دیدار دبیرکل جنبش خلق برای آزادی فلسطین با صالحی

وزیر امور خارجه کشورمان عصر یک‌شنبه با احمد جبرئیل، دبیرکل جنبش خلق برای آزادی فلسطین و هیات همراه دیدار کرد و درباره مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر كرد.

وزیر امور خارجه کشورمان عصر یک‌شنبه با احمد جبرئیل، دبیرکل جنبش خلق برای آزادی فلسطین و هیات همراه دیدار کرد و درباره مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر علی اکبر صالحی در ابتدای این دیدار از شخصیت بارز احمد جبرئیل در روند مبارزه مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی تمجید کرد و بر موضع اصولی انقلاب و جمهوری اسلامی در حمایت و دفاع از آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف به‌عنوان اولویت اصلی سیاست خارجی ایران و تداوم این حمایت‌ها تاکید كرد.

او با اشاره به سرنوشت‌ساز بودن تحولات اخیر منطقه به‌دنبال آغاز موج بیداری اسلامی در برخی کشورهای عربی ابراز اطمینان کرد سمت و سوی تحولات کنونی به نفع مصالح و منافع ملت‌های مسلمان منطقه و در راس آن‌ها مردم فلسطین و به ضرر رژیم صهیونیستی و حامیان آن رقم خواهد خورد و با روی کار آمدن دولت‌هایی برآمده از خواست و اراده ملت‌های منطقه بیش از پیش شاهد تقویت جبهه مقاومت ضدصهیونیستی خواهیم بود.

صالحی هم‌چنین با اشاره به حساس بودن شرایط و تحولات جاری در منطقه و توطئه‌های مستمر صهیونیست‌ها با همراهی و حمایت استکبار برای ایجاد اختلاف و شکاف در بین ملت‌ها و کشورهای منطقه، بر ضرورت وحدت و انسجام بین گروه‌ها و طیف‌های مختلف فلسطینی برای مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

احمد جبرئیل، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در این دیدار ضمن تمجید از موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت فلسطین، این موضع را مایه افتخار و مباهات همه امت اسلامی و عربی دانست و از حمایت‌های رهبری و مردم و دولت ایران از مردم فلسطین تقدیر کرد و اظهار كرد: علاقه و محبت به ایران اسلامی در جان و روح و عواطف همه فلسطینیان قرار دارد و ما امام خمینی (ره) را آغازگر و احیاء کننده موج بیداری اسلامی و خط مقاومت در منطقه و در فلسطین می‌دانیم.

احمد جبرئیل با اشاره به توطئه اخیر رژیم صهیونیستی و استکبار برای ایجاد شکاف و تضعیف جبهه مقاومت، بر نقش محوری کشورهای خط مقدم مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی به خصوص ایران و سوریه تاکید کرد و ایران اسلامی را کشور و قدرتی بزرگ در عرصه منطقه‌يی و بین‌المللی توصیف کرد که با وجود تحمل فشارهای همه جانبه نظامی و سیاسی و اقتصادی هم‌چنان در مسیر پیشرفت و توسعه گام بر می‌دارد و نقش موثری در عرصه‌های مختلف منطقه‌يی و بین‌المللی به‌خصوص در حمایت از قضیه فلسطین و جبهه مقاومت ایفاء می‌کند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91032112099
  • خبرنگار : 71065