لاريجاني:احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطين از دغدغه‌هاي اصلي ملت ايران است

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه مساله فلسطين و احقاق حقوق مردم مظلوم آن از دغدغه‌هاي اصلي ملت ايران است، گفت: نظام جمهوري اسلامي ايرن همواره در كنار مردم فلسطين ايستاده و تا دستيابي به آرمان‌ فلسطين از آن دفاع خواهد كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه مساله فلسطين و احقاق حقوق مردم مظلوم آن از دغدغه‌هاي اصلي ملت ايران است، گفت: نظام جمهوري اسلامي ايرن همواره در كنار مردم فلسطين ايستاده و تا دستيابي به آرمان‌ فلسطين از آن دفاع خواهد كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي لاريجاني در ديدار وزير امور خارجه دولت فلسطين و هيات همراه، تصريح كرد: موضع ايران حمايت از محور مقاومت عليه رژيم اشغالگر قدس در منطقه است.

لاريجاني در ادامه با اشاره به اين‌كه ايجاد تفرقه و جدايي ميان امت اسلامي از توطئه‌هاي دشمنان اسلام در منطقه است، خاطرنشان كرد: فكر امام خميني(ره) بينيانگذار جمهوري اسلامي ايران تقويت وحدت و همبستگي ميان امت اسلامي بوده است و تاكنون در اين مسير از هيچ كمكي فروگذار نكرده است.

وي افزود: تقويت جريان‌هاي فرقه‌گرا در شرايط كنوني به زيان جهان اسلام است.

لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انقلاب‌هاي مردمي در منطقه اظهارداشت: تحولات اخير منطقه و وقوع انقلاب‌هاي مردمي در مصر، ليبي و تونس، رژيم صهيونيستي را در انزوا قرار داده است، نبايد اجازه داد اين رژيم از انزوا خارج شود.

بر اساس اين گزارش، وزير امور خارجه فلسطين نيز در اين ديدار با قدرداني از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي جمهوري اسلامي ايران از ملت فلسطين، گفت: ملت و دولت ايران همواره يار مردم فلسطين بوده‌اند و در سختي‌ها و دشواري‌ها در كنار ملت فلسطين ايستاده‌اند.

وي در ادامه بر اهميت تقويت وحدت و انسجام ميان كشورهاي اسلامي تاكيد كرد و افزود: غرب و دشمنان جهان اسلام همواره از وحدت ميان كشورهاي اسلامي نگران هستند و با طرح مسائلي مانند شيعه و سني درصدد ايجاد تفرقه و جدايي ميان امت اسلامي هستند.

وي تصريح كرد: قدرت‌هاي بيگانه تلاش مي‌كنند با بزرگ‌نمايي برخي سوء تفاهمات مانع همگرايي كشورهاي مسلمان شوند.

وزير امور خارجه فلسطين در بخشي از سخنان خود با اشاره به تحولات سوريه خاطر نشان كرد: ‌دخالت كشورهاي خارجي اوضاع سوريه را پيچيده‌تر مي‌كند و تنها مردم سوريه در مورد سرنوشت خود تصميم مي‌گيرند.

محمداحمد عوض همچنين با بيان اينكه ملت فلسطين تاكنون هيچ دستاوردي از مذاكرات سازش به دست نياورده است، افزود: مقاومت تنها راه دستيابي به حقوق مشروع ملت فلسطين و آزادسازي سرزمين‌هاي اشغالي است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91022414428
  • خبرنگار :