باترا همچنين يادآورد شد: ادامه اين روند اوضاع اقتصادي کل دنيا به ويژه منطقه بحران‌زده يورو و اقتصاد آمريکا را که در حال رکود است، تحت تاثير قرار مي‌دهد.

استاد اقتصاد دانشگاه ساترن متديست تگزاس يافتن گزينه‌اي جايگزين براي نفت خام ايران را سخت توصيف کرد و افزود: کشورهايي که در اعمال تحريم‌ها عليه ايران مشارکت داشته‌اند، پيامدهاي اقتصادي سختي در انتظارشان خواهد بود.

وزيران امورخارجه اتحاديه اروپا، تحت فشارهاي آمريکا در ۲۳ ژانويه به منظور جلوگيري از اقدام اعضاي اين اتحاديه در خريد نفت خام ايران و انجام تجارت با بانک مرکزي اين کشور و همچنين مسدود کردن دارائي‎ ایرانی‎ها در سراسر اتحاديه اروپا، با اعمال تحريم‌هاي جديد عليه تهران موافقت کردند.

اين تحريم‌ها که از اول ماه ژوئيه به مرحله اجرا درآمد، در نتيجه ادعاهاي واشنگتن و برخي از متحدان غربي آن که ادعا مي‌‌کنند برنامه انرژي هسته‌يي ايران بعدي نظامي را در برمي‌گيرد، اعمال شده است.

ايران ضمن رد اتهام‌هاي مطرح شده از سوي آمريکا و متحدان غربي آن درباره دنبال کردن اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته‎اي تهران، تاکيد دارد که به عنوان يکي از امضا کنندگان پيمان منع گسترش تسليحات اتمي و يکي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي، حق استفاده از فناوري هسته‌يي براي اهداف صلح‌آميز را دارد.

ايران همچنين هشدار داده است که دور جديد تحريم‌ها بر روند بحران اقتصادي کشورهاي اروپايي و همچنين بيشتر از همه بر اقتصاد بحران زده آمريکا تاثير گذار خواهد بود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91041609246
  • خبرنگار :