/دهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/8

آخرين دفاعيات مديرعامل شركت آهن و فولاد لوشان

در ادامه دهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، قاضي سراج پس از اتمام دفاعيات وكيل «ر.ب» از متهم خواست كه در جايگاه حاضر شود و آخرين دفاعيات خود را ارائه دهد.

در ادامه دهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، قاضي سراج پس از اتمام دفاعيات وكيل «ر.ب» از متهم خواست كه در جايگاه حاضر شود و آخرين دفاعيات خود را ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متهم در آخرين دفاعيات خود گفت:‌ وكيل بنده دفاعيات لازم را انجام دادند اما من باز هم مي‌گويم كه اين اتهامات را قبول ندارم. در اينجا مطالبي را بايد بيان كنم؛ اول اينكه اوضاع و احوال گروه آريا نشان مي‌دهد كه آنها نمي‌خواستند مدير عامل شركت از خيلي مسائل باخبر شود. آنها از اول مي‌خواستند كسي از بحث ال‌سي‌ها چيزي متوجه نشود. بعد از اينكه شش فقره ال‌سي به نام فولاد باز شد، آنها ترسيدند كه مدير عامل متوجه شود و خيلي سريع آنها را به شركتي كه اعضاي آن 18 و 19 ساله بودند انتقال دادند.

وي ادامه داد:‌ خانم «ح» گفتند كه اگر مديرعامل از جريانات جعل مطلع بود، جرات نداشت آنها را بيان كند اما من حرف ايشان را قبول ندارم زيرا من از هيچ‌كس نمي‌ترسم. يك‌بار كه در دفتر خود بودم مه‌آفريد با من تماس گرفت و از من خواست يكي از اعضاي شركت را اخراج كنم. زماني كه دليلش را از او پرسيدم، گفت كه اين شخص اعتياد دارد. من گفتم شما چه سند و مدركي داريد؟ گفت كه يك نفر ديگر اين حرف را به من زده است اما من قبول نكردم و مه‌آفريد مجبور شد آن شخص را دو مرتبه براي آزمايش به آزمايشگاه بفرستد و زماني كه مشخص شد كه او معتاد نيست، به كارش ادامه داد. اگر من از او مي‌ترسيدم اين اقدامات را انجام نمي‌دادم.

«ر.ب» اظهار كرد: حتي يك‌بار زماني كه از بازداشت درآمدم متوجه اخطاريه‌اي شدم كه از بانك مسكن آمده بود. بر اساس اين اخطاريه هفت ميليارد وام گرفته بودند كه 3/5 ميليارد را برداشت و 3/5 ميليارد تومان ديگر باقي مانده بود. وقتي اين ماجرا را پيگيري كردم متوجه شدم قراردادها با امضاي جعلي شخص من صورت گرفته و آنها من را با امضاي جعلي ضامن اين وام كرده‌اند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: روش و گردش كار اين گروه به گونه‌اي بوده است كه ما چيزي را متوجه نشويم بنابراين من هيچ نقشي نداشته‌ام.

قاضي سراج از متهم پرسيد: آيا شما قبول داريد كه اين پول‌ها آمده و رفته؟

متهم پاسخ داد: بله، من اين موضوع را قبول دارم اما اين مبالغ توسط گروه آريا بوده و هيچ اقدامي در اين راستا انجام نداده‌ام و هيچ اتهامي را قبول نمي‌كنم. همچنين از دادگاه درخواست صدور حكم عادلانه را دارم كه همان تبرئه است.

ادامه دارد...

  • یکشنبه/ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91022414100
  • خبرنگار : 71411