تمام هتل‌ها تا پايان شهريورماه استانداردسازي مي‌شوند

مديركل دفتر امور مراكز و خدمات گردشگري از صدور گواهي‌نامه‌ي استاندارد براي 85 واحد اقامتي در كشور خبر داد و گفت: جريان استانداردسازي مراكز اقامتي كشور تا شهريورماه ادامه دارد.

مديركل دفتر امور مراكز و خدمات گردشگري از صدور گواهي‌نامه‌ي استاندارد براي 85 واحد اقامتي در كشور خبر داد و گفت: جريان استانداردسازي مراكز اقامتي كشور تا شهريورماه ادامه دارد.

مرتضي شريفي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با يادآوري اين‌كه استانداردسازي مراكز اقامتي براساس قراردادي كه سه سال پيش با يك شركت خصوصي زير نظر شركت سرمايه‌گذاري گردشگري بسته شد، در حال اجراست، ادامه داد: در اين مدت، از ميان 22 هتل 5 ستاره در كشور، 10 واحد ارزيابي شدند و 12 هتل باقي مانده‌اند. همچنين 84 هتل 4 ستاره در كشور داريم كه 30 واحد آن ارزيابي شدند و 54 واحد باقي مانده‌اند. از ميان 178 هتل 3 ستاره نيز 61 واحد ارزيابي شدند و 117 واحد نيز باقي مانده‌اند. 312 هتل 2 ستاره نيز در كشور موجود است كه 46 واحد ارزيابي شدند و 266 هتل باقي مانده‌اند. از ميان 288 هتل 1 ستاره هم 32 واحد ارزيابي شدند و 256 واحد باقي مانده‌اند.

وي بيان كرد: مراكز اقامتي كه تا كنون استانداردسازي نشده‌اند تا شهريورماه استانداردسازي آن‌ها كامل مي‌شود يا به فرآيند استانداردسازي وارد مي‌شوند.

او با بيان اين‌كه تا كنون بيشتر هتل‌هاي خراسان رضوي و كيش استانداردسازي و تقريبا ارزيابي آن‌ها كامل شده است، گفت: استانداردسازي هتل‌ها امري ضروري و الزامي است، چراكه اگر هتلي اين طرح را اجرا نكرده باشد، براي تمديد پروانه‌ي بهره‌برداري حتما مشكل پيدا مي‌كند.

شريفي با اشاره به مزيت‌هاي استانداردسازي هتل‌ها، اظهار كرد: با اين كار، علاوه بر ايجاد بستر مناسب براي رقابت سالم بين تأسيسات گردشگري، سطح خدمات از نظر كيفي نيز بهبود مي‌يابد، معيارها و شاخص‌هايي براي نظارت بر تأسيسات ايجاد مي‌شود و همچنين مشتري‌ها خدمات واقعي دريافت مي‌كنند.

وي ايجاد وحدت رويه در درجه‌بندي تأسيسات، جلوگيري از رفتارهاي سليقه‌يي و كمك به گردشگران براي تأمين نياز آن‌ها را از ديگر مزيت‌هاي استانداردسازي هتل‌ها دانست.

او با تأكيد بر اين‌كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري روي شركت مجري طرح استانداردسازي‌ هتل‌ها نظارت دارد، ادامه داد: ما در استان‌ها عاملان تطبيق مشخص كرده‌ايم كه آن‌ها دوره‌هاي آموزشي خاصي را گذرانده‌اند، هلدينگي نيز وجود دارد كه روي اين 31 عامل تطابق نظارت مي‌كند و ما نيز روي همه‌ي اين‌ها نظارت عاليه داريم.

مديركل دفتر امور مراكز و خدمات گردشگري در ادامه از تهيه‌ي ضوابط براي مراكز رفاهي و خدماتي گردشگري خبر داد و گفت: براساس آيين‌نامه‌ي اصلاح، تكميل، درجه‌بندي و نرخ‌گذاري تأسيساتي از جمله هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، واحدهاي خدماتي بين راهي، مهمان‌پذيرها، تفرجگاه‌ها، كمپينگ‌ها، كاروانسراها، دفاتر خدمات مسافرتي، مناطق نمونه‌ي گردشگري و اقامتگاه‌هايي با مالكيت زماني، قرار است ضوابط و دستورالعمل‌هايي را تهيه كنيم. در گذشته برخي از اين تأسيسات ضابطه‌مند شده بودند و دستورالعمل داشتند؛ ولي ما در حال تدوين ضوابط و دستورالعمل براي تأسيساتي كه اين ضوابط را ندارند، هستيم.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91041106502
  • خبرنگار : 71021