وزير نفت: به هيچ عنوان نگران فروش نفت نيستيم

وزير گفت: ايران كشور بزرگي است و دوستان زيادي در دنيا دارد و به هيچ عنوان نگران فروش نفت نيستيم.

وزير گفت: ايران كشور بزرگي است و دوستان زيادي در دنيا دارد و به هيچ عنوان نگران فروش نفت نيستيم.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه فارس رستم قاسمي صبح امروز (يكشنبه) در شيراز اظهار كرد: تحريم‌ها تا كنون هيچ تاثيري در ايران نداشته و از اين پس نخواهد داشت.

قاسمي با تصريح بر اين‌كه اتحاديه اروپا سال‌هاست نفت ايران را تحريم كرده، خاطر نشان كرد: تحريم براي ايران خصوصا صنايع نفت فرصتي براي پيشرفت و دستيابي به علوم جديد بود. ما زماني براي بسياري از فرآورده‌ها و تجهيزات متكي به ساير كشور‌ها بوديم، اما امروز بسياري از فرآورده‌هاي نفتي را صادر مي‌كنيم و در توليد برخي تجهيزات نيز به خودكفايي رسيده‌ايم.

وزير نفت با بيان اين‌كه علاوه بر صدور نفت ايران امروز صادر‌كننده تجهيزات نيز است، گفت: امروز موفق شديم تحريم‌ها را به فرصت تبديل كرده و زمينه‌ساز توسعه‌ صنعت نفت و ساير صنايع شده است.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص توسعه‌ فعاليت‌هاي نفتي و گسترش ميادين گفت: همان‌گونه كه به مقام معظم رهبري قول داديم به مردم نيز قول مي‌دهيم تا پايان امسال كار توسعه‌ ميادين نفتي خصوصا ميادين مشترك را به پايان برسانيم.

قاسمي با بيان اين‌كه استان فارس بزرگ‌ترين استان كشور است، گفت: فارس از صنايع خوبي در عرصه نفت برخوردار است و امروز نيز در توليد تجهيزات مورد نياز صنعت نفت نيز حرف زيادي براي گفتن دارد.

وي ادامه داد: صنايع موجود در استان فارس هم‌اينك بخش قابل توجهي از تجهيزات مورد نياز پارس جنوبي را توليد مي‌كنند.

قاسمي گفت: امروز موضوع طرح توسعه‌ (فاز دوم) پالايشگاه شيراز و پالايشگاه فارس را كه خوراك آن ميعانات گازي است در برنامه داريم.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۱ تیر ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 91041106213
  • خبرنگار :