/يكصدمين سفر استاني/

ثمره هاشمي:با سفرهاي استاني، قدم بلندي در تحقق عدالت برداشته شد

دستيار ارشد رييس‌جمهور تصريح كرد: با انجام سفرهاي استاني، قدم بلندي در راستاي تحقق عدالت در جامعه برداشته شده است.

دستيار ارشد رييس‌جمهور تصريح كرد: با انجام سفرهاي استاني، قدم بلندي در راستاي تحقق عدالت در جامعه برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به استان خراسان رضوي، مجتبي هاشمي كه در حاشيه جلسه صدمين جلسه استاني هيات دولت در جمع خبرنگاران در استانداري استان خراسان رضوي سخن مي‌گفت، افزود: شما به نقاط مختلف كشور كه سفر مي‌كنيد، مشاهده مي‌كنيد كه اقدامات زيادي انجام شده و دولت تلاش كرده كه امكانات و ظرفيت‌ها را به نحو مناسب تقسيم كند و در واقع با انجام سفرهاي استاني قدم بزرگي در اجراي عدالت برداشته شده است.

وي با بيان اين‌كه سفرهاي استاني باعث شده كه اعضاي دولت با تمام مشكلات در نقاط مختلف كشور آشنا شوند، گفت: آنها در پي اين سفرها به شهرستان‌ها و روستاها سفر كرده و مسائل و مشكلات را از نزديك مي‌بينند و اتخاذ بسياري از تصميمات بزرگ در كشور از دل اين سفرهاي استاني بيرون آمده است كه از جمله آن را مي‌توان بحث مسكن مهر عنوان كرد كه از دل سفرهاي استاني و با توجه به بررسي نياز كشور در نقاط مختلف بيرون آمده است.

وي ادامه داد: حضور مردم در سفرهاي استاني و استقبال آنها از اين موضوع باعث افزايش اقتدار كشور در سطح منطقه شد و در واقع بسياري از اهداف جمهوري اسلامي ايران، در مسائل كلان و مهم از جمله بحث دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي با حضور باشكوه مردم در سفرهاي استاني و حمايت آنها تحقق پيدا كرد. مردم طي سفرهاي استاني شعار مي‌دادند كه دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي حق مسلم ماست و اين حضور و حمايت مردم باعث شد كه بسياري از تهديدها بي‌اثر شود و اين سفرها باعث افزايش همبستگي ملي در بين مردم شد.

ثمره هاشمي در ادامه با بيان اين‌كه سفرهاي استاني باعث ارتقاي مديريت‌ها در كشور شد، گفت: مديريت استاني طي سفرهاي استاني با مديريت كشور روبه‌رو شد. چندين جلسه هيات دولت در استان‌ها تشكيل شد و اين باعث شد كه مديران استاني با مديريت كشوري آشنا شوند. سطح مديريتي‌شان ارتقا پيدا كند و نگاه‌هشان ملي و فرابخشي شود.

اين عضو كابينه دولت نهم و دهم گفت: طي سفرهاي استاني مشاهده كرديم كه نظارت عمومي به معناي واقعي كلمه تحقق پيدا كرده و مردم به ارائه گزارش در مورد فعاليت‌هايي كه انجام شده و يا جاهايي كه اين فعاليت‌ها با مشكل روبه‌رو شده پرداختند و در واقع باعث افزايش سطح نظارت عمومي در كشور شده است.

ثمره هاشمي همچنين در پاسخ به اين سوال كه به نظر وي در كنار بركاتي كه سفرهاي استاني داشته، اين سفرها چه نقايصي داشته است، گفت: هر حركتي كه در ابتدا آغاز مي‌شود، به صورت طبيعي ممكن است داراي مشكلاتي باشد، ولي روز به روز ارتقا پيدا مي‌كند و مشكلات آن برطرف مي‌شود. در مورد سفرهاي استاني اينگونه است و نمي‌توان گفت كه كاملا مطلوب بوده و نمره آن 100 بوده است، ولي انجام اين سفرها و فعاليت‌هاي صورت گرفته در آن رو به ارتقا بوده است. مثلا اگر بخواهيم دور چهارم سفرها را با دور اول مقايسه كنيم، مي‌بينيم كه دور چهارم سفرها نسبت به دوره‌هاي قبل‌تر آن ارتقا پيدا كرده، نحوه تصميم‌گيري‌ها تغييركرده، نظارت‌ها دقيق‌تر شده و نحوه پيگيري‌ها متفاوت شده و ارتقا پيدا كرده است.

وي با ابراز اميدواري مبني بر اين‌كه دولت‌هاي بعدي نيز سفرهاي استاني را ادامه دهند؛ چراكه اين يك مطالبه مردمي است و مناسب است كه در دولت‌هاي بعدي از تجربيات اين چهار دوره سفرهاي استاني استفاده كنند، گفت: به نظر من يكي از نقاط كليدي كه در دور بعدي سفرهاي استاني بايد به آن توجه ويژه‌اي شود، توجه به روستاهاست. اكنون نيز به روستاها نيز توجه مي‌شود، ولي در دور بعدي سفرهاي استاني بايد روستاها مورد توجه جدي‌تر و بيشتري قرار گيرند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه با توجه به اين‌كه يك سال ديگر از عمر دولت باقي مانده آيا به نظر وي دولت مي‌تواند دور چهارم سفرهاي استاني را به اتمام برساند، با ابراز اميدواري از اين موضوع گفت: انشاءالله اين امر محقق مي‌شود و دولت مي‌تواند اين سفرها را به اتمام برساند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022616049
  • خبرنگار : 71038