در تذكرات كتبي نمايندگان به مجريان مطرح شد:

علت عدم تخصيص اعتبارات بيابان‌زدايي جهت جلوگيري از پديده گرد و غبار چيست؟

وزير راه و شهرسازي و وزير كشاورزي و رييس جمهور بيشترين سهم را از تذكرات كتبي امروز مجلس كه بيشت از 15 دقيقه به طول انجاميد، به خود اختصاص داده‌اند.

وزير راه و شهرسازي و وزير كشاورزي و رييس جمهور بيشترين سهم را از تذكرات كتبي امروز مجلس كه بيشت از 15 دقيقه به طول انجاميد، به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جواد جهانگيرزاده عضو هيات رييسه مجلس، به قرائت تذكرات كتبي نمايندگان مجلس به مسوولان اجرايي پرداخت.

- ابوالقاسم خسروي سهل‌آبادي نماينده تربت حيدريه، به وزير راه و شهرسازي: تكميل راه كدكن، تربت حيدريه، دولت‌آباد و تكميل راه‌هاي روستايي، تكميل قسمت پاياني راه مشهد، تربت حيدريه و همچنين تذكر به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ضرورت تكميل مجتمع فرهنگي تربت حيدريه، مهولات و زاوه.

- محمدعلي مددي نماينده ميانه به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: نبود دستگاه‌هاي سي‌تي‌اسكن و MIR و عدم تجهيز بيمارستان امام خميني شهرستان ميانه.

- ايرج عبدي نماينده خرم‌آباد به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: در خصوص عدم وجود دستگاه MIR دولتي در مركز و تمام استان لرستان براي سرويس‌دهي به بيماران نيازمند و كم ‌درآمد.

- محمد عليپور نماينده مردم ماكو و چالدران، به وزير امور خارجه: مشكلات پيش آمده و عدم اهتمام مسئولين مربوطه در خصوص ورود و خروج كاميون‌ها در مرز زميني گمرك بازرگان كه در حال حاضر صف كاميون‌ها به بيش از 10 كيلومتر رسيده است.

- نمايندگان استان خوزستان سيدحسين دهدشتي، اسماعيل جليلي، ناصر سامعي‌نسب، عبدالله سامري، ناصر سوداني، سيدراضي نوري، سيدشريف حسيني، محمدشريف انصاري، عباس پاپي‌زاده، جواد سعدون‌زاده، شمس‌الله بهمني، شكرخدا موسوي، سيدعيسي دارايي، سيدمحمد‌سادات ابراهيمي، حجت‌الله درويش‌پور، حبيب آقاجري، محمدباقر شريعتي و عبدالله تعميمي به وزير كشاورزي: عدم پيگيري طرح تخصيص اعتبارات بيابان‌زدايي به منظور پيشگيري و مبارزه با گرد و غبار.

- نادر فريدوني نماينده مردم فيروزآباد به وزير راه و شهرسازي: لزوم تسريع در جاده عسلويه، فيروزآباد_ كبار، لزوم تسريع در عمليات جاده‌سازي فيروزآباد _ قير و به وزير آموزش و پرورش: لزوم رسيدگي به وضعيت كار نيروهاي شركتي آموزش و پرورش، همچنين خطاب به وزير نيرو: لزوم تامين عاجل آب شرب در شهرستان فراشوند و روستاهاي آن.

- احمد شوهاني نماينده ايلام، به وزير نفت: در خصوص تعلل در اتمام مجتمع پتروشيمي ايلام و طرح توسعه ميادين نفتي آزاد و همچنين به وزير صنعت، معدن و تجارت: در مورد عدم اجراي هشت طرح صنعتي مصوب دولت در سفر چهارم، همچنين خطاب به وزير نيرو: در خصوص تعلل و بي‌توجهي در خصوص احداث سد در منطقه.

- محمداسماعيل سعيدي نماينده تبريز، به وزير ورزش و جوانان و وزير صنعت، معدن و تجارت: لزوم عدم پرداخت هزينه‌هاي تيم‌هاي ورزشي از محل بيت‌المال. همچنين تذكر به وزير نيرو در خصوص ضرورت تامين آب مورد نياز كشاورزان در حوزه درياچه اروميه.

- سيدمحمدحسين ميرمحمدي، نماينده گلپايگان، به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: تسريع در تامين اعتبار مصوب سفر سوم دولت در جهت احداث مجتمع فرهنگي و آموزشي شهرستان خوانسار و همچنين خطاب به وزير راه و شهرسازي: در مورد تامين اعتبار تاسيس جاده و دو بانده كردن جاده خوانسار.

- سيدمحمدسادات ابراهيمي، نماينده مردم شوشتر به وزير صنعت، معدن و تجارت: در خصوص عدم راه‌اندازي شركت كانون شوشتر عليرغم دو مصوبه هيات دولت پس از گذشت سه سال و همچنين عدم توسعه فاز تاير شركت لاستيك خوزستان در شهرستان گتوند عليرغم مصوبه دولت.

- محمدابراهيم محبي، نماينده سنقر، به وزير كشاورزي: در مورد ضرورت تعيين قيمت نهاده‌هاي كشاورزي و كود شيميايي و توجه ويژه وزير به خريد گندم.

- محسن بيگلري، نماينده سقز و بانه، به وزير جهاد كشاورزي: وضعيت اسفبار قيمت كود و ضرورت تعيين قيمت محصولات كشاورزي علي‌الخصوص در مورد خريد تضميني گندم، همچنين به وزير راه و شهرسازي در خصوص تاخير در اجراي پروژه فرودگاه سقز كه از سال 84 تا به حال 10 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

- جبار كوچكي‌نژاد به وزير آموزش و پرورش: در خصوص عدم پرداخت حق‌التدريس سال گذشته و سرانه مدارس، به رييس‌جمهور: در خصوص عدم ساماندهي حمايت از ايثارگران، به وزير جهاد كشاورزي: عدم وجود علوفه و گران بودن آن و تعطيل شدن دامداري‌هاي كشور،‌ به وزير نيرو: در خصوص ضرورت محاسبه قيمت برق ايلام به عنوان منطقه گرمسير با توجه به شرايط اين استان.

- موسي‌الرضا ثروتي نماينده بجنورد، به وزير كشور: در خصوص رعايت تقسيمات كشوري و دقت در انجام وظايف محوله و همچنين به وزير كشور: در خصوص لزوم توجه بيشتر به اجراي وظايف محوله در راستاي كنترل مرز و توزيع صحيح اعتبارات جاده‌اي و مرزي، همچنين به وزير جهاد كشاورزي در خصوص اجراي مصوبات سفرهاي استاني هيات دولت و تعهدات انجام شده و لزوم مطالعه و بازنگري در اقتصاد روستاها و مشكلات آن.

- دهقاني نماينده ورزقان، به وزير راه و شهرسازي: در مورد تسريع در ساخت بزرگراه ورزقان كه منجر به فوت دسته‌كم پانزده نفر از ابتداي سال شده است. همچنين تذكر به وزير نيرو: در خصوص تكميل و احداث سدهاي منطقه.

- هدايت ميرمراد زهي نماينده سراوان، به وزير نفت: ‌در خصوص عدم ارسال به موقع بنزين و نفت و گاز براي جايگاه‌هاي منطقه.

- كمال‌الدين پيرموذن نماينده اردبيل، به وزير نيرو: تسريع در شروع عمليات اجرايي واحدهاي بخاري و نيروگاه سيكل تركيبي اردبيل و همچنين تشكيل شركت استاني مديريت توليد نيروي برق.

- حسين فتاحي نماينده شهر بابك به وزراي صنعت، معدن و تجارت، نيرو و جهاد كشاورزي: تسريع در اجراي انتقال و تامين آب مصرفي مجتمع مس سرچشمه با توجه به برداشت دوازده ميليون و 781 هزار و 377 متر مكعب از آب‌هاي زيرزميني شهر بابك براي مصارف مجتمع مس سرچشمه.

- سيد جلال يحيي‌زاده نماينده تفت و ميبد به وزير نيرو: در خصوص تسريع در اجراي مصوبه‌هاي سفر سوم در رابطه با مجتمع‌هاي آبرساني روستايي و همچنين به وزير صنعت، معدن و تجارت: در خصوص جلوگيري از افزايش مجدد قيمت نان.

- غلامرضا كاتب نماينده گرمسار به وزير راه و شهرسازي: مسدود كردن راه‌هاي ارتباطي شهرستان گرمسار توسط راه‌آهن شمال شرق كشور.

- عزيز اكبريان و محمدجواد كوليوند نمايندگان شهرستان كرج، به وزير علوم: در خصوص رسيدگي به وضعيت دانشگاه‌هاي شهرستان كرج.

- ناصر آشوري نماينده فومن، به وزير كشور: در خصوص تامين و پرداخت اعتبار از محل ستاد حوادث غيرمترقبه، در خصوص خسارت وارده بر اثر جاري شدن سيل در منطقه.

- نادر قاضي‌پور، عليرضا محجوب و جهانگيرزاده به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي: در مورد اجراي فوري ماده 10 قانون نوسازي صنايع گوشت با بيش از يك سال تحقيق از تصويب قانون توسعه پنج ساله و همچنين خطاب به وزير تعاون: در خصوص رفع موانع بيمه اجتماعي كارگران و استمرار اجراي قانون توسط سازمان تامين اجتماعي.

- جعفر قادري نماينده شيراز، محمدحسن دوگاني نماينده فسا، ضرغام صادقي نماينده شيراز، محمدرضا دستغيب نماينده شيراز، محمد سقايي نماينده استهبان و ني‌ريز، غلامرضا تاج‌گردون نماينده گچساران، مهدي برومندي نماينده مرودشت، رحيم زارع نماينده پاسارگاد، نوذر شفيعي نماينده ممسني، سيدعنايت‌اله هاشمي نماينده سپيدان، جمشيد جعفرپور نماينده لارستان، نادر فريدوني نماينده فيروزآباد، داريوش اسماعيلي نماينده مردم فرامس، سيدموسي موسوي نماينده لامه، الياس طاهري نماينده اقليد، محمدرضا رضايي نماينده جهرم به رييس‌جمهور: در خصوص جلوگيري از انتقال معاونت ميراث فرهنگي از شيراز به تهران.

- قاسم جعفري و موسي‌الرضا ثروتي به وزير كشور: در خصوص بررسي جدي و تسريع در كمك به زيان‌ديدگان از سيل اخير در حوزه‌هاي انتخابيه.

- علي‌اكبر آقايي، نادر قاضي‌پور، جواد جهانگيرزاده به وزير كشور: در خصوص ضرورت توجه به بازگشايي سريع بازارچه مرزي كوزرج با توجه به تعهد طرفين دولت جمهوري اسلامي ايران و تركيه با توجه به مشكلات اقتصادي مرزنشينان منطقه.

- نادر قاضي‌پور، عابد فتاحي و جواد جهانگيرزاده و بت‌كليا نماينده مردم آشوري به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي: در خصوص تسريع در اجراي مصوبات سفرهاي اول، دوم و سوم هيات دولت به اروميه و همچنين به وزير راه و شهرسازي: ضرورت تسريع در اجراي مصوبات سفرهاي اول، دوم و سوم، به وزير آموزش و پرورش: تسريع در اجراي مصوبات سفرهاي اول تا سوم شهر اروميه، به وزير جهاد كشاورزي: در خصوص تسريع اجراي مصوبات دولت در اين سه سفر، به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: در خصوص احداث بيمارستان 200 تختخوابي بانوان و آزمايشگاه مرجع در اروميه، به وزير صنعت، معدن و تجارت: در خصوص تجهيز شهرك فناوري الكترونيك رسانه‌هاي قضايي اروميه و تكميل تصفيه‌خانه فاضلاب صنعتي يك و دو.

- كمال علي‌پور و سيدهادي حسيني نمايندگان سوادكوه و جويبار به وزير بهداشت: در خصوص توجه به فاصله 100 كيلومتري از بيمارستان زيراب.

- محمدباقر شريعتي نماينده بهبهان به وزير نفت: غيرفعال بودن كار در پالايشگاه بيدبلند دو و عدم استفاده از نيروهاي بومي.

- حسيني‌صدر نماينده خوي، به وزير ارشاد: در خصوص حمايت عادلانه از نشريات محلي و همچنين به وزير آموزش و پرورش: در خصوص رعايت عدالت در استخدام معلمان قرآن در بين روحانيون.

-حبيب آقاجري به رييس‌جمهور: در خصوص آلودگي محيط زيستي بندر ماهشهر و مناطق اطراف آن.

- رحمت‌الله نوروزي و رضا صابري نماينده علي‌آباد كتول و راميان به وزير جهاد كشاورزي: در خصوص عدم توزيع به موقع و كافي كود شيميايي.

-كمال عليپور و سيدهادي حسيني به وزير صنعت، معدن و تجارت: در خصوص حل مشكل شركت زغال‌سنگ البرز مركزي شهرستان سوادكوه و پرداخت حقوق بازنشستگان معدن.

- سيدجلال يحيي‌زاده نماينده تفت، محمدصالح جوكار نماينده يزد و عباس زارع‌زاده به وزير راه و شهرسازي: در خصوص ضرورت تسريع در ارتقاي جاده ترانزيتي يزد به آزادراه با توجه به پيگيري‌هاي فراوان و وجود مصوبه.

تعدادي از تذكرات كتبي رسيده به هيات رييسه براي قرائت در جلسه يكشنبه باقي ماند.

همچنين در پايان جلسه با توجه به طولاني شدن جلسه به بيش از چهار ساعت، تذكرات شفاهي به جلسه بعدي صحن علني مجلس در يكشنبه 21 خرداد موكول شد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91031709801
  • خبرنگار : 71359