/يكصدمين سفر استاني/

رييس‌جمهور در گناباد: اهل قدرت و ثروت به دنبال جلوگيري از پيشرفت ايران هستند

رييس‌جمهور گفت: اهل قدرت و ثروت به دنبال جلوگيري از پيشرفت ايران هستند و اساس دشمني آن‌ها نيز جلوگيري از پيشرفت ملت ايران است.

رييس‌جمهور گفت: اهل قدرت و ثروت به دنبال جلوگيري از پيشرفت ايران هستند و اساس دشمني آن‌ها نيز جلوگيري از پيشرفت ملت ايران است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد در روز سوم سفر استاني به خراسان رضوي در جمع مردم گناباد حضور يافت و با بيان اين‌كه «ملت ايران امروز يك ماموريت سنگين و جهاني بر عهده دارد» اظهار كرد: اين حرف گزاف نيست. آرزوي تاريخي همه ملت‌ها و انسان‌ها، رسيدن به سعادت و استقرار عدالت و پاكي بوده است و همه حوادث تاريخ نيز گواه بر اين ادعاست.

احمدي‌نژاد ملت ايران را، حق‌طلب، عدالت‌طلب و يگانه‌پرست عنوان كرد و گفت: اين ملت هميشه خلاق فرهنگ و تمدن بوده است از اين سو اين سرزمين سرشار از عالمان، فناوران و مراكز فرهنگي بوده است. ايرانيان در طول تاريخ زيباترين برخوردها را با طبيعت داشته‌اند و همه‌ اهل نظر اذعان دارند كه سهم ايران در فرهنگ و تمدن بشري بي‌نظير است، در منطقه اسلامي نيز اگر سهم ملت ايران را برداريم تقريبا چيزي باقي نمي‌ماند.

وي يادآور شد: در جنگ تحميلي همه دنيا با امكانات به روز در برابر ملتي تنها، تحت رهبري فردي آسماني ايستاد و ملت ايران دست تمام قدرت‌هاي فاسد را از اين سرزمين كوتاه كرد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «از شمال تا جنوب، شرق تا غرب ايران، معادن و منابع ارزشمندي وجود دارد» گفت: باور من اين است كه ملت ايران براي برپايي جامعه جهاني سعادتمند ماموريت بزرگي بر عهده دارد. همه جاي ايران بايد ساخته شود و براي ساختن ايران بايد دل‌ها و دست‌ها را به هم دهيم و حركت كنيم.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «ايران فقط با دست و انديشه ايراني ساخته مي‌شود» گفت:‌ در هر مقطعي كه حاكمان به ديگران دل و اميد بسته‌اند، آن‌ها جز تخريب و فساد براي ايرانيان نتيجه‌اي در بر نداشته‌اند. وي تصريح كرد: بايد ايران با دست و انديشه ايراني ساخت و هيچ كس در دنيا از ما پشتيباني نخواهد كرد. اهل قدرت و ثروت به دنبال جلوگيري از پيشرفت ايران هستند و اساس دشمني آن‌ها نيز جلوگيري از پيشرفت ملت ايران است. اگر سرعت ساختن ايران آنگونه كه ملت مي‌خواهد به جلو رود به زودي ايران به يك كشوري پيشرفته تبديل خواهد شد و اگر چنين اتفاقي بيفتد حتي اگر همه فاسدان و قدرتمندان هم جمع شوند حريف ملت ايران نخواهند شد.

رييس‌جمهور خطاب به دشمنان ملت ايران گفت: افق نگاه ملت ايران آنقدر بلند است كه افراد پيش پا افتاده‌اي مثل شما را نمي‌بيند.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه زماني كه ايران پرچمدار فرهنگ و تمدن بود شما كجا بوديد؟ گفت: به افغانستان حمله مي‌كنيد تا ذخاير معدني آن‌ها را ببريد، عراق را مورد حمله قرار مي‌دهيد تا از نفت آن سوء استفاده كنيد، شما هيچ تغييري نكرده‌ايد و همان آدم‌كش‌ها و قبيله‌هاي نيمه وحشي هستيد.

وي با بيان اين‌كه «ملت ايران پيرو اسلام ناب محمدي است» تصريح كرد: ايرانيان مولانا، خيام، فردوسي، سعدي و حافظ را ساختند ولي هنر شما استفاده از سلاح و آدم‌كشي كه اين دو با يكديگر قابل مقايسه نيستند. دست از اين بي‌اخلاقي‌ها و بي‌ادبي‌ها برداريد و با ملت ايران بي‌ادبانه صحبت نكنيد. رييس‌جمهور گفت: اگر همه شما جمع شويد و اجداتان را از قبرها بيرون بياوريد نمي‌توانيد جلوي پيشرفت ايران سد ايجاد كنيد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «خشكسالي طولاني مدت نفس بعضي از كشاورزان را تنگ كرده است» گفت: ما حتما بودجه‌اي را براي كشاورزاني كه دچار خشكسالي شده‌اند تصويب و در اختيارشان قرار مي‌دهيم. پايه اقتصاد ايران، كشاورزي است و تحت هر شرايطي بايد آن را حفظ كنيم زيرا يك ملت بدون صنعت مي‌تواند دوام بياورد اما بدون كشاورزي نمي‌تواند. كار ما فراهم كردن منابع جديد آب است و ما به دنبال اين هستيم كه از درياي مازندران، خليج‌فارس و تاجيكستان آب به اينجا منتقل كنيم. كار درياي مازندران آغاز شده است و يك خط شرقي آب به خراسان رضوي و جنوبي مي‌آيد. آنها قول دادند ظرف دو سه سال اين پروژه را به اتمام برسانند.

وي يادآور شد: ما 85 درصد هزينه آبياري مدرن را به صورت كمك بلاعوض تقديم كشاورزان خواهيم كرد.

رييس‌جمهور در پايان صحبت‌هاي خود خطاب به جوانان گفت: براي آباداني شهر خود تلاش كنيد و يكي از بهترين مشاغل، كشاورزي و دامداري است و اگر روزي لازم باشد من به افتخار آمادگي دارم كه به شهر شما بيايم و به آباداني گناباد كمك كنم.

ملت ايران براي رفتار كشورهاي استعمارگر هيچ ارزشي قائل نيست

رييس‌جمهور گفت: خداوند انسان را براي رسيدن به قله‌هاي كمال خلق كرده و در حقيقت انسان آفريده شده كه با كرامت و خداجوي زندگي كند.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد همچنين در جريان سفر به استان خراسان رضوي در سومين روز از سفر به اين استان در جمع مردم بجستان حضور يافت و با تبريك ولادت حضرت فاطمه (ع) و روز زن و مادر تاكيد كرد: مادر كانون خانواده و تربيت كننده فرزندان بوده و همه وجود مردان نيز براي مادران، خواهران و همسرانشان است.

احمدي‌نژاد يادآور شد: انسان هنگامي مشغول زندگي روزمرگي مي‌شود از يك سو سختي‌هاي زندگي و از سوي ديگر فريبندگي دنياي مادي وي را غافل مي‌كند، بنابراين بايد موعظه الهي را سرلوحه خود در انجام امور قرار دهند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: هركس به مواعض الهي بي توجهي كند حقيقت انساني‌اش زائل شده و وجود او ظلماني مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه «همه مشكلات جامعه بشري از ناحيه كساني است كه به مواعض بي‌‌توجه هستند» گفت: اگر رهبران دنياي استكبار به مواعض توجه مي‌كردند دست به چپاول، اشغالگري و كشتار نمي‌زدند، آن‌ها انبار‌هاي خود را پر از سلاح مي‌كنند كه فقط براي كشتن انسان‌ها است و ايجاد بمب‌هاي سنگر شكن وهواپيماي پيشرفته بدون سرنشين نيز براي آدم كشي و كشتن انسان‌ها است. هواپيما‌هاي پيشرفته بدون سرنشين براي آدم‌كشي درست مي‌كنند و آن را به افغانستان و پاكستان مي‌فرستند تا مردم بي‌دفاع را بكشند. موشك و ماهواره را نيز براي نابود كردن مردم فرستاده‌اند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: يك رييس‌جمهور در يك كشور آنچناني تصميم مي‌گيرد و صد‌ها نفر از مردم را در عراق نابود مي‌كند.

وي سران كشورهاي استعمارگر را مورد خطاب قرار داد و گفت: چقدر مي‌خواهيد انسان بكشيد و غارت‌گري كنيد انسان شويد و يكبار هم به دستورات خدا عمل كنيد و بدانيد اگر به موعظه‌هاي الهي توجه نكنيد سرنوشت‌ شما بهتر از قوم‌هاي نمرود و فرعون نخواهد بود.

رييس‌جمهور ادامه داد:‌ ملت ايران براي رفتارهاي شما هيچ ارزشي قائل نيست و شما را با اين هويت تجاوزكارانه هرگز به رسميت نمي‌شناسند، اين مردم بزرگتر از شما در تاريخ دفن كردند و شما را نيز به آن‌ها متصل مي‌كنند.

وي با اشاره به كمبود آب براي كشاورزي خطاب به مردم گفت: منابع آبي جديدي فراهم مي‌كنيم و اگر لازم باشد از درياي مازندان و خليج فارس براي شما آب مي‌آوريم البته بايد از منابع موجود نيز به درستي نيز استفاده كنيد.

مدعيان تملك دين پيامبر در تعصبات خود غرق هستند

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه عده‌اي كه خود را مالك دين پيامبر اعلام مي‌كنند، بويي از مكتب او نبرده و در تعصبات خود غرق هستند» گفت: جلوي چشم آن‌ها يك مشت صهيونيست ضد بشر با زور و گلوله مسلح مي‌شوند و آن‌ها نيز به اين مساله بي‌توجه هستند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، محمود احمدي‌نژاد همچنين صبح شنبه وارد شهرستان مه‌ولات شد و با تبريك ولادت حضرت زهرا(س) اظهار كرد كه همه عالم هستي به خاطر وجود نازنين حضرت زهرا(س) است.

رييس‌جمهور ادامه داد: مقام حضرت زهرا(س) آنقدر بالاست كه خداي متعال خلق عالم را به خلق حضرت زهرا(س) نسبت مي‌دهد و مي‌توان گفت حضرت زهرا(س) انسان كامل، معصوم و نقطه ثقل همه زيبايي‌ها و كمال است و كانون اصلي حركت پيامبر (ص)، همه پيامبران و مجاهدت‌هاي اميرالمومنين (ع) در وجود نوراني حضرت زهرا (س) است.

وي افزود: زني جوان 18 ساله و حداكثر 28 ساله بر اين عالم مادي زندگي كرده و يك راه روشن و مكتبي را پايه‌گذاري كرده كه تنها راه براي سعادت انسان است. اگر روزي بنا باشد همه ابناي بشر را صف‌بندي كنند، قطعا شاخص اين صف‌بندي عشق به حضرت زهرا (س) و آل حضرت زهرا(س) است.

رييس قوه مجريه با بيان اين‌كه «جامعه ايران پيرو راه نوراني حضرت زهرا(س) است» تصريح كرد: در اين 1400 سال و حتي قبل از آن همه بدبختي‌هاي بشريت به دليل دوري عده‌اي از اين راه نوراني بوده است و هر كس از اين راه فاصله بگيرد قلب او سرشار از كينه مي‌شود زيرا مجراي انتشار مهر الهي حضرت زهرا(س) است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: 1400 سال از دعوت پيامبر مي‌گذرد و عده‌اي كه خود را مالك دين پيامبر اعلام مي‌كنند، اما وقتي به چهره و انديشه آن‌ها نگاه مي‌كنيم نه تنها بويي از مكتب آن نبرده‌اند بلكه هنوز تعصبات قومي بر حقيقت اسلام در نزد آن‌ها برتري دارد. آن‌قدر در تعصبات خود غرق هستند كه اگر انتهاي آن را بشكافيم حرف يزيد و پدر يزيد را تكرار مي‌كنند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: چرا بعد از 1400 سال به آنجا رسيده‌اند كه جلوي چشم آن‌ها يك مشت صهيونيست ضد بشر و ساقط شده از ارزش‌هاي انساني با زور و گلوله مسلط مي‌شوند و زنان و بچه‌ها را مي‌كشند و آن‌ها نيز با پرداخت 60 ميليارد دلار از ارباب صهيونيست‌ها اسلحه مي‌خرند و انگار نه انگار.

رييس‌جمهور ادامه داد: اما در برابر ملت ايران كه مي‌خواهد از حقوق و حيثيت خود صيانت كند زبان‌هاي خود را بسيار دراز مي‌كنند.

وي با طرح اين سوال كه چرا به اين‌جا رسيده‌اند؟ اضافه كرد: زيرا دل‌هاي آن‌ها از محبت حضرت زهرا(س) خالي است و هر كس عشق به حضرت زهرا (س) در دلش نباشد سرنوشت او چيزي جز شقاوت نيست.

رييس دولت دهم با تاكيد موكد بر سازندگي ايران گفت: دولت و ملت بايد براي پيشرفت و انجام كارها دست به دست هم دهند.

راه امام، انقلاب و ارزش‌هاي الهي با عشق به علم و روحيه ايثارگري مستمر خواهد بود

رييس‌جمهور گفت: تا زماني که عشق به علم و عالمان و روحيه ايثارگري در جامعه جاري است، راه امام راحل، ‌انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي الهي با سرعت و قدرت استمرار داشته و همه آرمان‌هاي بلند آن‌ها محقق خواهد شد.

به گزارش ايسنا دکتر محمود احمدي‌نژاد همچنين شامگاه جمعه در پايان دومين روز از صدمين سفر استاني دولت در ديدار با مديران، منتخبان و خانواده ايثارگران استان خراسان رضوي، علم و ايثار را دو بال براي طي مسير كمال و رسيدن به قله‌هاي سعادت دانست و گفت: هر رويداد و عمل مثبتي که در عالم رخ مي‌دهد بر پايه علم و ايثار است و اين در حالي است که تفاوت‌هاي بسياري ميان انسان عالم و غير عالم وجود دارد.

رييس‌جمهور تصريح کرد: تمامي انتخاب‌ها حتي انتخاب ارزش‌هاي الهي بايد به طور عالمانه باشد و اصول دين ما كه پايه اعتقادات و موجوديت ما را شکل مي‌دهد زماني ارزشمند است كه از روي انتخاب صورت گرفته باشد.

احمدي‌نژاد ايثار را رمز و راز رسيدن به قله‌هاي كمال توصيف و خاطرنشان كرد: رمز شكوفايي انسانيت و ارزش‌هاي الهي در ايثار انسان است و انسان بدون ايثار ارزشي پيدا نخواهد کرد.

رييس‌جمهور ايثارگري را نشانه ايمان و راه كمال انسان برشمرد و گفت: انجام كار علمي نيازمند ايثار و علم الهي ايثارپرور است و هر كس از روي علم و آگاهي در صراط مستقيم الهي قرار گرفته و اهل ايثار باشد، هميشه ماندگار و زنده خواهد بود.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه «ملت ايران در طول تاريخ همواره آرزوهاي بزرگ و مفيدي براي جامعه بشري داشته و براي از دست رفتن فرصت‌هاي تاريخي انباشته غمگين بوده است» اظهار كرد: امروز فرصتي فراهم شده تا همه آن آرزوها در مسير تحقق قرار گرفته و غصه‌هاي تاريخي از دل و جان ملت زدوده شود و تحقق اين مهم نيازمند كار، تلاش خستگي‌ناپذير و همه جانبه است.

رييس‌جمهور ساختن ايران را در حقيقت پيگيري آرمان‌هاي انبياء الهي دانست و افزود: امروز ساختن ايران بالا بردن پرچم توحيد و عدالت در جهان است و در اين راستا بايد تلاش کنيم تا همه جاي ايران ساخته شود.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌که «از برخي استان‌ها در مسير سازندگي كشور انتظار ايفاي نقش بيشتري و موثرتري وجود دارد» گفت: خراسان رضوي از جمله استان‌هايي است كه در مسير ساختن كشور توقعات از آن بالاست و بايد سمبل ساختن و پيشرفت كشور بر اساس آرمان‌هاي الهي شده و موتور محرك و جلو برنده ايران در عرصه‌هاي مختلف سازندگي باشد.

رييس‌جمهور با تاکيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي گوناگون و بي پايان مادي و معنوي استان خراسان رضوي از جمله خورشيد هشتم امامت و ولايت که معارف او روشن كننده راه براي همه بشريت است، گفت: دولت با همه توان به عنوان تامين كننده منابع و پشتيبان در خدمت مردم استان خراسان رضوي است و فعالان بخش‌هاي مختلف بايد دست به دست يكديگر دهند تا هر چه سريعتر اين استان را به جايگاه شايسته‌اي برسانيم.

رييس‌جمهور در اين مراسم از 46 نفر از والدين و همسران شهدا، جانبازان و نخبگان استاني و ملي استان خراسان رضوي با اهداي نشان‌هاي ايثار و لياقت تجليل کرد.

در اين مراسم پنج نفر از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، 15 نفر از والدين شهدا و 20 نفر از همسران شهدا نشان ايثار و نيز شش نفر از نخبگان استان خراسان رضوي نيز نشان لياقت را از رييس‌جمهور دريافت كردند.

اين اقدام بر اساس اصل 129 قانون اساسي و با تصويب هيات وزيران به منظور تقدير از جانبازان قطع نخاعي، والدين و همسران شهدا و نخبگان ملي و استاني انجام شد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022313369
  • خبرنگار : 71150

برچسب‌ها