در پي اقدام ضد ايراني گوگل؛

كارشناس رسانه: { خ}بايد موجي عليه نظام غيرحرفه‌يي گوگل ايجاد شود

به اعتقاد يك كارشناس رسانه گوگل با حذف عنوان خليج فارس از سرويس نقشه خود، چهره خود را مخدوش كرد كه تنها مطامع سياسي و مالي خود را برآورده كند.

به اعتقاد يك كارشناس رسانه گوگل با حذف عنوان خليج فارس از سرويس نقشه خود، چهره خود را مخدوش كرد كه تنها مطامع سياسي و مالي خود را برآورده كند.

محمدتقي روغني‌ها - مدرس دانشگاه - در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره اقدام اخير گوگل مبني بر حذف عنوان خليج فارس از روي سرويس نقشه خود اظهار كرد: اين اقدام گوگل صراحتا مشخص كرد كه يك سلسله اقدامات عليه ايران در حوزه سياسي چيده شده است و با وجود اين كه گوگل مدعي شده خود را ملزم به اين نمي‌دانيم كه تمامي اسامي آب‌راه‌ها را در نقشه خود بياوريم اما هيچ شاهد و مدعايي در اين راستا نيست و بايد ديد كه چرا فقط عنوان خليج فارس از روي نقشه برداشته شده است.

وي گفت:‌ علاوه بر اين موضوع وقتي هر دو عنوان خليج فارس و عنوان مجعول ديگر را جست‌وجو مي‌كنيم، به مكان خليج فارس هدايت مي‌شويم كه اين نشان‌دهنده يك اقدام سياسي است كه درجهت خوشايند صاحبان ثروت انجام شده است.

اين كارشناس رسانه خاطرنشان كرد: به احتمال زياد گوگل را در راستاي انجام‌چنين اقدامي با پول خريده‌اند. چراكه از يك مركز حرفه‌يي بعيد است به بازي‌هاي سياسي وارد شوند.

او درباره بهترين راهكار در جهت جلوگيري و مقابله به مثل با اين اقدام تقبيح شده تصريح كرد: به گمان من كاربران داخل كشور و كساني كه به نوعي با اين شركت در فضاي مجازي ارتباط دارند، بايد موجي را عليه نظام غيرحرفه‌يي گوگل ايجاد كرده و اين كار سياسي را محكوم كنند. چراكه اگر گوگل به اقدام حرفه‌يي خود پايبند بود مي‌توانست جايگاه مناسبي حداقل در ذهن و فكر جوانان و مردم ايران داشته باشد اما با اين كار چهره خود را مخدوش كرد كه تنها مطامع سياسي و مالي خود را برآورده كند.

روغني‌ها درباره اقدام خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مبني بر پوشش ندادن اخبار در ارتباط با گوگل خاطرنشان كرد:‌ كار ايسنا بسيار جالب است ولي بايد انعكاس بيش‌تري داشته باشد تا تقبيح يك كار غيراخلاقي به وضوح مشخص شود.

او درباره اينكه چرا بايد نسبت به چنين اقدامي حساس بود گفت: چنين اقداماتي در راستاي تغيير اسم و تاريخ يك كشور صورت مي‌گيرد و در جايگاهي كه يك موج سياسي عليه ايران صورت مي‌گيرد نبايد به راحتي از كنار آن گذشت هرچند كه دامنه آن چندان وسيع نباشد.

اين كارشناس در پايان درباره پيشنهاد خود به رسانه‌ها و مردم براي محكوم كردن اقدام اخير گوگل گفت: فكر مي‌كنم موجي عليه گوگل توسط كاربران آن با ارسال اي‌ميل‌هاي انبوه و متعدد صورت بگيرد و بايد بتوانيم موج رسانه‌يي موثري را در اين راستا به وجود آوريم.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91021609112
  • خبرنگار :