به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان

طرح «موانع تجاري‌سازي ايده‌هاي نخبگان» رونمايي شد

براي نخستين بار در كشور طرح «موانع تجاري‌سازي ايده‌ها» توسط مركز پژوهشي علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي واحد اصفهان رونمايي شد.

براي نخستين بار در كشور طرح «موانع تجاري‌سازي ايده‌ها» توسط مركز پژوهشي علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي واحد اصفهان رونمايي شد.

علي زارعي، مديرگروه نخبه‌پروري خيريه كارآفرين باقرالعلوم (ع) در حاشیه این رونمایی که عصر روز پنج شنبه انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، با بيان اين‌كه بزرگترين سرمايه يك كشور دانشمندان و مخترعان آن هستند، گفت: براي دستيابي به اهداف سند چشم انداز 1404 بايد حمايت‌هاي همه جانبه‌اي از نخبگان كشور انجام گيرد.

وي با بيان اين‌كه براي رفع موانع تجاري‌سازي اختراعات و ايده‌هاي نخبگان نياز به پژوهش‌ها و راهكارهاي علمي است، افزود: براي انجام پژوهش‌هاي علمي بايد نمونه‌هاي آماري و علمي داشته باشيم.

وي تصريح كرد: در حال حاضر مسؤولان و علاقه‌مندان به انجام اين كار اطلاعات كافي و آماري صحيحي ندارند و معضلات نخبگان به صورت پراكنده و دسته‌بندي نشده مطرح مي‌شود.

مديرگروه نخبه‌پروري خيريه كارآفرين باقر العلوم (ع) ادامه داد: براي اولين بار در كشور با توجه به نيازي كه در رفع معضلات نخبگان احساس مي‌شد، طرح «تجاري‌سازي ايده‌ها با تجربه نخبگان» توسط مركز پژوهشي علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي واحد اصفهان ارائه شد.

زارعي خاطرنشان كرد: اين طرح به صورت كاملا علمي مشكلات و موانع نخبگان را از ديدگاه خود آنها جمع‌آوري كرده و با استفاده از روش‌هاي آماري و ميداني، اطلاعات و يافته‌ها تجزيه و تحليل شده است.

وي علت انتخاب اين طرح را كمبود اطلاعات روشمند و مستند در كشور دانست و اضافه كرد: متاسفانه نمونه آماري قوي و مستندي براي تحقق نخبه‌پروري در كشور وجود نداشت، اما با انجام اين طرح به پژوهشگران و مسؤولان كمك بسياري در رفع مشكلات مي‌شود.

مديرگروه نخبه‌پروري خيريه كارآفرين باقر العلوم (ع) با بيان اين‌كه اين طرح از زمستان سال 89 شروع و تا زمستان سال 90 ادامه داشت، گفت: نخبگان توسط شوراي پيوند مخترعين و خيرين كارآفرينان به مركز افكار سنجي جهاد دانشگاهي دعوت شدند و مشكلات آنها مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، اين طرح نتيجه بيش از يك هزار و 500 نفر ساعت مطالعه و عمليات ميداني است كه در مدت كمتر از يك سال توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهي واحد اصفهان انجام شده است.

در اين طرح تلاش شده است با نگاهي دقيق به مطالعه تجربه نخبگان در مسير تجاري‌سازي پرداخته و موانع تجاري‌سازي ايده‌ها از نگاه خود آنان بررسي شود تا با تحليل و تفسير تجربه نخبگان معاني پنهاني و لايه‌هاي نهفته اين موانع آشكار شود.

انتهاي پیام

  • جمعه/ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 91022212894
  • خبرنگار :