دبير دفتر تحكيم وحدت:بايد روز ملي خليج فارس با شكوه فراوان گرامي داشته شود

دبير دفتر تحكيم وحدت با اشاره به روز ملي خليج فارس گفت:بايد سفارتخانه‌هاي ايران در همه كشورها اين روز را با شكوه هرچه تمام گرامي بدارند.

دبير دفتر تحكيم وحدت با اشاره به روز ملي خليج فارس گفت:بايد سفارتخانه‌هاي ايران در همه كشورها اين روز را با شكوه هرچه تمام گرامي بدارند.

مهدي اميريان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به 10 ارديبهشت روز ملي خليج فارس اظهار داشت: سفارتخانه‌‌هاي ايران در تمامي كشورها براي معرفي و اثبات حقانيت ايران در مورد خليج فارس و جزاير سه‌گانه با شكوه هرچه تمام اين روز را گرامي بدارند.

وي افزود: در فرهنگ ايراني‌ها حفاظت و حراست از كيان جغرافيايي كشور يكي از شاخص‌هاي هويتي بوده و هست و از روزي كه اسلام وارد ايران شد اين حس وطن‌دوستي با مبادي اسلام به عنوان يك فرهنگ ارزشمند تقويت و پررنگ‌تر شد.پس از انقلاب نيز اين ارزش ميان ايرانيان تقويت شد و به عنوان يكي از وظايف حاكميتي شمرده مي‌شود.

اميريان با اشاره به ادعاهاي اخير امارات تصريح كرد:‌برخي از كشورهاي عربي هم مرز با ما تلاش مي‌كنند تا به جاي نام خليج فارس از نام‌هاي جعلي مانند خليج عرب استفاده كنند، تا از اشاعه فرهنگ ايراني و فارسي كه نمايندگي واقعي فرهنگ اسلامي را نيز عهده‌دار است، جلوگيري كنند. مردم و مسئولان ايران هم‌پاي يكديگر همواره در اين زمينه‌ها دغدغه داشتند و حفاظت از آن‌ها را به عنوان وظيفه اصلي خود قلمداد كرده‌اند.

وي با انتقاد از عملكرد دستگاه ديپلماسي گفت: متاسفانه در برخي مقاطع دستگاه ديپلماسي كشورمان نسبت به ادعاها و توهمات شيخ‌نشينان عرب در مورد بكارگيري نام خليج فارس فعالانه برخورد نكرده است. امروز كه ايران در بالاترين سطح اقتدار هم از نظر نظامي ـ دفاعي هم تاثيرگذاري سياسي و هم از نظر علوم و فنون مختلف قرار داشته و حرف براي گفتن دارد، بايد بيش از گذشته در مورد اين مسائل حساسيت نشان داده و به آن‌ها توجه كنند.

اميريان با بيان اين‌كه برخي كشورهاي شيخ نشين به خاطر حمايت سراب ‌گونه غربي‌ها و آمريكا سياست‌هاي تنش‌زايي در پيش گرفته‌اند، تاكيد كرد: روز ملي خليج فارس بايد به عنوان يك روز ملي، نه تنها در منطقه خليج فارس، بلكه در تمامي كشور گرامي داشته شود.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91020703334
  • خبرنگار :