افتتاحيه بيست‌ونهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم؛

محمدي‌گلپايگاني: ديري نمي‌پايد كه موج اسلام‌خواهي همه را فرا مي‌گيرد

رييس دفتر مقام معظم رهبري در جمع شركت‌كنندگان در بيست‌ونهمين دوره مسابقات قرآن كريم گفت: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي، ارزش‌هاي فراموش‌شده در كشور زنده شد و شما امروز در ايران اسلامي هستيد. آنچه ديديد و دريافتيد، به كشورهاي خودتان ببريد. در اين كشور قرآن و تعاليم اهل بيت (ع) حاكم است.

رييس دفتر مقام معظم رهبري در جمع شركت‌كنندگان در بيست‌ونهمين دوره مسابقات قرآن كريم گفت: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي، ارزش‌هاي فراموش‌شده در كشور زنده شد و شما امروز در ايران اسلامي هستيد. آنچه ديديد و دريافتيد، به كشورهاي خودتان ببريد. در اين كشور قرآن و تعاليم اهل بيت (ع) حاكم است.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي ‌گلپايگاني بعدازظهر يكشنبه در آيين افتتاحيه بيست‌ونهمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم كه با حضور پرشكوه مردم و مسوولان و جامعه قرآني برگزار شد، با تبريك سالروز بعثت پيامبر اكرم (ص)، خاطرنشان كرد: عيد مبعث يكي از اعياد بزرگ مسلمانان است و اين سنت حسنه‌اي است كه هر ساله در اين ايام مراسم باشكوه بين‌المللي مسابقات قرآن كريم در كشور برگزار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: در قرآن كريم القاب زيادي همچون رسول، نبي، بشير، نظير و امثال آن خطاب شده كه در ميان آنها لقب پرافتخار رسالت نيز در شأن آن حضرت بيان شده است كه از مجموعه آن‌ها مسووليت و رسالت عظيم پيامبر استفاده مي‌شود.

رييس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به اين‌كه «فرق بزرگ پيامبر‌(ص) با ساير شخصيت‌هاي بزرگ جهان اين است كه آن حضرت به واسطه وحي با خدا متصل بوده‌اند» افزود: دانشمندان بزرگ جهان پس از سال‌ها مطالعه و تحقيق و زحمت و رنج، تنها در يكي دو رشته تخصص پيدا مي‌كنند، اما پيامبر خدا كه مدرسه‌اي نرفته بود و در سرزمين مكه كه از دانش، علم و فرهنگ خبري نبود متولد شده بودند، توانستند از طريق وحي و ارتباط با خداوند به چنين مقامي برسند.

وي افزود: در سرزميني كه به گفته مورخان تعداد افرادي كه قادر به خواندن و نوشتن بودند، به 12 نفر مي‌رسيد و در اين سرزمين كه دخترشان را زنده به گور مي‌كردند و همه رذائل شايع شده بود، يك نفر پيدا شد و از كتاب، علم و دانش صحبت كرد و حتي طلب آن را بر هر مسلماني واجب دانست. آن حضرت بدون آنكه مجلس قانونگذاري داشته باشد و كسي به او در جعل قانون كمك كند، يك‌تنه قوانيني در همه رشته‌ها وضع كرد.

محمدي‌گلپايگاني با بيان اين‌كه «معلم و استاد پيامبر، خداوند متعال است كه قانونش مي‌تواند سعادت بشريت را تامين كند» گفت: ما معتقديم كه برنامه پيامبر كه از منزلت وحي به او رسيده است، ضامن سعادت بشريت در همه زمان‌هاست و بشر سعادت گم شده خود را در همين‌جا پيدا مي‌كند.

وي با اشاره به اين‌كه «امروز زمزمه بيداري اسلامي در حال اوج‌گيري است» افزود: چه كسي فكر مي‌كرد فرعون مصر با اين ذلت از بين برود. امروز اين صدا در كشورهاي اسلامي بلند شده است كه ما اسلام را مي‌خواهيم. گرچه مستكبران و جهان‌خواران مي‌كوشند اين زمزمه را خاموش كنند، اما ديري نمي‌پايد كه اين موج همه را فرا مي‌گيرد.

رييس دفتر مقام معظم رهبري، تصريح كرد: زماني اين موج همه را فرا خواهد گرفت و جهان زير سايه توحيد خواهد رفت كه عقول مردم به كمال برسد و مردم جهان احساس كنند كه هيچ‌كدام از اين مكاتب اختراعي درمان درد آن‌ها نيست و كارد به استخوان‌شان برسد و صدايشان بلند شود، اما فريادرسي نباشد و البته زمان آن نزديك است.

محمدي‌گلپايگاني با تقدير از سازمان اوقاف و امور خيريه در برپايي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم، از آن به عنوان سنت حسنه ياد كرد و گفت: بر طبق گزارش‌هايي كه به بنده دادند، امسال اين مسابقات با استقبال مردمي خوبي نسبت به سال‌هاي گذشته روبه‌رو شده است.

رييس دفتر مقام معظم رهبري همچنين خطاب به شركت‌كنندگان خارجي در اين مسابقات گفت: شما به شهر و كشور خودتان آمديد. اينجا ايران اسلامي است و آنچه ديديد و دريافتيد را به كشور خودتان ببريد. در اين كشور قرآن و تعاليم اهل بيت حاكم است. به بركت انقلاب اسلامي، امروز در گوشه و كنار كشور، جلسات قرآني در طول سال برگزار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: به بركت انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ارزش‌هاي فراموش شده در كشور زنده شد و مردم متوجه شدند كه چه سرمايه عظيمي در اختيار دارند و خداوند روح امام راحل را متعالي كند كه عزت از دست رفته ما را برگرداند.

رييس دفتر مقام معظم رهبري با بيان اين‌كه «امروز نيز مقام معظم رهبري اهتمام خاصي به ترويج و تعليم قرآن كريم دارند» افزود: ايشان ساعت‌ها در جلسات قرآني مي‌نشينند و قرآء ممتاز ساعت‌ها در محضر ايشان قرائت مي‌كنند و ايشان با بياناتشان آن‌ها را تشويق مي‌كنند.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد: ان‌شاءالله شركت‌كنندگان در اين مسابقات بهره كافي و وافي را از اين سفر معنوي ببرند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91032916359
  • خبرنگار :