خبرنگار ايسنا از بغداد

جلیلی در ديدار با عمار حكيم: اميدواريم مذاکرات بغداد شروعي از يك دوره جديد باشد

سعید جليلي ابراز اميدواري كرد مذاكرات بغداد نقطه آغازي براي كنار گذاشته شدن برخي راهبردهاي بي نتيجه از جانب 1+5 باشد.

سعید جليلي ابراز اميدواري كرد مذاكرات بغداد نقطه آغازي براي كنار گذاشته شدن برخي راهبردهاي بي نتيجه از جانب 1+5 باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران عصر روز (سه‌شنبه) در محل مجلس اعلاي اسلامي عراق با سيد عمار حكيم، رييس و جمعي ديگر از اعضاي اين مجلس ملاقات كرد.

وی در این دیدار تأكيد كرد: ما حس مي‌كنيم اكنون غربي‌ها خودشان هم دريافته‌اند كه زمان براي راهبرد فشار به پايان رسيده است، چرا كه در تمام سال‌هاي كذشته كاري نمانده كه آنها بتوانند عليه ملت ايران انجام دهند و از انجام آن خودداري كرده باشند.

جليلي با اشاره به برگزاري مذاكرات ايران و ١+٥ در بغداد، اين امر را نشانه قرار گرفتن عراق در مرحله‌اي كاملا جديد دانست كه در این مرحله اين كشور مي‌تواند نقشي مهم در حل مسایل منطقه‌اي و بين‌المللي ايفا كند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دستور كار مذاكرات با ١+٥ را "گفت‌و‌گو براي همكاري" اعلام كرد و گفت: از آنجا كه بناي اين گفت‌وگوها بر همكاري است مذاكرات هفت كشور موضوعات منطقه‌اي، بين المللي و هسته‌یی را در برخواهد گرفت و اميدواريم شروعي براي يك دوره جديد باشد.

وی در بخش ديگري از سخنانش خطاب به رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق گفت: ظرفيت‌هايي كه امروز براي ملت‌هاي ما و شما فراهم شده محصول رنج‌هاي بسياري است كه ملت‌هاي دو كشور كشيده‌اند و اكنون كه اين موضوع به بار نشسته بايد از محصول كنوني آن حداكثر استفاده را از برد.

جليلي هم‌چنين بر ضرورت تقويت وحدت ملي در عراق تأكيد كرد و آن را سبب تقويت و برجسته‌تر شدن هر جه بيشتر نقش و جايگاه منطقه‌اي و بين‌المللي عراق دانست.

به گزارش ایسنا، عمار حكيم نيز در اين ديدار ميزباني عراق برای مذاكرات ايران و 1+5 را يك رويداد مهم براي عراق خواند و ابراز اميدواري كرد كه اين مذاكرات نتيجه‌بخش باشد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 91030301788
  • خبرنگار : 71049