در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين

کرسی آزاداندیشی با موضوع "حمایت از فلسطین؛ آری یا نه؟" برگزار شد

کرسی آزاداندیشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با موضوع "حمایت از فلسطین؛ آری یا نه" برگزار شد.

کرسی آزاداندیشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با موضوع "حمایت از فلسطین؛ آری یا نه" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوين، در این برنامه دانشجویان در دو گروه موافق و مخالف به بحث و بیان نظریات خود پرداختند.

موافقان، فلسطین، غزه و لبنان را خط مقدم مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی دانستند و افزودند: حمایت از فلسطین، لبنان و غزه می‌تواند زمینه را برای عدم دستیابی اسرائیل به شعار نیل تا فرات فراهم کند.

این گروه، با اندک خواندن حمایت‌های مالی دولت ایران از فلسطین در برابر حمایت‌های دولت‌های غربی از اسرائیل، وظیفه شرعی حمایت از حق مظلوم نیز را یکی دیگر از دلایل حمایت از فلسطین دانستند.

موافقان، غفلت از موضوع فلسطین را آسیبی بزرگ برای ایران می‌دانستند و معتقد بودند در صورتی که اسرائيل بتواند در فلسطین و لبنان موفق شود به طور حتم برای تحقق شعار نیل تا فرات به سراغ ایران خواهد آمد.

این گروه با اشاره به برخی جنایتهای اسرائیل در فلسطین، لبنان و غزه، این جنایتها را نشان دیگری از خونخواری نظام استبداد دانستند و اظهار كردند: باید برای رساندن صدای مردم مظلوم و مسلمان فلسطین به دنبال تریبون بود و ایران اسلامی می‌تواند به عنوان مرجعی برای مسلمانان دنیا تبدیل به این تریبون شوند.

موافقان با رد عدم موفقیت ایران در فلسطین، توقف اسرائیل در همان نقطه شروع تشکیل رژیم صهيونيستي را موفقيتی بزرگ برای ایران و مسلمانان دانستند و تاكيد كردند: هرگز نباید کشوری با نام اسرائیل را به رسیمت شناخت.

در اين برنامه، مخالفان نیز با تشریح اوضاع فعلی کشور، حمایت‌های مادی از فلسطین را موجب ضعف سرمایه‌های کشور دانستند و اظهار كردند: چرا امروز باید رتبه علمی کشور 13 باشد در صورتی که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر این رتبه را ارتقاء داد؟

این گروه با قبول ضرورت حمايت از فلسطین، خواستار به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط نظام و اتخاد تدابیری دیگر برای مبارزه با این کشور شدند و روش‌هاي فعلي مبارزه با اين رژيم را غيرمثبت توصيف كردند.

مخالفان، سرمایه‌گذاری کشور در فلسطین را بی‌مورد و بی‌نتیجه خواندند و اظهار كردند: می‌توان با سرمایه‌گذاری هزینه‌های فلسطین در کشور، زمینه را برای پیشرفت بيشتر کشور فراهم کرد.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91031810080
  • خبرنگار :