سردار جواني: مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه، قطعی است

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر اساس اسناد و مدارک معتبر تاریخی، مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه قطعی است و ادعاهای آنها تغییری در واقعیت ایجاد نمی‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر اساس اسناد و مدارک معتبر تاریخی، مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه قطعی است و ادعاهای آنها تغییری در واقعیت ایجاد نمی‌کند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار یدالله جوانی درباره حمایت اوباما درباره ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی اظهار كرد: مدتی است که ما شاهدیم غربی‌ها برای به دام انداختن کشورهای خاورمیانه و همراه کردن آنها با خود علیه جمهوری اسلامی ایران یک ادعای واهی را مطرح می‌کنند.

وي با تاکید بر اینکه "آمریکایی‌ برخی از کشورهای منطقه را برای همراه کردن با خود تحریک می‌کنند"، تصریح کرد: یک نمونه، بحث خلیج فارس است که کشورهای غربی، برخی شبکه‌های رسانه‌ای و محافل غربی ،‌از خلیج فارس به عنوان خلیج عربی نام می‌برند و کشورهای عربی نیز در دام آنها افتاده‌اند و دارای هدف سیاسی هستند تا ایجاد اختلاف بین این کشورها با جمهوری اسلامی را رقم بزنند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، به شكل‌گيري توطئه‌هايي براي ایجاد تنش و اختلاف بین ایران و کشورهاي عربي در منطقه اشاره کرد و تاكيد كرد: اين تنش‌ها و اختلافات در نهایت می‌تواند تامین‌کننده منافع آمریکایی‌ها باشد و موضوع جزایر سه‌گانه نیز از این جنس است.

جوانی با تاکید بر اینکه "این ادعا بحث خیلی جدیدی نیست"، يادآور شد: ادعایی که اماراتی‌ها بر موضوع جزایر داشتند، سابقه 4 دهه‌ای دارد اما هر از چند گاهی این مساله مطرح و به آن دامن زده می‌شود. طی چند ماه گذشته نيز شاهد این موضوع بودیم که اماراتی‌ها این ادعا را مجددا مطرح کردند.

وي اضافه كرد: در شرایطی که آمریکایی‌ها در بسیاری از حوزه‌ها در اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شدند، دنبال سوژه‌های جدید هستند و این حرکت اوباما به این دلیل است که آنها برای اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی متوسل به موارد اینچنینی می‌شوند که هیچ مبنایی ندارد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد: مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه بر اساس اسناد و مدارک معتبر تاریخی قطعی است و ادعاهای آنها تغییری در واقعیت ایجاد نمی‌کند. آنها به دنبال مبنای قطعی و حقوقی نیستند بلکه در راستای اعمال فشار، دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

انتهای پيام

  • شنبه/ ۱۰ تیر ۱۳۹۱ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91041005782
  • خبرنگار :