افتتاحيه بيست‌ونهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم؛

محمدي تاكيد كرد: همكاری بی‌نظير نهادهای قرآنی،اساتيد و دانشجويان برای برگزاری مسابقات قرآن

رييس ستاد عالي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با اشاره به اين‌كه «تلاش كرده‌ايم تا مسابقات بين المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران را به بهترين نحو ممكن برگزار كنيم»، از همكاري مؤسسات و نهادهای قرآنی برای برگزاری هرچه بهتر اين مسابقات خبر داد.

رييس ستاد عالي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با اشاره به اين‌كه «تلاش كرده‌ايم تا مسابقات بين المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران را به بهترين نحو ممكن برگزار كنيم»، از همكاري مؤسسات و نهادهای قرآنی برای برگزاری هرچه بهتر اين مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افتتاحيه بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران عصر يكشنبه - 28 خرداد ماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمين محمدی گلپايگانی، رييس دفتر مقام معظم رهبری، سيد محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمين علی محمدی رييس ستاد عالي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم و نماينده ولی فقيه در سازمان اوقاف و امورخيريه، جمعی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، سفرای كشورهای اسلامی و استانداران و ائمه جماعات استان‌ها در سالن همايش‌های برج ميلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای اين مراسم و پس از طنين انداز شدن سرود ملی كشورمان، عباس هاشمی، نفر اول رشته قرائت بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللی قرآن به تلاوت آياتی از قرآن پرداخت و پس از آن گروه مديحه سرايی پيامبر اعظم (ص) به اجرای برنامه پرداخت.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين علی محمدی، نماينده ولی فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه طی سخنانی با اشاره به عيد بزرگ مبعث و تبريك اين عيد به همه حاضران، گفت: عيد مبعث عيد آزادی و رهايی بشريت و مسلمانان است.

محمدی در ادامه با اشاره به اين‌كه «خداوند در سوره مبارك رحمن به بيان نعمت‌های مادی و معنوی خود اشاره فرموده و اولين نعمت را تعليم قرآن دانسته است» گفت: خدا را بر اين نعمت عظيم و بی‌نظير شاكريم كه برترين نعمت خود را به ما هديه فرمود.

نماينده ولی فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه با بيان اين سخن امام خمينی (ره) «هان ای قطره‌های جدا افتاده از اقيانوس قرآن و اسلام به خود آييد و به اين اقيانوس بپيونديد تا به زندگی شرافتمندانه برسيد» گفت: اميدواريم اين سخن ارزشمند امام (ره) را سرلوحه خود قرار دهيم.

محمدی در ادامه به بيان جزئياتی از بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللی قرآن كريم جمهوری اسلامی ايران پرداخت و خاطرنشان كرد: در اين دوره از مسابقات شركت كنندگان در دو رشته قرائت و حفظ حضور دارند كه در رشته حفظ قرآن 47 نفر و در قرائت نيز 56 نفر با هم رقابت می‌كنند.

وی تصريح كرد: قضاوت مسابقات را 14 داور خارجی و داخلی بر عهده دارند كه در اين بين پنج نفر ايرانی و 9 نفر خارجی هستند. در اين مسابقات در رشته قرائت، قاسم مقدمی از استان خوزستان و معتمدی در رشته حفظ از استان اصفهان نمايندگان ايران هستند.

نماينده ولی فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه به تشريح برنامه‌های جنبی بيست و نهمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران پرداخت و گفت: از جمله برنامه‌های ما همايش تجليل از بانوان فعال در عرصه قرآنی است كه در روز 31 خردادماه برگزار خواهد شد و در آن از 29 بانوی فعال در عرصه قرانی تجليل خواهد شد.

محمدی اظهار كرد: بخش ديگری از برنامه‌های جنبی ما همايش پژوهش‌های قرآنی است كه تاكنون بيش از 550 مقاله به دبيرخانه اين همايش رسيده است كه از نفرات برتر تجليل خواهد شد.

وی در ادامه به برپايی نمايشگاهی از محصولات قرآنی در حاشيه اين مسابقات اشاره و تصريح كرد: در اين نمايشگاه آثار قرآنی در معرض ديد علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نماينده ولی فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه در پايان به تلاش 12 كميته تخصصی برای برگزاری مسابقات بين المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران به بهترين وجه اشاره كرد و گفت: در اين دوره از مسابقات برای اولين بار از اساتيد و دانشجويان مختلف به خصوص دانشكده‌های علوم قرآنی و نيز مؤسسات و نهادهای قرآنی برای برپايی مسابقات كمك گرفته شد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91032916368
  • خبرنگار :