ادامه‌ي فعاليت در منطقه‌اي تاريخي بدون مجوز اداره‌ي ميراث فرهنگي تهران

شركت آب و فاضلاب منطقه‌ي 5 تهران بدون مجوز اداره‌ي ميراث فرهنگي كار روي يكي از چهار گودال حفرشده در اين منطقه را تمام كرد و روي آن را پوشاند.

شركت آب و فاضلاب منطقه‌ي 5 تهران بدون مجوز اداره‌ي ميراث فرهنگي كار روي يكي از چهار گودال حفرشده در اين منطقه را تمام كرد و روي آن را پوشاند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يكي از اهالي منطقه‌ي 5 تهران در تماس با خبرنگار ايسنا گفت: امروز كارگران شركت آب و فاضلاب منطقه‌ي 5 دوباره كار روي گودال‌هاي حفرشده در اين منطقه را كه اوايل فروردين‌ماه باز كرده بودند، ادامه دادند و حتا روي يكي از گودال‌ها را با آجر پوشاندند.

در اين‌باره، مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران به خبرنگار ايسنا گفت: پس از اطلاع از اين موضوع، نيروهاي حفاظت را براي متوقف كردن دوباره‌ي كار به منطقه اعزام كرديم.

محمدحسين فرمهيني فراهاني با اشاره به ارسال نامه به شركت آب و فاضلاب منطقه‌ي 5 تهران در دوم ارديبهشت‌ماه امسال مبني بر درخواست توقف كار اين شركت و دادن اجازه‌ي انجام عمليات باستان‌شناسي روي گودال‌هاي حفرشده كه تعدادي تكه‌ي سفال و آثار تاريخي در آن كشف شده بود، افزود: همان زمان كار توسط اين شركت متوقف شد.

وي اظهار كرد: در اين مدت در حال رايزني براي گرفتن اعتبار با هدف انجام عمليات باستان‌شناسي در اين گودال‌ها بوديم كه شنيديم امروز شركت آب و فاضلاب منطقه‌ي 5 دوباره كار روي اين گودال‌ها را آغاز كرده است.

او با اشاره به وجود مصوبه‌ي هيأت وزيران درباره‌ي قوانين ميراث فرهنگي مبني بر اين‌كه هر شركت يا سازماني براي انجام هرگونه حفاري به مجوز سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نياز دارد، گفت: شركت آب و فاضلاب هيچ مجوزي براي آغاز حفاري در اواخر فروردين‌ماه از اين اداره كل نگرفت. حتا امروز نيز كه اين كار دوباره توسط اين شركت آغاز شد، مجوزي از اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران گرفته نشده است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91021307551
  • خبرنگار : 71191