رييس اتحاديه كارگران قراردادی و پیمانی كشور به ايسنا خبر داد

پيگيري طرح بهسازي قراردادهاي موقت كار در مجلس جديد

عده‌اي احساس مي كنند كه اگر طرح بهسازي قراردادهاي موقت كار به اجرا درآيد منافعشان به خطر مي افتد در صورتي كه اگر كارگر امنيت شغلي داشته باشد توليد خوب و باكيفيتي عرضه مي شود و بهره‌وري در بنگاه توليدي بالا مي رود.

عده‌اي احساس مي كنند كه اگر طرح بهسازي قراردادهاي موقت كار به اجرا درآيد منافعشان به خطر مي افتد در صورتي كه اگر كارگر امنيت شغلي داشته باشد توليد خوب و باكيفيتي عرضه مي شود و بهره‌وري در بنگاه توليدي بالا مي رود.

فتح الله بيات ـ رييس اتحاديه كارگران قراردادی و پیمانی كشور ـ با اعلام اين مطلب به خبرنگار تعاون و اشتغال ايسنا، گفت: از زمان تاسيس اتحاديه به دنبال ايجاد امنيت شغلي براي كارگران و اصلاح تبصره دو ماده 7 قانون كار بوديم و طرح بهسازي قراردادهاي موقت كار را در مجلس مطرح كرده‌ايم.

وي افزود: طبق تبصره دو ماده 7 قانون کار، در صورتي كه ماهیت کار مستمر و دائم باشد باید قرارداد به شکل مستمر منعقد شود و کارفرما حق اخراج کارگر را بدون رای هیاتهای تشخیص ندارد ولي برخي كارفرمايان از اين موضوع سوء استفاده مي كنند.

بيات ادامه داد: با وجود آنكه طرح بهسازي قراردادهاي موقت كار چندين بار براي راي گيري به صحن علني مجلس فرستاده شده اما متاسفانه با تعداد آراي اندكي از سوي نمايندگان مواجه شده و راي نياورده است.

رييس اتحاديه كارگران قراردادی و پیمانی كشور خاطر نشان كرد: هربار كه از طريق مجلس و فراكسيون كارگري موضوعات و مطالبات كارگران را پيگيري كرديم با مخالفت تعدادي از نمايندگان مواجه شده‌ايم كه يا بعضا كارفرما هستند يا از حقوق كارگر و قانون كار اطلاع چنداني ندارند و درست در زماني كه راي‌گيري مي شود با تلاشهايي كه صورت مي گيرد خلاف خواسته ما راي مي دهند.

وي گفت: اين عده احساس مي كنند اگر طرح بهسازي قراردادهاي موقت كار به اجرا درآيد منافعشان به خطر مي افتد در صورتي كه كارگري كه به شكل موقت و پيماني كار مي كند هيچگونه ثبات و امنيت شغلي يا دلگرمي بابت كار ندارد در نتيجه حاصل اين بي اعتنايي يك توليد بي كيفيت خواهد بود.

به اعتقاد رييس اتحاديه كارگران قراردادي و پيماني كشور اگر كارگري تامين و امنيت شغلي داشته باشد، توليد خوب و باكيفيتي بيرون مي دهد و بهره‌وري در بنگاه توليدي را بالا مي برد.

بيات در پاسخ به اين پرسش كه آيا طرح مذكور امسال هم در مجلس بررسي شده است يا نه؟ گفت: متاسفانه زمينه را براي طرح مجدد مصوبه مساعد نديديم ولي به دنبال فرصتي هستيم تا با تشكيل مجلس جديد و هوشياري كارگران منتخبين جامعه كارگري را به مجلس بفرستيم و يك فراكسيون كارگري قوي و خوب در مجلس داشته باشيم تا هم طرح را دوباره در صحن به جريان بياندازيم وهم مطالبات كارگران را به نحو احسن دنبال كنيم.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91021407827
  • خبرنگار : 71282