محرابيان: دولت علاقه‌مند است تمام پروژه‌ها را تا پايان زمان فعاليت خود به اتمام برساند

دستيار ويژه رييس‌جمهور از شناسايي 900 طرح نيمه‌تمام در قالب طرح "مهر ماندگار" در كشور خبر داد.

دستيار ويژه رييس‌جمهور از شناسايي 900 طرح نيمه‌تمام در قالب طرح "مهر ماندگار" در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، علي‌اكبر محرابيان سه‌شنبه شب ـ 26 اردیبهشت ـ در جلسه هماهنگي طرح‌هاي مهر ماندگار آذربايجان شرقي، با اعلام اين خبر گفت: اين طرح‌ها نياز به يك نگاه ويژه براي تكميل و بهره‌برداري دارند و مجموع سرمايه‌گذاري آنها سالانه 180 ميليارد تومان است كه اگر اين رقم به نرخ جاري محاسبه شود رقم بسيار بالايي خواهد بود.

وي تصريح كرد: اتمام اين 900 طرح تا پايان فعاليت دولت دهم اگرچه كار عظيمي است اما كاملا اجرايي است و خوشبختانه انگيزه براي اجرا از هر زمان ديگري براي دولت بيشتر است.

محرابيان همچنين از شناسايي 55 طرح كلان با سرمايه‌گذاري حدود 6 هزار ميليارد تومان در آذربايجان شرقي در قالب طرح مهر ماندگار خبر داد و گفت: خوشبختانه اين پروژه‌ها سرعت قابل قبولي دارند و اميدواريم كه طبق زمان‌بندي ابلاغ شده به اتمام برسند. آذربايجان شرقي ظرفيت‌هاي بسيار بالايي دارد و هر تصميمي كه براي اين استان گرفته شود در صورت پشتيباني كامل دولت هيچ مانعي در اجرا نخواهد داشت و اين موضوع در پروژه‌هايي كه در اين استان اجرا شده به اثبات رسيده است.

دستيار ويژه رييس‌جمهور، طولاني بودن زمان اجراي پروژه‌ها را غيراقتصادي توصيف كرد و گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت سرعت بخشیدن به امور اجرایی و پروژه‌های زیربنایی است و اگر آمار رشد پروژه‌ها را با سال‌های قبل مقایسه کنیم هم در شروع پروژه‌ها و هم در تکمیل آنها پیشرفت چشمگیری مشاهده می‌شود.

وي با بیان اینکه "دولت‌ها در سال‌های پایانی فعالیت خود با رکود در اجرای طرح‌ها مواجه می‌شوند"، افزود: مقام معظم رهبري سال گذشته در ديدار با هيأت دولت به اين نكته اشاره كردند و تذكر دادند كه مبادا اين آفت دامنگير اين دولت شود. اتمام پروژه‌ها كمك بزرگي به دولت‌هاي بعدي است تا اعتبارات را با طرح‌هاي خود هزينه كنند و مجبور به تكميل طرح‌هاي نيمه‌تمام دولت قبلي نشوند.

محرابيان در پايان با بيان اينكه "دولت علاقه‌مند است تمام پروژه‌ها و بويژه مصوبات سفرهاي استاني را در سال آخر فعاليت خود به اتمام برساند"، اظهار كرد: از نيمه دوم سال 90 تصميم گرفته شد تمام پروژه‌ها و مشكلات و موانع اجراي آنها شناسايي شود و با اتخاذ تدابير مناسب شاهد اتمام پروژه تا پايان دولت باشيم. رييس‌جمهور هم در پيام نوروزي خود به اين مساله اشاره و طرح مهر ماندگار را براي اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام دولت مطرح كرد.

انتهاي پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022716304
  • خبرنگار :