دستیار ارشد رییس‌جمهور: پیشرفت مصوبات هیات دولت در فارس مطلوب بوده است

دستیار ارشد رييس‌جمهور گفت: پیشرفت مصوبات سفرهای هیات دولت در کشور روند خوبی را داشته و در استان فارس نیز وضعیت مطلوب است.

دستیار ارشد رييس‌جمهور گفت: پیشرفت مصوبات سفرهای هیات دولت در کشور روند خوبی را داشته و در استان فارس نیز وضعیت مطلوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، مجتبی ثمره‌هاشمی در حاشیه بازدید از غرفه استان فارس در نمایشگاه دستاوردهای صدمین سفر استانی هیات دولت، در مشهد، در جمع خبرنگاران افزود: در یک جمله توسعه عدالت و رفع محرومیت مهمترین خصوصیت سفرهای استانی هیات دولت است.

وی با بیان این‌که «سفرهای هیات دولت ویژگی‌های متعددی در راستای ایجاد عدالت، توسعه همه جانبه، رشد رفاه اجتماعی و پیشرفت کشور داشته که در یک جمله قابل بیان نیست» افزود: دولت‌های نهم و دهم مسیر رسیدن به وضعیت مطلوب را هموارتر کرد.

ثمره‌هاشمی متذکر شد: استان فارس از جمله مهمترین استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف به شمار می‌رود که به دلیل وسعت و تنوع فرهنگی، جایگاهی ویژه دارد و برای خدمات رسانی آنگونه که در شان مردم فارس باشد هنوز باید تلاش کرد.

وی با یادآوری این‌که «پیشرفت مصوبات در فارس از روند مطلوبی برخوردار بوده و هست» تاکید کرد: سرعت بالای اجرایی شدن مصوبات در استان فارس ناشی از حضور مدیریتی با ویژگی‌های بالای اجرایی در سطح کلان استان است.

ثمره‌هاشمی خاطرنشان کرد: هم اینک در کل کشور به صورت میانگین 100 در صد مصوبات دور اول، 80 درصد مصوبات دور دوم و 50 درصد مصوبات دور سوم سفرهای هیات دولت اجرایی شده است.

دستیار ارشد رییس‌جمهور با اشاره به توانمندی‌های استان فارس در مباحث صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و تاریخی، اضافه کرد: این پتانسیل‌های بالفعل ظرفیت‌هایی در فارس ایجاد کرده که زمینه رشد را در آن بالا برده است.

وی همچنین با اشاره به وجود مبارک امامزادگان واجب التعظیم در استان فارس خصوصا شهر شیراز که به عنوان سومین حرم اهل بیت از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، تصریح کرد: وجود ظرفیت‌های مختلف در کنار حضور مبارک امامزادگان، زمینه‌ای برای استان فارس فراهم کرده که با تلاش بیشتر شاهد ارتقاي جایگاه این استان خواهیم بود.

ثمره‌هاشمی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دولت در صد سفر استانی، که در مشهد مقدس برپا شده است، گفت: تمام وزارت خانه‌ها و استان‌های کشور با حضور در این نمایشگاه تنها بخشی از دستاوردهای دولت‌های نهم و دهم را در معرض دید عموم قرار داده است.

وی یادآورشد: این نمایشگاه الهام گرفته از نمایشگاه "ما توانسته‌ایم" است که سال گذشته به ابتکار استانداری فارس در شیراز برپا شده بود.

انتهاي پیام

  • شنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022313647
  • خبرنگار :