نماینده کرمانشاه:تاکنون هیچ اقدام عملی برای مهار گرد و غبار انجام نشده است

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است هنوز هیچ اقدام عملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار انجام نشده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است هنوز هیچ اقدام عملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار انجام نشده است.

سید سعید حیدری طیب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به آسیب های ناشی از پدیده گرد و غبار در غرب کشور، اظهار داشت: متاسفانه این پدیده طی سالهای اخیر هم بر سلامت مردم و هم اقتصاد منطقه تاثیر منفی بسیاری گذاشته است.

وی گفت: شاهدیم بر اثر این پدیده سلامت مردم به مخاطره افتاده و افزیش آمار سرطان در غرب کشور موید این مطلب است.

حیدری طیب با اشاره به تاثیر گرد و غبار بر اقتصاد منطقه، گفت: بخش کشاورزی استان به شدت از آثار گرد و غبار متاثر شده و شاهد کاهش تولید محصولات کشاورزی هستیم، همچنین این پدیده بر سرمایه گذاری در استان نیز تاثیر گذاشته و با تداوم این روند سرمایه گذران کمتر رغبت می‌کنند در استان سرمایه گذاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه مسئولین باید برای این موضوع چاره‌اندیشی اساسی کنند، گفت: متاسفانه تاکنون اقدامات در حد حرف بوده و کار عملی برای مقابله با گرد و غبار انجام نشده است.

حیدری طیب با اعلام اینکه هزار میلیارد تومان جهت مهار ریزگردها و آبهای مرزی در بودجه امسال آمده است، گفت: باید این بودجه صرف اقدام عملی در این خصوص گردد.

وي همچنین از برخوردهای دوگانه مسئولین در این خصوص انتقاد کرد و افزود: اگر حتی یک دهم گرد و غباری که به استان کرمانشاه می‌آید به مرکز کشور برسد سریعا تصمیماتی از جمله تعطیلی ادارات اتخاذ می شود، اما مردم استان باید مدت زیادی از طول سال را خاک بخورند و تحمل کنند.

وی با اشاره به تذکر چندی پیش خود در این خصوص به مسئولین کشور، گفت: مطمئنا تنها به این تذکر بسنده نکرده و با جدیت پیگیر این موضوع هستم.

.

انتهاي پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91032111534
  • خبرنگار :