/تفكيك مجريان زن و مرد در گفت‌وگوهاي تلويزيوني؟/

تهيه‌كننده «سمت خدا»: حضور زن و مرد در گفت‌وگوهاي تلويزيوني نگاهي دكوري است

تهيه‌كننده برنامه معارفي «سمت خدا» درباره‌ي اجرايي شدن طرح تفكيك مجريان زن و مرد در گفت‌و‌گو‌هاي تلويزيوني، گفت: نگاه ما اين است كه تلويزيون جمهوري اسلامي بايد يك سري از مسايل را رعايت كند.

تهيه‌كننده برنامه معارفي «سمت خدا» درباره‌ي اجرايي شدن طرح تفكيك مجريان زن و مرد در گفت‌و‌گو‌هاي تلويزيوني، گفت: نگاه ما اين است كه تلويزيون جمهوري اسلامي بايد يك سري از مسايل را رعايت كند.

عبدالمجيد ركني در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تاكيد كرد: در اسلام ارتباط بين زن و مرد حرام است و بايد در حد ضرورت انجام شود. وقتي تلويزيون مجري زن و مرد به اندازه‌ي كافي دارد چه اشكالي دارد اگر دست كم وقتي مي‌خواهيم يك حرف ديني بزنيم اين مسايل را رعايت كنيم.

او ادامه داد: افق اسلام مي‌گويد بهتر است كه رابطه‌ي زن و مرد در حد ضرورت باقي بماند. اگر در تلويزيون جمهوري اسلامي يا برنامه‌هاي ديني كه بايد نگاهش ديني باشد و دين در آن‌ها حاكم باشد، زن و مرد تفكيك شده باشند بهتر است.

اين تهيه‌كننده در پاسخ به پرسش ايسنا كه در برنامه‌هاي تك مجري از جمله همين برنامه «سمت خدا» بايد چه تمهيدي انديشيده شود؟ گفت: ما در برنامه‌ي خودمان خيلي وقت است كه حتي ميهمان خانم هم نداريم اما اگر برنامه‌هايي ميهمان خانم داشته باشند، مي‌توان با دو مجري همزمان مشكل را حل كرد.

او سپس به نگاه دكوري به حضور يك زن و يك مرد در تلويزيون اشاره كرد و گفت: نگاهي كه ميهمان يا مجري مرد و زن هستند، نگاهي دكوري است و مثلا تلويزيون مي‌گويد اگر يك زن و مرد در كادر حضور داشته باشند، كادر قشنگ‌تري بسته مي‌شود. اما معمولا نگاهي كه به چنين برنامه‌هايي مي‌شود نگاه دكوري است تا تركيب تصوير قشنگ‌تر باشد.

تهيه‌كننده برنامه «سمت خدا» در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو با اشاره به اينكه برنامه‌اش پنجمين برنامه‌ي مذهبي پربيننده تلويزيون است، ادامه داد: اين برنامه، يك برنامه گفت‌و‌گو محور ساده است كه از نگاه خيلي‌ها ممكن است ملال‌آور و خسته‌كننده باشد و در 50 دقيقه برنامه‌اي كه روي آنتن داريم فقط يك وله وجود دارد؛ به اعتقاد من اصل، هدف و محتوا است. مردم دنبال محتوا هستند.

وي تاكيد كرد: اما كساني به دنبال دكور قشنگ‌تر هستند و در تفكرات خودشان فكر مي‌كنند دكور قشنگ‌تر برنامه‌شان را جذاب‌تر مي‌كند. آن‌ها به اين كه مردم چه مي‌خواهند توجه نمي‌كنند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91021810200
  • خبرنگار :