/بهره برداري از تحت هاي جديد اورژانس در انتظار تامين پرستار/

معاون بيمارستان كودكان مفيد: در صورت عدم تامين پرستار،20 درصد تخت‌هاي بستري تعطيل مي‌شوند

معاون آموزشي و پژوهشي بيمارستان كودكان مفيد، با اشاره به كمبود 150 نفري پرستاري در اين مركز، عنوان كرد: در صورت عدم تامين پرستار، 20 درصد تخت‌هاي بستري از تيرماه تعطيل مي‌شوند.

معاون آموزشي و پژوهشي بيمارستان كودكان مفيد، با اشاره به كمبود 150 نفري پرستاري در اين مركز، عنوان كرد: در صورت عدم تامين پرستار، 20 درصد تخت‌هاي بستري از تيرماه تعطيل مي‌شوند.

دكتر عليرضا فهيم زاد در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تبيين گوشه‌اي از مشكلات بيمارستان كودكان مفيد پرداخت و در اين باره عنوان كرد: بيمارستان با كمبود حدود 150 پرستار رو به رو است.

وي ادامه داد: تجهيزات، امكانات و تخت‌هاي بستري در تمام بخش‌ها موجود هستند اما شاهد هستيم به علت كمبود پرستار، بخش آي.سي.يو، بخش آسم و آلرژي، بخش عفوني و بخش اورژانس كه از جمله بخش‌هاي مورد اهميت بيمارستان هستند در معرض تعطيلي و كاهش ارائه قرار گرفته‌اند.

معاون آموزشي و پژوهشي بيمارستان كودكان مفيد گفت:‌ در صورت عدم استخدام و به كارگيري پرستاري از تيرماه 20 درصد تخت‌هاي بستري تعطيل مي‌شوند.

فهيم زاد ادامه داد: به عنوان مثال بخش آي.سي.يو در حال حاضر داراي 20 تخت است، اما 10 تخت آن خالي شده، اين در حالي است كه تخت ها همه امكانات را دارا هستند.

وي با بيان اينكه با دانشگاه شهيد بهشتي و ساير مراجع ذيربط وارد مذاكره شده‌ايم اما عنوان كرده‌اند پرستاري براي به كارگيري وجود ندارد، اظهار كرد: اين در حالي است كه پرستاران از جمله اركان اساسي ارائه خدمات در بيمارستان‌ها هستند و كمبودشان، ارائه اين خدمات را با مشكلات جدي رو به رو مي‌كند.

معاون آموزشي و پژوهشي بيمارستان كودكان مفيد درباره وضعيت اورژانس اين مركز نيز توضيح داد: اورژانس داراي يك پزشك مقيم و يك متخصص اطفال است و رزيدنت‌ها همگي تحت نظر اساتيد فعاليت مي كنند و وضعيت اورژانس مطلوب است.

وي در ادامه ضمن اعلام خبر افزايش تخت‌هاي اورژانس اين بيمارستان طي 2 هفته آينده اظهار كرد: با اين حال نگراني ما در بخش اورژانس نيز كمبود پرستار است به گونه‌اي كه اگر پرستار تامين نشود، راه اندازي و بهره برداري از فضاي جديد و تخت‌هاي اورژانس امكان پذير نخواهد بود.

فهيم زاد درباره تعداد تخت‌هاي اورژانس گفت: اورژانس اكنون داراي 8 تخت است كه به 3 تا 4 برابر ارتقا مي‌يابد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 91032111573
  • خبرنگار : 71424