/دوازدهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/4

مديرعامل شركت خدمات فولاد: نوسانات بازار فولاد زياد است؛ آفاي «ر» 9 صبح تعيين قيمت مي‌كرد

در ادامه دوازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، «ط.ن» ـ مديرعامل شركت خدمات عمومي فولاد ايران ـ در جايگاه حاضر شد و به بيان آخرين دفاعيات خود پرداخت.

در ادامه دوازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، «ط.ن» ـ مديرعامل شركت خدمات عمومي فولاد ايران ـ در جايگاه حاضر شد و به بيان آخرين دفاعيات خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي گفت: در كيفرخواست من قرائت شد كه 60 ميليارد تومان طلب ماست. در حالي كه اين مبلغ سود كار ماست و همه اينها قراردادهايي را دارد و فكر مي‌كنم كه پرونده به طور كامل مطالعه نشده زيرا اين مبلغ ربطي به LCها ندارد.

وي ادامه داد: در بازار فولاد يك كالا ده بار فروخته مي‌شد زيرا نوسانات در اين بازار زياد است و خود آقاي «ر» صبح ساعت 9 مي‌آمدند و قيمت‌ها را تعيين مي‌كردند.

اين متهم افزود: چه كسي مي‌گويد براي 290 ميليارد تومان يك چك دريافت كرده‌ام؟ من براي اين مبلغ 50 تا 60 چك دريافت كرده‌ام و خريد و فروش كاملا به صورت قانوني بوده است. هيات مديره شرط كرده بود كه فقط از گروه ملي چك دريافت كند كه در حال حاضر هم اين چك‌ها برگشت داده شده است.

وي ادامه داد: در واقع ما يك مقدار طمع سود داشتيم زيرا «مه‌آفريد اميرخسروي» سود زيادي را به ما مي‌داد و ايشان با سود زياد ما را فريب داد.

«ط.ن» خاطرنشان كرد: من تخلف نكردم زيرا دفتر ما يك خيابان بالاتر از دفتر «مه‌آفريد» بود و زماني كه وي در مسير بودند مبلغ‌ها را به من پرداخت مي‌كردند و در واقع من فريب اعتمادي را خوردم كه به ايشان داشتم. بنابراين به چه دليل بايد براي وي LC صادر مي‌كردم؟

وي در پايان گفت: اين گزارش‌ها بي‌انصافي است و در بانك تمام اين چك‌ها پاس شده و اگر ايرادي داشت چك‌ها به راحتي پاس نمي‌شد. همچنين همه اين مبالغ داراي مداركي است و تاييديه نيز در اين راستا وجود دارد.

در ادامه، وكيل «ط.ن» بار ديگر در جايگاه قرار گرفت و در مقام آخرين دفاعيات از موكل خود گفت: اين پرونده حاصل چندين ماه كار كارشناسي است اما اعدادي كه قرائت شد دقيق نبود.

وي افزود: اين شركت 290 ميليارد تومان طلبكار است و نمي‌دانم چرا نماينده دادستان مي‌گويد يك چك با دو امضاي نامشخص؛ در حالي كه اينگونه نبوده است.

وكيل «ط.ن» خاطرنشان كرد: دفاتر شركت نشان مي‌دهد كه گروه ملي 290 ميليارد تومان به اين شركت بدهكار است.

وي در پايان خطاب به نماينده دادستان گفت: يك مقدار بايد با احتياط رفتار كرد. از رييس دادگاه هم تقاضاي تخفيف را براي موكل خود خواهانم.

ادامه دارد...

  • یکشنبه/ ۷ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91030704328
  • خبرنگار : 71411