فيروزآبادي: شورای نظامی مصر وجاهت قانونی ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار كرد: اقدامات شورای نظامی مصر که منصوب مبارک است، هیچ وجاهت قانونی و مشروعیت سیاسی ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار كرد: اقدامات شورای نظامی مصر که منصوب مبارک است، هیچ وجاهت قانونی و مشروعیت سیاسی ندارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در تشریح آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری مصر، گفت: مشروعیت در حکومت سیاسی یا به نصب الهی است که مربوط به ادیان الهی است یا مشروعیت در دموکراسی بدست می‌آید که آن هم با رای مردم است.

وی با بيان اينكه "مشروعیت در مردم‌سالاری دینی با رای مردم و تفویض مقام ولایت است"، افزود: البته مشروعیت می‌تواند متکی به قانون اساسی باشد که آن قانون اساسی با رای مردم تائید شده باشد و اقدامات شورای نظامی که خود منصوب مبارک است هیچ وجاهت قانونی و مشروعیت سیاسی ندارد.

این مقام عالی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حکومت پادشاهی بحرین نیز فاقد هرگونه مشروعیت سیاسی است و بعضی مدعیان دیگر در منطقه وضع مشابهی دارند. متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی و رهبران سیاسی جهان هم در قبال این فقدان مشروعیت سکوت کرده‌اند و ما قطعنامه‌ای از شورای امنیت در مورد جنایات این مبادی فاقد مشروعیت امروز شاهد نیستیم.

فیروزآبادی تصریح کرد: هر چه می‌گذرد، آنهایی که باید به دلیل فقدان مشروعیت پاسخگوی جنایات خود باشند در حال ادامه توطئه و اقدامات تروریستی علیه دیگران هستند و این وضعیت بیم هرج و مرج و ترویج تروریسم را در منطقه و جهان به وجود آورده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پايان اظهار کرد: آگاهان، دلسوزان و آزادگان جهان باید از انواع فضاهای سیاسی و حقوقی برای جلوگیری از این زورگویی و بی‌قانونی‌ها استفاده کنند.

انتهای پيام

  • دوشنبه/ ۵ تیر ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91040502564
  • خبرنگار :