اراده ملي و قدرت نرم براي خروج از شرايط ناشي از تحريم وجود دارد

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، تكيه بر اراده و توان ملي را مهمترين راهكار مقابله با تحريم‌ها عنوان و تاكيد كرد: حتي با اضافه شدن تحريم‌ها، پيوند ملي و مقاومت ملت فراگير و افزون‌تر مي‌شود.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، تكيه بر اراده و توان ملي را مهمترين راهكار مقابله با تحريم‌ها عنوان و تاكيد كرد: حتي با اضافه شدن تحريم‌ها، پيوند ملي و مقاومت ملت فراگير و افزون‌تر مي‌شود.

منصور حقيقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اراده ملي و قدرت نرم در جمهوري اسلامي براي خروج از شرايط ناشي از تحريم‌ها وجود دارد به طوري كه اگر آنها دانش به ما ندهند خودمان دانش را توليد مي‌كنيم و اگر قطعه‌اي در اختيارمان قرار ندهند قطعه را خودمان توليد خواهيم كرد.

وي نتيجه تحريم‌ها را افزايش نفرت مردم ايران نسبت به آمريكا و مزدورانش دانست و گفت: زماني فرا خواهد رسيد كه آمريكا و اذنابش جواب اين رفتارها را در كل منطقه خواهند ديد. دنيا، دنياي ارتباطات است و شرايط نيز شرايطي در حال گذار. مطمئن باشند كه جمهوري اسلامي از اين قصه سربلند بيرون خواهد آمد.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه حمايت از توليدگنندگان در شرايط تحريم‌ها امري مهم به شمار مي‌آيد، افزود: توليدكنندگان با داشتن حمايت كافي با تكيه بر توان ملي و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود مي‌توانند توليدات خود را افزايش دهد و به اهداف متعالي با حمايت‌هاي مردم برسند.

حقيقت‌پور همچنين با بيان اينكه در حال حاضر آرامش نسبي بين مسئولان وجود دارد، تصريح كرد: مطمئنا حتي در صورت افزايش تحريم‌ها اين آرامش در بين مردم نيز وجود خواهد داشت. تاريخ نشان داده به ميزان افزايش تقابل كشورهاي غربي، ميزان همگرايي مردم در داخل كشور زياد مي‌شود به طوري كه حتي مردم با يكديگر مهربان‌تر شده و پيوند ملي و مقاومت‌شان فراگير و افزون‌تر مي‌شود.

وي در عين حال تاكيد كرد:‌ آقاي اوباما بداند كه آزموده را آزمودن خطاست! مردم ايران در طول 30 سال بعد از انقلاب انواع و اقسام تحريم‌ها را چشيده‌اند و از ميدان‌هاي مختلف سربلند و موفق بيرون آمده‌اند. اين مردم اهل رمضان‌اند و قدرت مقاومت‌شان بسيار بالاست.

نماينده مردم اردبيل با اشاره به مثالي گفت: پيرزن‌هاي اين مملكت شش ماه بر روي دو زانويشان مي‌نشينند و سه ميليون گره را در نيم متر فرش مي‌زنند پس آيا با اين مردم مي‌توان مقابله كرد؟

حقيقت‌پور افزود: آمريكايي‌ها مالك كل دنيا نيستند كه بخواهند مديريت كل دنيا را دست گيرند. بسياري از مراكز جهاني تمايل ندارند كه خود را به عنوان مزدور و دست‌نشانده آمريكا نشان دهند. نه دنيا، دنياي كوچكي است و نه ملت ايران، ملت كوچكي. قطعا اين ملت راهكارهاي بزرگي را براي مقاومت به دست خواهد آورد.

به گفته وي، به ميزان افزايش فشار به ملت ايران، مقاومت مردم زياد مي‌شود و چيزي كه باقي مي‌ماند، روسياهي براي آمريكا و اذنابش خواهد بود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ تیر ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91041307649
  • خبرنگار : 71234