بروجردي:قدرت برخورد با كشورهاي مخل امنيت خليج فارس را داريم/ مشكل حجاج بزودي حل مي‌شود

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مسئولان سازمان حج در حال پیگیری موضوع روادید برای حجاج ایرانی هستند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مسئولان سازمان حج در حال پیگیری موضوع روادید برای حجاج ایرانی هستند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علاءالدين بروجردي در جمع خبرنگاران با اشاره به مسائل به وجود آمده در صدور رواديد براي زائران خانه خدا گفت: در گفت‌وگوي تلفني كه شب گذشته با رييس سازمان حج و زيارت داشتم، وضعيت صدور رواديد براي زوار خانه خدا مطرح شد و ايشان از دريافت ويزاي زائران براساس سهميه ايران از وزارت حج و زيارت عربستان خبر داد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در عين حال افزود: به دليل متقاضيان بيش از اندازه ايراني خانه خدا، نوعي همكاري فراتر از ميزان توافق شده ميان ايران و عربستان در حال دنبال شدن است، اين بحث مدتي متوقف شده بود كه به تازگي در حال مذاكره‌اند، رييس سازمان حج و زيارت ابراز اميدواري كرد كه اين مشكل نيز ظرف امروز يا فردا حل شود.

وي با اشاره به مباحث مطرح شده پيرامون تغيير سوخت نفت‌كش‌ها گفت: با توجه به توانمندي‌هاي فناوري در عرصه‌هاي مختلف از جمله تامين سوخت‌هاي بلندمدت، اين سقف پروازي را براي خود تعريف كرده‌ايم تا بتوانيم از فناوري‌هاي نوين استفاده كنيم.

وي با خوب توصيف كردن طرح كميسيون صنايع و معادن گفت: اين طرح، طرح خوبي است كه به صحن علني مجلس فرستاده مي‌شود، اين طرح در حقيقت گامي است براي مجموعه سياست‌هاي ايران براي افزايش سقف توانمندي فناوري كشور.

وي افزود: تصور مي‌كنم كه كشور بدون اينكه وارد بحث خاصي در اين عرصه شود، بايد در چارچوب عهدنامه ان‌پي‌تي از اختياراتش استفاده كند.

وي گفت: ايران عضو امنيت خليج فارس و تنگه هرمز براي امور كشتي‌ها و نفت‌كش هاست، حضور نيروهاي بيگانه در منطقه‌اي كه متعلق به كشورهاي داراي ساحل در خليج فارس هستند را مخل امنيت منطقه مي‌دانيم.

بروجردي گفت: آمريكا و برخي از كشورها، نقض‌كننده امنيت خليج فارس هستند، جمهوري اسلامي ايران اين قدرت را دارد كه با همه عواملي كه مخل امنيت خليج فارس هستند برخورد كند.

وي با رد به وجود آمدن هرگونه تنش در تنگه هرمز و خليج فارس گفت: فكر نمي‌كنم در مقطع فعلي اتفاقي بيفتد كه منجر به تنش در تنگه هرمز و خليج فارس شود، ولي با اين وجود هرگونه تعرض نظامي و دخالتي را با اقتدار پاسخ خواهيم داد.

نماينده مردم بروجن، رزمايش سپاه پاسداران جمهوري اسلامي در خليج فارس را نمايشي از توانمندي موشكي ايران دانست و افزود: در اين رزمايش، پهپادهاي با قدرت حمل بمب و پرتاب بمب آزمايش شده است. با اين كار جمهوري اسلامي ايران عملا وارد عرصه جديدي از اقتدار نظامي در خاورميانه شده است، اما اين موضوع به هيچ وجه به مفهوم تهديد امنيت براي منطقه نيست، بلكه به معناي در اختيار داشتن توانمندي‌ها و فناوري‌هاي روز دنياست.

وي خطاب به كشورهاي تحريك‌كننده غربي هشدار داد: اگر دنبال حمله نظامي به ايران هستيد، بايد اين پيام را دريافت كرده و مرتكب اشتباهي نشويد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ تیر ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91041308143
  • خبرنگار : 90089