/نهمين جلسه دادگاه فساد بزرگ مالي/9

واكنش تند قاضي سراج به دفاعيات وكلا: وجدان داشته باشيد...كشور را برده‌اند!

قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ مالي در واكنش به دفاعيات وكلا در جريان رسيدگي به اين پرونده گفت: وجدان داشته باشيد؛ من به عنوان يك شهروند دارم خودم را مي‌بازم.

قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ مالي در واكنش به دفاعيات وكلا در جريان رسيدگي به اين پرونده گفت: وجدان داشته باشيد؛ من به عنوان يك شهروند دارم خودم را مي‌بازم.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قاضي ناصر سراج پس از استماع دفاعيات وكيل مدافع «ي.م» هنگامي كه با گفته‌هاي وكلا مبني بر اينكه موكلانشان به اين اندازه كه در كيفرخواست مطرح شده جرم مرتكب نشده‌اند، با حالتي بسيار ناراحت خطاب به حضار به ويژه وكلاي متهمان اين پرونده گفت: توجه داشته باشيد كه اينها با كشور چه كرده‌اند، كشاورزي، فولاد و ... را كاملا در اختيار گرفتند. بايد توجه كنيد كه سرمايه آنها به چه ميزان بوده است.

وي كه از شدت ناراحتي صورتش برافروخته شده بود، گفت: كشور را بردند، شما حق‌الوكاله گرفتيد تا از موكلان‌تان دفاع كنيد، اين موضوع حق شماست، اگر به صلاحيت بنده هم ايراد بگيريد حق شماست، اما وجدانا ببينيد كه آنها چه كرده‌اند، اكنون كساني را داريم كه پول ندارند نان بخرند.

سراج ادامه داد: سه هزار ميليارد تومان در ظرف چند ماه از بانك‌هاي كشور خارج شده،‌كسي حق نداشته اين پول‌ها را به بيرون انتقال دهد و بايد در منطقه مصرف مي‌شد اما آن را در كشورهايي نظير برزيل، روسيه و ... مصرف كردند. كشورمان را دارند مي‌برند، وجدان داشته باشيد.

وي گفت: من به عنوان يك شهروند، نه به عنوان يك قاضي دارم خودم را مي‌بازم، نبايد به خاطر حق‌‌الوكاله همه چيز كشور را فدا كنيد، اگر بدانيد با اين مملكت چه مي‌كنند قطعا وكالت را قبول نمي‌كرديد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91021709786
  • خبرنگار : 71150