جانشین فرمانده سپاه قدس: فكر حمله به ايران هم عمر اسرائيل را كوتاه مي‌كند

جانشين فرمانده سپاه قدس گفت: مطمئن باشيد كه به حق خود در انرژي هسته‌‌يي خواهيم رسيد.

جانشين فرمانده سپاه قدس گفت: مطمئن باشيد كه به حق خود در انرژي هسته‌‌يي خواهيم رسيد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران( ايسنا) منطقه خراسان سردار اسماعيل قاآني طي سخناني در مسجد جامع دانشگاه آزاد اسلامي با تاکید بر این‌که «در موضوع هسته‌‌يي و بحث تحريم‌ها با استفاده از فرهنگ امام خميني(ره) در بحث هسته‌‌يي و تحريم‌ها ما را به پيروزي رساند.

وي با بیان این‌که «ملت ما استقامت ورزيد و موفق شد در مسير خود محكم بايستد» گفت: اگر تمام دنيا هم جمع شوند نمي‌توانند جلوي هدف ما را بگيرند كه مساله هسته‌‌يي از جمله اين اهداف مي‌باشد.

وي با اشاره به نشست 1+5 خاطرنشان كرد: آرايش ميز نشست 1+5 خيلي معنا دارد؛ يك طرف ميز 5 قدرت داراي حق وتو نشستند و آن طرف ميز هم يك جانباز بسيجي نشست كه روزي مانند شما عزيزان دانشجو بود. اين فرد ريشه‌دار در فرهنگ اعتقادي و زير چتر ولايت است و در مقابل اين 5 قدرت دنيا ايستاد و از حقوق ملت دفاع كرد.

جانشين سپاه قدس انقلاب اسلامي خاطرنشان کرد: ما اوايل انقلاب مقام 53 علمي دنيا را داشتيم ودر طول اين 33 سال با اين‌كه در تحريم بوديم در حال حاضر مقام 17 علمي دنيا را داريم.هم اکنون بالاترين توليد علمي مربوط به ايران است به طوری که نخست‌وزير اسراييل نيز بر اين موضوع اذعان دارد كه مي‌گويد در موضوع توليد علم، ايراني‌ها سوار يك خودروي آخرين مدل هستند و ما بر يك قطار كهنه سواريم.

وي با اشاره به شكست آمريكا در عراق و افغانستان گفت: آمريكايي‌ها مجبورند از افغانستان و عراق بيرون بروند؛ چراكه در غير اين‌صورت روز به روز مشكلات‌شان بيشتر مي‌شود.

وي درباره بيداري اسلامي گفت: بيداري اسلامي ناشي از جنگ 33 روزه لبنان مي‌باشد كه آن هم برگرفته از انقلاب اسلامي ايران بود. البته حركت‌هاي شروع شده در خصوص بیداری اسلامی نقطه شروع كارشان مي‌باشد و راه طولاني را بايد سپري نمايند.

قاآني در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر اين‌كه آيا اسراييل به ايران حمله خواهد كرد؟ گفت: اسراييل نتوانست جواب جوانان حزب‌الله لبنان را بدهد و اگر هنر داشت سر و ته جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه را جمع مي‌كرد؛ بنابراین اسراييل به مراتب كوچكتر از آن است كه به جمهوري اسلامي حمله كند؛ چرا كه با حمله به ایران فقط مرگ خود را به جلو انداخته است.

وي افزود: علل پيروزي حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه نيز فرهنگ انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) بود البته درست است که اسراييل و آمريكا همه‌ امورشان مبتني بر عقلانيت نيست و حتی می‌توان گفت خلاف عقل هم عمل مي‌كنند كه اگر این‌طور باشد و اسراييل بر خلاف عقلانيت فكر حمله به ايران را داشته باشد ،عمرش بسيار كوتاه خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با گراميداشت سوم و چهارم خرداد، اظهار كرد: آزادسازي خرمشهر و جنوب لبنان هر دو از يك جنس بودند.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان این‌که «افتخارات زيادي در دوره دفاع مقدس نهفته بود» گفت: موضوع خرمشهر مساله بسيار مهمي است؛ چراكه تابلوي خرمشهر خلاصه‌ شده از فرهنگ دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: حادثه آزادسازي خرمشهر براي آن‌كه ملتي را بزرگ كند، كفايت مي‌كند؛ چراكه مساله بسيار مهمي به لحاظ نظامي، رواني و فرهنگ و اعتقادي بود.

وي تاکید کرد: واقعيت آزادسازي خرمشهر همان است كه امام خميني (ره) فرمودند كه خرمشهر را خدا آزاد كرد.

قاآني ادامه داد: براي آزادسازي خرمشهر يك دوره متواتر عمليات انجام شد تا خرمشهر آزاد گرديد؛ چراكه ديوارهاي دفاعي بسیاری در اطراف اين شهر بود و كسي كه مي‌خواست به آن حمله كند، بايد چندين برابر قدرت نظامي داشته باشد.

وي با بیان این‌که «اهمیت آزادسازي خرمشهر تنها در بعد نظامي آن نبود» گفت: در این آزادسازی چندين مرحله عمليات از چند محور انجام گرفته است؛ چراکه با نوع پدافندي كه رژيم بعث در اطراف آن گذاشته بود كسي نمي‌توانست به آن نفوذ كند.

وي افزود: آزادسازي خرمشهر را نمي‌توان با عملیات‌هایی که با فرم‌هاي متعارف انجام شده مقایسه كرد؛ چراكه امكانات دشمن چندين برابر ما بود ولي فرهنگي كه امام خميني(ره) در دفاع مقدس حاكم كرد، باعث پيروزي خرمشهر و به هم زدن معادلات متعارف شد.

جانشين فرمانده سپاه قدس گفت: ابتكار، خلاقيت و ايمان به خدا سلاح جوانان بود كه توانستند علاوه بر بعد نظامي در آزادسازي خرمشهر موفق شوند.

وي با بیان این‌که «فرهنگي كه امام به فرزندان خود آموخت راهگشاي آزادسازي خرمشهر گرديد» گفت: با وجود تمام اهميتي كه عمليات نظامي در آزادسازي خرمشهر داشت بعد فرهنگي آن از تمام ابعاد ديگر مهمتر بود.

انتهاي پیام

  • جمعه/ ۵ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91030503048
  • خبرنگار :