در گفت‌وگو با ايسنا؛

ارسلان كاظمي: به خاطر 17 واحد درس در انتخابي NBA شركت نكردم

لژيونر بسكتبال ايران به دليل 17 واحد درسي باقي مانده‌اش در انتخابي NBA حاضر نشد و قصد دارد فصل بعد را هم در NCAA بگذراند.

لژيونر بسكتبال ايران به دليل 17 واحد درسي باقي مانده‌اش در انتخابي NBA حاضر نشد و قصد دارد فصل بعد را هم در NCAA بگذراند.

ارسلان كاظمي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب كه پس از فارغ‌ التحصيلي، در انتخابي NBA شركت خواهم كرد، گفت: كارنامه عملكردي‌ام را براي بررسي وضعيت به كارشناسان NBA دادم و آنها نيز نظر مساعدي داشتند، اما به اين دليل كه حضورم در انتخابي باعث مي‌شد تا دانشگاه هم نيمه كاره بماند با مشورت همان كارشناس‌ها تصميم گرفتم در فصل بعدي انتخابي شركت كنم. انتخابي يا همان Draft براي NBA به گونه‌اي است كه اگر در آن شركت كنيم ديگر نمي‌توانيم باز گرديم و بايد تا آخر در آنجا حضور داشته باشيم.

وي با اشاره به تعداد واحدهاي درسي‌ باقي مانده‌اش در دانشگاه، ادامه داد: هم اكنون 17 واحد درسي‌ام باقي مانده است و به همين دليل كه تعداد آن كم است با مشورت كارشناس‌هاي NBA تصميم گرفتم در دانشگاه بمانم و تحصيلاتم را به پايان برسانم و پس از آن در فصل بعدي انتخابي شركت كنم. البته قبل از اين نيز گفته بودم كه اگر پس از پايان تحصيلاتم وارد NBA شوم، بهتر است.

ملي‌پوش ايراني تيم بسكتبال دانشگاه رايس در پاسخ به اين سوال كه دليل اصرارت براي ادامه تحصيل چيست؟ تصريح كرد: رايس يكي از دانشگاه‌هاي معتبر است كه فارغ‌ التحصيلانش در آينده از نظر كاري در آمريكا مشكلي نخواهند داشت. به همين دليل قصد دارم مدرك اين دانشگاه را داشته باشم تا در آينده نيز از نظر كاري مشكلي نداشته باشم. البته تمام هدف من بسكتبال است، اما همانند همه ورزشكاران پس از دوران ورزشي حرفه‌اي بايد شغل اصلي ديگري نيز داشته باشم. اين مسايل دليل اصرار من براي ادامه تحصيل است.

كاظمي با بيان اين مطلب كه حضور سال آينده در NBA آمادگي‌ام را بيشتر خواهد كرد به ايسنا گفت: با تصميم جديدي كه گرفتم بايد يك فصل ديگر نيز در ليگ NCAA باشم و براي دانشگاه رايس بازي كنم. حضورم در يك فصل ديگر NCAA برايم خوب است و مي‌تواند از نظر فني نيز به من كمك كند. به اين دليل كه در فصل گذشته آسيب ديدگي‌ بسياري داشتم نتوانستم عملكرد خيلي خوبي ثبت كنم و در فصل آينده بهتر است كه به ميدان بروم و پس از آن وارد انتخابي شود.

ارسلان كاظمي

ملي‌پوش تيم بسكتبال ايران همچنين افزود: هم اكنون با بازيكناني كه براي انتخابي آماده مي‌شوند تمرين مي‌كنم تا از نظر بدني افت نكنم. آسيب ديدگي‌‌ام نيز به طور كامل از بين رفته است و بايد براي عملكرد خوب در فصل آينده آماده شوم. حالا كه سه سال تحصيل كرده‌ام مي‌مانم و 17 واحد را مي‌گذرانم و بعد از آن به NBA مي‌روم. بسكتبال كار اصلي من است، اما تا آخر عمر كه نمي‌شود بازيكن بود و مدرك تحصيلي مورد نياز است.

كاظمي درباره سرمربي جديد تيم ملي ايران، اظهار كرد: نشست خبري بچيروويچ را خواندم. تنها شناختي كه از او دارم همين صحبت‌هايش است. البته در جام جهاني نيز برابر تيم او بازي كردم، اما شناخت كاملي از اين مربي ندارم. تنها چيزي كه اميدوارم او داشته باشد اين است كه مستعد باشد و با مديريت قوي كاري كند كه بازيكنان از او حرف شنوي داشته باشند. بچيروويچ بايد قاطع باشد و بتواند فاصله بين خودش و بازيكنان را حفظ كند. همان حرف شنوي بازيكنان از مربي نكته مهمي است.

لژيونر بسكتبال ايران در پاسخ به اين سوال كه در چه تاريخي به ايران مي‌آيي؟ اظهار كرد: به دليل شرايط خروج از كشوري كه دارم تنها يك بار اجازه ورود و خروج به كشور دارم. تصميم دارم مرداد ماه و براي چند هفته‌ به ايران بيايم. با آقاي مشحون هم صحبت كردم و به اين دليل كه تيم ملي رقابتي بسيار مهم پيش روي ندارد، در تيم ملي نخواهم بود، اما قرار است به تهران بيايم و با مربي تيم ملي ديداري داشته باشم و چند جلسه نيز تمرين كنم.

جوان 22 ساله بسكتبال ايران درباره تمايل بچيروويچ به بازيكنان دو رگه نيز گفت: ايران به اندازه كافي استعداد دارد و نيازي نيست كه به دنبال بازيكنان دو رگه باشيم. هم اكنون جوانان فوق‌العاده‌‌اي در ليگ ايران بازي مي‌كنند كه مي‌توانند در آينده پيراهن تيم ملي را بر تن كنند، تنها بايد به آن‌ها اعتماد كرد. هم اكنون نيز بازيكنان دو رگه زيادي نمي‌شناسم كه بتوانند به تيم ملي كمك كنند. البته اگر بتوانيم بازيكني كه سوپر استار باشد را پيدا كنيم، به نفع بسكتبال خواهد بود. اگر بسكتباليستي همانند اشكان دژاگه در فوتبال پيدا كنيم بايد از آن استفاده كنيم، چرا كه به سود بسكتبال خواهد بود.

وي همچنين افزود: نبايد بازيكني بياوريم كه نيمكت نشين باشد. اگر قرار است كه يك ورزشكار دو رگه وارد تيم ملي شود بايد فردي باشد كه توانايي بالايي دارد، فردي كه از نظر فني كامل باشد و به درد بسكتبال بخورد. در غير اين صورت بازيكنان زيادي هستند كه در آمريكا يا اروپا بازي مي‌كنند، اما سطح بالايي ندارند.

كاظمي در پايان گفت: اميدوارم در رقابت‌هاي امسال شرايطي ايجاد شود تا بازيكنان جوان با حضور در تيم ملي با تجربه شوند. اگر امسال جوانان را وارد تيم ملي كنيم، هم ملي‌پوشان اصلي وقتي براي استراحت خواهند داشت و هم جوانان مي‌توانند تجربه‌هاي بين‌المللي به دست بياورند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 91021910900
  • خبرنگار : 71418