/بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم/

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: قرآن نسخه شفابخش تحولات در دنياي اسلام است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه «امروز نيز قرآن نسخه شفابخش تحولات در دنياي اسلام است» گفت: اگر مسلمانان مي‌خواهند با عبور از امواج پرتلاطم به ساحل رستگاري برسند چاره‌اي جز تمسك به قرآن كريم ندارند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه «امروز نيز قرآن نسخه شفابخش تحولات در دنياي اسلام است» گفت: اگر مسلمانان مي‌خواهند با عبور از امواج پرتلاطم به ساحل رستگاري برسند چاره‌اي جز تمسك به قرآن كريم ندارند.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر سيدمحمد حسيني دوشنبه شب در پايان روز نخست رقابت‌هاي بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم طي سخناني خاطرنشان كرد: در نظام جمهوري اسلامي ايران هر ساله شاهد رونق فعاليت‌هاي قرآني هستيم كه مسابقات سراسري، بين‌المللي و ساير فعاليت‌هاي قرآني باشكوه هر چه بيشتر برگزار مي‌شود و امسال نيز نزديك به 70 كشور و بيش از 100 قاري و حافظ در اين مسابقات حضور دارند.

وي افزود: همچنين هر ساله شاهد برپايي نمايشگاه قرآن كريم هستيم كه به مدت يك ماه در ماه مبارك رمضان برپا مي‌شود. همچنين شاهد فعاليت نهادهاي مختلف در اين زمينه هستيم كه امسال نيز در برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم مشاركت جدي‌تر داشتند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه «ان‌شاءالله كشور ما در آشنايي مردم با مفاهيم و آموزه‌هاي قرآني الگو براي ساير كشورها باشد» گفت: هنرمندان ما نيز بايد از اين مضامين والاي قرآني با استفاده از ابزار هنر بتوانند اين معارف را در دنيا گسترش دهند.

حسيني با تاكيد بر اين‌كه «امروز دنيا شيفته معارف قرآني است» گفت: اين‌كه عده‌اي قرآن‌سوزي مي‌كنند بدليل عصبانيت آن‌ها از توسعه روز به روز قرآن است و اين‌كه قرآن در شمار پرفروش‌ترين كتاب‌ها قرار مي‌گيرد.

وي يادآور شد: بايد در كنار قرائت قرآن كريم، در مفاهيم آن انديشه كنيم و ببينيم چگونه پيامبر توانست انسان‌ها را متحول كند، آن انسان‌هايي كه بهره‌اي از علم، كمال و انسانيت نداشتند، به انسان‌هاي متخلق به اخلاق الهي شدند و در سايه تعاليم حيات‌بخش قرآن كريم زندگي‌شان متحول شد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه «اولين آموزگار قرآن، خداوند متعال است» تصريح كرد: آموزش قرآن و عبوديت و توحيد با سرشت انسان پيوند خورده است و از قرآن به عنوان ذكر ياد شده است.

حسيني خاطرنشان كرد: خداوند قرآن كريم را آسان كرد تا انسان‌ها به قدر ظرفيت خود اين كتاب عظيم الهي را درك كنند و اين در سايه تعاليم پيامبر(ص)، اهل بيت (ع) و كساني كه در مسير ايشان هستند ميسر مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه «امروز نيز قرآن نسخه شفابخش تحولات در دنياي اسلام است» گفت: اگر مسلمانان مي‌خواهند با عبور از امواج پرتلاطم به ساحل رستگاري برسند چاره‌اي جز تمسك به قرآن كريم ندارند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: قرآن كتاب بيداري، بصيرت، موعظه و شفاست كه هر آنچه كه مايه سعادت و نجات انسان است در آن يافت مي‌شود و در قالب قصه‌هاي زيبا به بهترين وجه بيان شده است.

حسيني با اشاره به اين‌كه «هيچ نقص و تناقضي در قرآن وجود ندارد» افزود: قرآن كتاب هدايت و ارشاد است كه انسان را از تاريكي به نور هدايت مي‌كند و به تعبير پيامبر ريسماني از آسمان به سوي زمين آمده كه هر كس مي‌خواهد اوج بگيرد چاره‌اي ندارد جز اين‌كه به اين ريسمان محكم چنگ بيندازد لذا اگر مي‌خواهيم حركت كنيم و اوج بگيريم چاره‌اي جز تمسك به اين كتاب آسماني نداريم.

وي با تاكيد بر اين‌كه «با بازگشت قرآن،‌ اين خيزش‌ها و حركت‌هايي كه در جهان اسلام شروع شده، به نتيجه و سرانجام خواهد رسيد» تصريح كرد: در اين صورت قسط و عدالتي كه آرمان بشري است در سايه تشكيل حكومت و نظام اسلامي ميسر مي‌شود زيرا جامعه اسلامي در سايه قرآن و دستورات و قوانين اين كتاب الهي پاسخگوي همه نيازهاي بشري است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: قرآن يك كتاب جهاني است كه محدود به يك مكان، زمان خاص و يك قوم و گروه نيست، بلكه مي‌خواهد همه بشريت را هدايت كند.

حسيني ابراز اميدواري كرد: مسلمانان جهان آنچه را كه در جمهوري اسلامي ايران اتفاق افتاد نصب‌العين خود قرار دهند كه با ايمان به خدا و اتكا به قدرت لايزال الهي، وحدت و همبستگي و اميد به نسل الهي و مقاومت مي‌تواند موانع را از سر راه بردارند و ديكتاتورها و حاميان كشورهاي استكباري را سر جاي خود بنشانند.

وي تاكيد كرد: اگر به وعده‌هاي الهي باور داشته باشيم قطعا پيروزي از آن ماست و دشمن نمي‌تواند مانع آن شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در پايان با تقدير از فعاليت‌هاي سازمان اوقاف و امور خيريه در برگزاري اين مسابقات، گفت: امسال شاهد نوآوري‌ها و عرضه محصولات قرآني و برپايي نمايشگاه در حاشيه اين مسابقات هستيم كه اميدواريم همه تلاش‌ها و فعاليت‌ها زمينه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91033016876
  • خبرنگار :