يكي از نمايندگان فهرست ائتلاف دولت قانون:

بغداد با برگزاري نشست 1+5 به پل اعتمادي ميان كشورها تبديل مي‌شود

يكي از نمايندگان فهرست ائتلاف دولت قانون گفت: عراق امروز به گذرگاه اعتماد كشورهاي جهان براي حل مسايل سياسي تبديل شده است.

يكي از نمايندگان فهرست ائتلاف دولت قانون گفت: عراق امروز به گذرگاه اعتماد كشورهاي جهان براي حل مسايل سياسي تبديل شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منصور التميمي در گفت‌وگو با خبرگزاري فرات نيوز با بيان اين كه عراق مي‌تواند نقش ممتاز و رضايت‌بخشي را براي همه طرف‌هاي شركت‌كننده در نشست 1+5 ايفا كند، افزود: عراق بعد از تحولات و دستاوردهايي كه به دست آورده است به ويژه بعد از موفقيت در برگزاري نشست سران كشورهاي عربي در بغداد، امروز توانست نقش مهم و بزرگي را در منطقه به ويژه در خصوص حل مساله ايران و برنامه‌ي هسته‌يي‌اش با 1+5 ايفا كند.

وي ادامه داد:‌ ايران و عراق از روابط خوبي برخوردار هستند. هم‌چنين عراق روابط خوبي با كشورهاي عضو دايم (شوراي امنيت سازمان ملل) و آمريكا دارد. از اين رو عراق به پل اعتمادي ميان اين كشورها تبديل شده است و مي‌تواند نقش ممتازي را در مذاكرات 1+5 بازي و همه طرف‌هاي مذاكره‌كننده را راضي كند.

در همين حال فاضل محمد، مشاور حقوقي نوري المالكي ، نخست وزير عراق هرگونه تاخير در برگزاري نشست 1+5 در بغداد را تكذيب كرد و گفت كه اين نشست روز چهارشنبه با حضور هيات‌هاي ذي‌ربط برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: مقدمات برگزاري اين كنفرانس براي استقبال از اين حادثه مهم در عراق در حال انجام است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 91030201135
  • خبرنگار : 90068