مدير سينما آزادي: چرا فيلمي كه با ما قرارداد دارد، در سينماهاي ديگر اكران شده؟

مدير سينما آزادي گفت: اميدوارم در جلسه‌ي روز شنبه در كنار تخلف ما، به تخلفات شوراي صنفي نمايش هم رسيدگي شود.

مدير سينما آزادي گفت: اميدوارم در جلسه‌ي روز شنبه در كنار تخلف ما، به تخلفات شوراي صنفي نمايش هم رسيدگي شود.

رضا سعيدي‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي اتفاقات به وجود آمده در خصوص اكران فيلم «شور شيرين» در سينما آزادي اظهار كرد: قرارداد اكران اين فيلم ميان بنياد سينمايي فارابي و ما بسته شده و اكران اين فيلم به سرگروهي سينما آزادي در شوراي صنفي نمايش ثبت شده است.

وي افزود: طبق آيين‌نامه اگر اكران فيلمي در سرگروهي منتفي شود، بايد اجازه‌ي كتبي از سرگروه گرفته شود و اين در حاليست كه شوراي صنفي نمايش هيچ اجازه‌اي از من نگرفته و فيلم از چهارشنبه در سينماهاي ديگر اكران شده است.

سعيدي‌پور ادامه داد: اكران فيلم در زيرگروه غيرقانوني است و الان ما مدعي هستيم چرا فيلمي كه با ما قرارداد دارد، از چهارشنبه در سينماهاي ديگر اكران شده است؟ ارشاد بايد به اين تخلف شوراي صنفي رسيدگي كند.

مدير سينما آزادي درباره‌ي سرگروهي سينما اريكه ايرانيان گفت: اگر اين سينما سرگروه شده كجا مصوب شده است؟ براي روشن شدن ما و ديگران حداقل آن صورت جلسه انجمن سينماداران كه اين موضوع تصميم‌گيري شده است را نشان دهند. مشخص شدن يك سينما به عنوان سرگروه بايد در جلسه‌ي انجمن سينماداران تصميم‌گيري شده و بعد به شوراي صنفي اعلام شود. در كدام جلسه اين اتفاق افتاده است؟

وي افزود: اينكه يك شبه بگويند فيلم را به اريكه داده‌ايم نمي‌شود. بايد جايي باشد تا به تخلفات شوراي صنفي نمايش رسيدگي شود.

سعيدي پور درباره جلسه‌اي كه قرار است شنبه براي رسيدگي به تخلف سينما آزادي برگزار شود گفت: منتظر خروجي آن جلسه مي‌مانيم. ادله‌ي ما و شورا بايد باشد و بعد جلسه خروجي داشته باشد.

وي درباره اتفاقاتي كه گفته مي‌شود شب گذشته در مقابل سينما آزادي رخ داده گفت: هيچ اتفاق خاصي نبوده، ما فيلم را اكران كرديم و تهيه‌كننده هم از اين موضوع رضايت دارد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۹ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91040905241
  • خبرنگار : 71133