/جذابيت، حلقه گمشده گفت‌وگوهاي تلويزيوني/

نيما كرمي: صداقت در گفت‌وگوهاي تلويزيوني جذابيت را بالا مي‌برد

نيما كرمي پيشنهاد خود براي جذاب‌تر شدن برنامه‌هاي گفت‌وگو محور تلويزيون را اين‌گونه عنوان كرد: در هر گفت‌وگويي زماني كه صداقت ديده شود، قطعا جذابيت هم بالا مي‌رود.

نيما كرمي پيشنهاد خود براي جذاب‌تر شدن برنامه‌هاي گفت‌وگو محور تلويزيون را اين‌گونه عنوان كرد: در هر گفت‌وگويي زماني كه صداقت ديده شود، قطعا جذابيت هم بالا مي‌رود.

اين مجري تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اصولا برنامه‌هاي گفت‌وگو محور پايه‌هاي يكسان و يك شكلي در سراسر دنيا دارند و همان طور كه از نام آنها پيداست، بر اساس گفت‌وگو شكل مي‌گيرند. گفت‌وگو محور يعني يك نفر با چندين نفر ديگر درباره‌ي يك موضوع گفت‌وگو مي‌كند و اما جذابيت زماني در چنين برنامه‌هايي بالا مي‌رود كه تمام افراد حاضر در برنامه واقعيت‌هاي مربوط به موضوع گفت‌وگو را مطرح كنند؛ به نظر من اگر صداقت در گفت‌وگو‌ها ديده شود، قطعا جذابيت برنامه‌ها هم بالا مي‌رود.

وي با تاكيد بر اين‌كه هر گفت‌وگويي تخصص ويژه خود را مي‌طلبد، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال ما نمي‌توانيم از فردي كه كارشناس سينماست، بخواهيم تا درباره‌ي مباحث روانشناسي هم صحبت كند؛ چرا كه هر گفت‌وگويي تخصص ويژه خود را مي‌خواهد.

همچنين او ادامه داد: به نظر من بحث ديگر جذابيت به تخصص افراد در برنامه‌هاي گفت‌وگو محور برمي‌گردد؛ يعني اين‌كه افراد بايد در حيطه‌ي تخصصي خودشان صحبت كنند و وارد گفت‌وگو شوند.

او درباره‌ي تاثير مجري بر جذابيت برنامه‌هاي گفت‌وگو محور تلويزيون، ياد‌آور شد: در تلويزيون مجري محوريت يك برنامه است و من فكر مي‌كنم جذابيت يك برنامه، هدايت گفت‌وگو‌ها، نتيجه‌گيري‌ و در نهايت جذب مخاطبان بر عهده مجري برنامه است.

كرمي در پايان با بيان اين‌كه مجري، دكور، محتوا و ... به يك اندازه براي جذب مخاطب در گفت‌وگوهاي تلويزيوني تاثيرگذار هستند، به ايسنا گفت: از لحاظ رسانه‌يي و تكنيك در برنامه‌هاي گفت‌وگو محور، مجري و طراحي دكور خيلي مهم هستند و اين‌كه يك بحث بخواهد صحيح پيش برود؛ اما بحث محتوا هم مي‌تواند خيلي تاثير‌گذار باشد. در كل به نظر من مجري، دكور، محتوا، كارشناس و همه‌ي عوامل به يك اندازه در يك برنامه گفت‌وگو محور بايد براي جذابيت آن برنامه تلاش كنند و زحمت بكشند.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۱ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91040100128
  • خبرنگار : 71404